Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodissa eteisen lattialla nukkui tyttö.

Vierailija
17.04.2014 |

Hain äsken eskarilaiseni eskarista ja pienten puolen eteisen lattialla nukkui tyttö ulkovaatteet päällä, vieressä istui hoitaja. Hoitajaja sanoi, että tytön äiti oli pyytänyt olemaan laittamatta tyttöä päiväunille, että nukkuisi autossa matkalla mökille. Ei tullut ajoissa, piti tulla jo 12.20. Kiva juttu tytölle. Odottanut noin pitkään ja nukahtanut väkisin. Varmaan tosi kiva automatka edessä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 15:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:51"]

Siis mua ihmetyttää lähinnä, että miksi hoitaja on kertonut jonkun tuntemattoman lapsen asioista sinulle. Ja vielä tuollaiseen hieman vanhempia arvostelevaan sävyyn.

[/quote] samaa olin minäkin tulossa ihmettelmään. Jo olisin ytön äiti tekisin valituksen lörpöttelevästä hoitajasta.

[/quote]

Ehkä hoitajan pakko tuossa kohtaa jotain sanoa.. mitäs luulet että ap kelailisi hoidon tasosta jos hoitaja ei olisi huomaavinaankaan että yksi lapsonen nukkuu eteisessä ulkovaatteissaan?

[/quote] Kuittaisin asian vain sanomalla jotain tyyliin "Parempi levätä ennenkuin lähtee pääsiäislomalle, lomailu voi ottaa voimille" ja hymyilisin nätisti. Ei muitten asiat kenellekään kuulu.

Vierailija
2/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 19:44"]

Siis mua ihmetyttää lähinnä, että miksi hoitaja on kertonut jonkun tuntemattoman lapsen asioista sinulle. Ja vielä tuollaiseen hieman vanhempia arvostelevaan sävyyn.

[/quote] samaa olin minäkin tulossa ihmettelmään. Jo olisin ytön äiti tekisin valituksen lörpöttelevästä hoitajasta.

[/quote]

Ehkä hoitajan pakko tuossa kohtaa jotain sanoa.. mitäs luulet että ap kelailisi hoidon tasosta jos hoitaja ei olisi huomaavinaankaan että yksi lapsonen nukkuu eteisessä ulkovaatteissaan?

[/quote] Kuittaisin asian vain sanomalla jotain tyyliin "Parempi levätä ennenkuin lähtee pääsiäislomalle, lomailu voi ottaa voimille" ja hymyilisin nätisti. Ei muitten asiat kenellekään kuulu.

[/quote]

Ja äidin reaktio tähän: Ihme päiväkoti joka nukuttaa lapsia lattialla ja vielä ulkovaatteet päällä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tyttöä. :(  Miksiköhän äiti ei tullut ajoissa.

Vierailija
4/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti jatkaa autossa sitten uniaan.

Vierailija
5/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman suurin murhe? Elämässä sattuu ja tapahtuu... Onnex ei tän pahempaa tuolla tytöllä, monella piltillä on pääsiäosenäkin suuremmat murheet...

Vierailija
6/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaarg ihmetytti päiväkodissa työskennellessä noi "älkää laittako lasta päiväunille..."-vanhemmat. Voi elämä, se on LAPSI ja jos sitä väsyttää niin se nukkuu. Ei ketään voi väkisin hereillä pitää

Vierailija
7/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo näihin törmää aina säännöllisesti, ihan älytöntä. Itselleni kävi kerran juuri noin, lasta ei saanut laittaa unille reissuun lähdön vuoksi. Hakija myöhästyi lopulta yli tunnin ja tämä väsynyt kiukkuinen lapsi herätti monta muuta kesken unien kiukuttelullaan.

Vierailija
8/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eh... niin? Mikä tässä oli tytölle ikävää? Se, että oli nukahtanut? Lapsi nukahtaa, kun on väsynyt, jollei nyt aivan väkisin pidetä hereillä.

Oliko vääryys se, että lasta ei laitettu päiväunille? Minusta se oli vähän tolloa, koska kuten sanoin, lapsi nukahtaa, kun on väsynyt. Toki ymmärrän, että jos lapsen on välttämättä nukuttava automatkalla, niin olisi pitänyt pysyä hereillä.

