Mistä voi tietää onko mies isäainesta?
Mistä ihmeestä sen voi tietää onko seurustelukumppani hyvä isä lapsille tulevaisuudessa? Tällä palstalla usein naiset kertovat, miten lasten synnyttyä joutuivat ottamaan vastuun kaikesta, kun äijää ei pahemmin kiinnostanut. Tähän sitten lällätellään, että itse valitsit, kenen kanssa lisäännyit. Usein naiset sitten kertovat, ettei mitään merkkejä näkynyt ennen lapsen syntymää. Mies oli vastuullinen, hoitanut kotityöt jne.
Kertokaa nyt, mitä ovat ne pommin varmat merkit, joista tietää, että miehestä on (tai ei ole) vastuulliseksi tasavertaiseksi vanhemmaksi, joka pitää puolet vanhempainvapaista ja huolehtii lapsesta ja kodista siinä, missä nainenkin?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä, miten mies käyttäytyy muiden lasten kanssa. Jos kaverin lapsi on kuin ilmaa niin todennäköisesti se omakin tulee olemaan. Tietysti on poikkeuksia, niin kuin naisilla on "äidinvaisto".
En pitäisi tätä kovin luotettavana testinä. En ennen omia lapsia ollut tippaakaan kiinnostunut joistain kaverin lapsista. Sukulaislapsia leikitin mutta muuten eivät kiinnostaneet. Itse asiassa olisin jäänyt lapsettomaksi ellei mies olisi toivonut lapsia.
Oletkin nainen, naisilla yleensä tulee raskausaikana se rakkaus lapsia kohtaan. Ihan hormonaalinen juttu. Miehillä ei ole vastaavaa.
Höpöhöpö!
Esim. minä en voi sietää muita lapsia vieläkään! Siis muita kun omiani.
T. 4:n äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ensiksi varmaan sellainen juttu, että mies haluaa olla isä ja perheellistyä. Toinen on, että mies pystyy jakamaan, että hänen vapaa-aikansa ja rahansa kuuluvat myös perheelle.
Mistä voi tietää varmaksi, että mies haluaa olla isä? Mitä jos sanoo vain naisen mieliksi, koska tietää, että nainen haluaa äidiksi?
Sitten hän valehtelee. Tekee myös itestään poikasen kun ei voi rehellinen mielipiteidtään olla.
Tämä on aika hyvä alku. Meillä minä olin myös iloisesti aikoinani yllättynyt, kun mies oli todella upea ja välittävä veljensä lasten kanssa. Samoin naapureiden lasten kanssa hän tuli rakennusaikana ennen meidän omia lapsia tosi hyvin juttuun ja näki muutenkin, että hän oli välittävä ja vastuullinen mies.
Meillä on kolme lasta ja parempaa isää ei voisi ollakaan.
Kyllä sen näkee ja aistii miehestä.