Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ilmoittaudu, jos pääsiäinen merkitsee sinulle muutakin kuin ilmaista lomaa

Vierailija
17.04.2014 |

Minulle se merkitsee. Tuntuu vain, että monille se on loma ja pitkä bileviikonloppu. Mutta se olkoon heidän valintansa.

Miten te muut uskovaiset vietätte pääsiäistä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisenä on oma merkityksensä minulle, mutten todellakaan ole uskovainen. Tämä on hedelmällisyyden ja uuden synnyn aikaa. Jokainentoki viettää pääsiäistä kuten haluaa, mutta omasta mielestäni tämäkin juhla on kristityillä vähän turhan verinen. Onko teillä yhtäkään juhlapäivää, johon ei liity ihmisten tappamista millään tavalla? (Ja jota ei olisi sijoitettu pakanjuhlan päälle?)

Vierailija
2/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä töissä HYVÄÄ korvausta vastaan. Pyhäpäivinä on palkka kohdillaan. Kyllä mulle käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 07:14"]

Pääsiäisenä on oma merkityksensä minulle, mutten todellakaan ole uskovainen. Tämä on hedelmällisyyden ja uuden synnyn aikaa. Jokainentoki viettää pääsiäistä kuten haluaa, mutta omasta mielestäni tämäkin juhla on kristityillä vähän turhan verinen. Onko teillä yhtäkään juhlapäivää, johon ei liity ihmisten tappamista millään tavalla? (Ja jota ei olisi sijoitettu pakanjuhlan päälle?)

[/quote]

Koko kristinusko perustuu nimenomaan pääsiäisen verisyydelle ja erään ihmisen tappamiselle. Ihme, ettet sitä tiedä. Mutta onhan meillä toki vaikkapa joulu, se ei perustu tappamiselle.

[/quote]

"Perustua" ja "liittyä" ovat kaksi sanaa eri merkityksillä. Jeesuksen syntymään liittyy tappamista, järjetöntä sellaista. Olen kuitenkin ollut siinä uskossa, että kristinusko ei perustu järjettömään väkivaltaan, mutta jos (sinun tulkintasi mukaan) näin on, niin se selittääkin kaiken. Olen uskovaisista perheestä, ortodoksisesta, ja pääsiäisen tarina on minulle valitettavan tuttu. Siksipä jo lapsena päätin, ettei tässä hommassa ole mitään järkeä. Sama jos palvoisi nykyisiä terroristeja. Olen teini-ikäisestä saakka juhlinutkin juhlapyhien luonnonkierron merkityksiä, ne ovat paljon positiivisempia kuin esim. kristinuskon versiot näistä juhlista.

Vierailija
4/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle pääsiäsloma merkitsee hyvin syömistä ja nukkumista

Vierailija
5/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämistä, syömistä ja naimista, jee! Suurin osa pakanasuvustani normaalisti töissä et uskikset pääsee lomille :/

Vierailija
6/31 |
19.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ! Koen että Pääsiäis aikana on jotenkiin erityinen ilmapiiri ja tunnelma. Siinä on tietenkiin kevät ja aurinko tekee vaikutuksen mutta minulle se on ehdottomasti Jeesuksen Ylösnousemuksen juhla-uskon ja tiedän,että niin on ollut. Kristus on tullut meitä auttamaan,koska siinä aikana ja vähän ennen Länsimmäinen sivilisaatio on saavuttanut merkittäviä teknisia ja taloudellisia havaintoja mutta samalla on syvästi vajonnut moraalisesti rappion. Raha ja vallanhalu sai ihmisia rajattomasti ja kaikkenvoipaa käyttä hyväksi orjat ja naiskauppa kukoisti pedofilia ja homosuhteita oli suuressa mittakaavassa varsinkiin Roomassa..joten tuhon välttämiseksi meille oli lähetetty tai Jeesus kyllä vapaehtoisesti sen on tehnyt ja kärsinyt,koska tämä on luonnonlaki jos on rikoksen tehnyt niin siitä pitää saada rangaistuksen kärsimään. Niinpä meidän ihmiskunnan välttyi silloin tuhulta Jeesuksen kärsinen meidän puolesta. En tiedä kun täällä hetkellä me ihmiset elämme kun sikolätti ja maapallo melkein tuhoaisimme niin minkäläinen rangaistus ja lopputulos siitä seuraa.

P.S. Kun mainitsin että Länsimaat olivat Jeesuksen ennen rappiolla niin unohdin mainita,että esim.India ja Kiinan keisarikunta ja Aasian maat eivät koskaan niin pahasti henkisesti vajoneen. Kai Länsimaissa aina on ollut joku erityinen rahaahneus ja homomieltymyys. Indiassa ja Kiinassa ne asiat aina on ollut vältettäviä ja koskaan ei ollut kansansuosiossa ja vaikka siellä on tietenkiin on rikkaita ja on homoja niin yleilellä tasolla ne asiat pidetään negatiivisena ja siellä esim.rikkaita pidetään ahneina-länsinmaissahan rikkautta ihaillaan :(((. Itämaiset uskonnot korostavat jo heti alussa että sellaiset ominaisuudet kun ylpeys,kateus,viha ja ahneus on vältettäviä luonnenpiirteita. Mutta sellaisia kun lähimmaisrakkaus,sydämmellisyys ja auttamishalu ovat suotoisia-tuovat terveyttä hyvää oloa ja keskinaista rakkautta. Itämaiseissa uskonnoissa on korostettu että seksuaalisessa nautinnossa piilee suuri vaara-kun balanssi häviä niin yhteiskunta jouduu rappioon ja tuhuotuu..kun lapset naivat isia ja mies miesta koska tiedetään että ekassa syntyy kehitykseltä häirintyneitä ja toisessa ei synnyy lainkaan. Niin muuten jos joku luulu että Hinduismissa palvotaan hirviöitä niin taas olette väärässä kaikki ne hirviöt siellä ne on kuvannollisesti ihmisten negatiivisia ominaisuuksia esim.Kali on koston ja voiton ominaisuus. Nimittain itse voitto ei aina pidettään positiivisena asiana koska se synnyttä ylpeyttä ja ylpeys on taas erittain välttävä asia.