Miten se vaatteet päällä nukahtaminen liittyy automatkan kivuuteen? Niin, kyllä, automatkat olisi voinut mennä leppoisammin, jos lapsi olisi nukkunut autossa. Näin nyt et kuitenkaan käynyt. Ketä syytämme? Vanhempaa, joka myöhästyi? Menikö lapsen elämä pilalle? Saako lapsi traumoja, kun joutuu matkustamaan mökille hereillä? 

Mistä haluaisit keskustella asiaan liittyen?

Vierailija
9/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äiti on tunnin myöhässä ilmoittamatta, onko suurin murhe, että lapsi nukkuu lattialla. Minulle tulee ensimmäisenä mieleen, mitä äidille on sattunut? Onko ajanut kolarin tai sattunut muuta vakavaa?

Vierailija
10/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti piti tulla av:lle raportoimaan.

Vierailija
12/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:56"]

[/quote]

Miksi sä täällä käyt? Eiks täällä ole tarkoitus keskustella kaikesta? Toki tyhmätkin kommentit on sallittuja.

Vierailija
13/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan kerro, että tulen hakemaan lapsen päiväuniaikaan. Siinä sitten hoitaja saa mennä herättämään lapsen, joka tietty kiukkuaa ja huutaa, koska unet jää kesken ja koko nukkari herää.

Mutta tärkeintä on, että en pyydä, että lasta ei laitettaisi nukkumaan! Toki lapsi saa nukkua, vaikka hakisin hänet jo 12.15, kun nukkumaan on menty 12.00.

Vierailija
14/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran myöhässä hakemassa lapsia päiväkodista, kun olivat puolipäiväisenä (itse opiskelija ja siihen aikaan puolipäiväinen oli halvempi). Syy oli se, että normaalilla kolmen kilometrin lenkillä tie oli poikki muiden ajaman kolarin vuoksi. Jouduin palamaan takaisinpäin ja ajamaan pitemmän lenkin. Silti olivat vihaisia, kun myöhästyin puoli tuntia. Olisihan sen nopeammin ajanut, mutta kun jonossa oli muitakin autoja. 

Vierailija
15/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:58"]

[quote author="Vierailija" time="17.04.2014 klo 13:56"]

[/quote]

Miksi sä täällä käyt? Eiks täällä ole tarkoitus keskustella kaikesta? Toki tyhmätkin kommentit on sallittuja.

[/quote]

En kirjoittanut tuota kommenttia, mutta haluan työntää lusikkani soppaan. Miksi tästä aiheesta pitäisi keskustella? Ja mistä asiasta tähän aiheeseen liittyen? Millainen keskustelu tässä ketjussa on toivottavaa?

Vierailija
17/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika merkillistä on tämä niin yleinen pyyntö vanhemmilta estää lasta joka todella väsynyt päiväkodin hässäkässä, nukkumasta. Vielä kummallisempaa on hoitajien suostuminen moiseen! Nythän päiväkodin tulisi edustaa lasten hyvää hoitoa PÄIVÄKODISSA. Olen aina ihmetellyt hoitjien avuttomuutta näissä tilanteissa. Miksi ihmeessä he eivät pysty pitämään lapsen puolta näissä tilanteissa ja yksinkertaisesta vedota lapsen parhaaseen ja omaan ammttiosaamiseensa. Se mitä vanhemmat kotona tekevät on asia erikseen eikä päiväkotikaan sanele vanhempien tekemisiä kotona.

Vierailija
18/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
19/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli aikoinaan töissä lastenhoitajana päiväkodissa eräs äiti antoi aina niitä minuuttiohjeita: "Älkää antako nukkua 15 min kauempaa, ettei mene yöunet."

Ihan kuin lapsi olisi joku robotti. Kyllä sitä ihan tarpeeseen nukutaan ja herätään, kun on riittävästi levätty. Sanoin, että ok, mutta lasta en herättänyt kesken unien. Sellainen systeemi ei oikein toimi salissa, jossa nukkuu monta muutakin tenavaa. Näitä muiden huomioonottamisia eivät nämä minuuttivanhemmat osaa ajatella.

Vierailija
20/21 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Niin mikäköhän olisi mielestäsi hoitajan "oikea" vastaus? Olisiko esim."Tassa tama Emmi vaan ottaa pienet nokoset". Eikohan moisesta vastauksesta tulisi rynnakko palstalle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän