Mietityttää siinä koronarokotteessa
kun se estää oireet eikä tautia. Eli onko se sitten niin et nää hoitsut ja vanhukset jotka sen saa tartuttaa sit sen taudin meihin muihin?
Kommentit (22)
Ota rokote, niin ei tarvi miettiä.
No mahdollisimman monen kannattaa tietenkin ottaa rokote. Joku niistä.
Ota. Eihän sitä saa ennen kun yli 80 vuotiaat on rokotettu, mikä sinänsä on aika outoa.
No suojaudu. Ei varotoimia ole mitään syytä jättää pois. Rokotetta saadaan pieniä eriä kerrallaan ja kestää kauan ennen kuin edes puolet kansasta on rokotettu.
Jos kaikki ottaa rokotteen niin eihän sillä ole mitään väliä tartuttaako oireetonta tautia.
Niin, kauanko nää yli 80 vuotiaat aikoo vielä elää?
No näinhän se periaatteessa on, mutta ne, jotka ottavat rokotteen, eivät saa enää vakavia oireita, jolloin sairaalahoitoa vaativien määrän pitäisi käytännössä vähetä radikaalisti. Toki siellä on sitten ne, jotka eivät rokotetta syystä tai toisesta ota tai voi ottaa ja saavat sen vakavaoireisen taudin. Silloin heille pitäisi olla enemmän tilaa sairaalassa.
Se pointti onkin siinä että ekat saa roketteen vuotta ennen viimesiä, että ehtii ne hyvin tautia levittää.
Onko mikään rokote täysin 100% tehokas? Voihan vaikka lievän vesirokon saada, vaikka olisi rokotettu ja vesirokkorokotteesta ei (enää) ole samanlaista itkua.
Aikamoinen riski ottaa näin nopeasti kehitelty rokote. Ja minä sentään olen rokotusten puolestapuhuja.
Ja just tää viheliäinen juttu et kun rokote ei estä tautia, vaan oireet. Niin sitten nää rokotetut levittää sitä tautia.
Tää on kyllä ihan lopunajan meininkiä.
Kun ensin hoidetaan vanhukset ja hoitotyössä olevat niin rokotekatto on jo niin hyvä ettei minun tarvitse sitä ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kauanko nää yli 80 vuotiaat aikoo vielä elää?
No mun ukki kuoli 96-vuotiaana ja mummo hilkkua vaille satavuotiaana. Toinen mummo kuoli 101-vuotiaana.
Kauanko itse luulet eläväsi?
Vierailija kirjoitti:
Kun ensin hoidetaan vanhukset ja hoitotyössä olevat niin rokotekatto on jo niin hyvä ettei minun tarvitse sitä ottaa.
No toivo sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja just tää viheliäinen juttu et kun rokote ei estä tautia, vaan oireet. Niin sitten nää rokotetut levittää sitä tautia.
Tää on kyllä ihan lopunajan meininkiä.
No ota itsekin se rokote.
Kuka edes haluaa elää 101 vuotiaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Onko mikään rokote täysin 100% tehokas? Voihan vaikka lievän vesirokon saada, vaikka olisi rokotettu ja vesirokkorokotteesta ei (enää) ole samanlaista itkua.
Näin juuri. Taudin voi saada rokotteesta huolimattakin, mutta se ei ole niin vaarallista koska tauti on silloin lähes aina lievempi kuin olisi ilman rokotusta.
Minullakin on ollut hinkuyskä, rokotteesta huolimatta.
Ota ja ota. Mummot ja Papat ensin!
Vierailija kirjoitti:
Kuka edes haluaa elää 101 vuotiaaksi?
No ainakin se mun mummo halusi. Mikäs hänellä, omassa asunnossa eli loppuun asti ja onnellinen oli.
Että osaa tauti olla ovela. Kukahan sen on keksinyt?