Vierailija
7/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2014 klo 07:14"]

[/quote]

Koko kristinusko perustuu nimenomaan pääsiäisen verisyydelle ja erään ihmisen tappamiselle. Ihme, ettet sitä tiedä. Mutta onhan meillä toki vaikkapa joulu, se ei perustu tappamiselle.

Vierailija
8/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsee. Vaikka tänään joudunkin olemaan töissä ilman pyhäkorvausta. Mutta ajattelen sen niin, että pitkäperjantaina ei niin hauskaa tarvitse ollakaan. Puhelimet on sentään hiljaa. No niin, kahvitauko av:lla pidetty, jatkan puurtamista.

Vierailija
9/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kristitty enkä usko pääsiäisen tapahtumiin :) niin kuin joulullakin, pääsiäisellä on myös pakanallinen tausta mutta kristinuskon myötä on saanut sen jeesus-leiman.

Onhan tämä mukavaa aikaa, lähinnä juhlistan että kevät on kunnolla alkanut, nautin talven jälkeen hyvistä keleistä ja tietty 4 päivän loma ja suklaa ei haittaa yhtään.

Vierailija
10/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, pääsiäinen on vapaa muiden joukossa. "Pyhäpäivissä" ei ole minulle mitään pyhää, ne ovat vain vapaapäiviä.

Vierailija
11/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:29"]

Ei tämä mikään ilmainen loma ole, kaksi tehokasta työpäivää tässä menee ihan hukkaan. Olisin mielummin ollut ihan normaalisti töissä. Sitä paitsi perjantain ja maanantai ruokiin, vähän parempiin sellaisiin, meni aika paljonkin rahaa... Lapsille on tietenkin kiva kun on pari päivää vapaata.

[/quote]

Meillä työnantaja ei estä, jos on pääsiäisenä töissä, vaikka ne virallisia vapaapäiviä ovatkin. Ylimääräistä palkanlisääkään ei ole pakko ottaa vastaan. Harmi, ettei kaikilla ole samaa mahdollisuutta halutessaan.

Vierailija
12/31 |
18.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 17:02"]

Merkitsee pääsiäinen paljon muutakin kuin lomaa, kristittyinä elämme pääsiäisen sanoman ja tapahtumien mukana. Kiirastorstain tapahtumat, suru Pitkänäperjantaina ja sitten Jeesuksen ylösnousemuksen ilo. Mahtaako ihmiset kaikki enää edes tietää mitä pääsiäisenä tapahtui ja MIKSI sitä yleensäkään vietetään.. Vaikka ei olisikaan kristitty, kuuluu se ihan yleissivistykseen tietää pääsiäisenajan tapahtumista :)

[/quote]Pääsiäisenä juhlitaan sitä että Jeesus kuoli :)

Vierailija
13/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun, tosin olen pääsiäisen töissä.. Pääsiäinen kuitenkin merkitsee minulle kristittynä muutakin kuin tuplapalkkaa.

Vierailija
14/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se merkitsee suklaan syömistä. Paljon ihanaa makeaa!!

Vierailija
15/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 16:37"]

Mulle se merkitsee suklaan syömistä. Paljon ihanaa makeaa!!

[/quote]
Suklaamunat onkin parasta pääsiäisessä lomien lisäksi.

Vierailija
16/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa kirkkoon tänään, perjantaina ja sunnuntaina. Lisäksi syön paaaaljon kindereitä.

Vierailija
17/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se merkitsee myös hyvää siideriä.

Vierailija
18/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä merkitsee paljon. Käyn kirkossa ainakin pitkäperjantaina, syömme pääsiäisaterian su. Kuuntelen pääsiäispyhinä passiomusiikkia, se on hyvä vaihtelu radiolle. Ja on meillä tietty munat, mämmit ja pasha.

Vierailija
19/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsee pääsiäinen paljon muutakin kuin lomaa, kristittyinä elämme pääsiäisen sanoman ja tapahtumien mukana. Kiirastorstain tapahtumat, suru Pitkänäperjantaina ja sitten Jeesuksen ylösnousemuksen ilo. Mahtaako ihmiset kaikki enää edes tietää mitä pääsiäisenä tapahtui ja MIKSI sitä yleensäkään vietetään.. Vaikka ei olisikaan kristitty, kuuluu se ihan yleissivistykseen tietää pääsiäisenajan tapahtumista :)

Vierailija
20/31 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen ainakin huomenna illalla kirkkoon kuuntelemaan musiikkia ja hiljentymään. Muutenkin kuuntelen pääsiäisenä paljon musiikkia, esim. tänään radiosta Matteus-passion.