Sellainen kaksivärinen puukynä, josta tulee punaista ja sinistä, joita ainakin ennen vanhaan oli
Onko se punasinikynä vai sinipunakynä
Kommentit (22)
Toinen pää punainen ja toinen sininen? Hämärä muistikuva.
Sitten oli sellaisia kyniä, jossa oli yhdessä terässä kaikki värit. En ole niitäkään nähnyt aikoihin.
Löytyy edelleen. Mm. suomalaisesta.
Oliko tämä se, millä opettajat veti aineet yms. täyteen punaista... vai oliko niillä erikseen siihen ihan vaan punakynä?
Vierailija kirjoitti:
Sitten oli sellaisia kyniä, jossa oli yhdessä terässä kaikki värit. En ole niitäkään nähnyt aikoihin.
Näiden kanssa samaan aikaan oli niitä muovisia kyniä, joiden sisään ladottiin erivärisiä vahakynän "teriä". Niitä sai sitten vaihdeltua nykimällä sieltä päästä ensimmäisen pois. Ai että!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näiden kanssa samaan aikaan oli niitä muovisia kyniä, joiden sisään ladottiin erivärisiä vahakynän "teriä". Niitä sai sitten vaihdeltua nykimällä sieltä päästä ensimmäisen pois. Ai että!
Niinpä olikin.
Olin jo unohtanut sinipunakynän!
Meille jaettiin sellaiset aina ala-asteella 80-luvulla lukukauden alussa. Kynän toinen pää oli sininen ja toinen punainen. Niitä käytettiin läksyjen tarkastamiseen eli piti itse merkitä omaan vihkoon oikeinmerkit sinisellä ja virheet punaisella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Ne oli kuivamustekyniä, aikas paksuja, että kaikki värit mahtu :-)
Mulla oli sellainen kuulakärkikynä, josta tuli painelemalla 4 eri väriä, muistaakseni musta, punainen, sininen ja vihreä. Usein siitä vihreestä ei tullu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne oli kuivamustekyniä, aikas paksuja, että kaikki värit mahtu :-)
Emme puhu samasta asiasta. Tämä tarkoittamani monivärikynä oli lyijykynän näköinen, jos ei nähnyt terää, sitä luuli lyijykynäksi.
Minulla taitaa vieläkin olla kouluaikaisen sinipunakynän jämä jossakin kynälaatikossani.
Sinipunakynä.