Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurit lykkäävät lapsensa meille säännöllisesti

Vierailija
17.04.2014 |

Mikä ihme joitain vanhempia vaivaa? Vai onko naapureita tarkoitus käyttää ilmaisena lastenhoitopaikkana?

Tähän meidän naapuriin muutti  myös perhe viime vuonna. Heillä 3- ja 5-vuotiaat lapset. Hoitavat paljon lapsiaan kotona! Meillä jo isommat lapset, joista nuorin 8-v. Tämä meidän 8-v tulee kotiin koulusta suoraan, koska minä teen täällä töitä kotosalla. Noh, kun nämä naapurit tästä kuulivat, niin alkoi meillä ramppaaminen ILMAN että meiltä edes kysyttiin haluaako meidän lapsi leikkiä tän 5-vuotiaan kanssa TAI ollaanko edes kotona. Saati että olisivat välittäneet siitä, että tarvitsen työrauhaakin. Oma 8-v tietää pelisäännöt ja leikkii kiltisti yksin kunnes sisarukset tulevat 3 jälkeen. Sitten onkin eri asia jos täällä on joku 5-vuotias. Silloin jo tunnen itsekin että leikkejä pitää vähän vahtia!

Ja se ramppaaminen oli aina samana viikonpäivänä eli kun tämän perheen isä on kotona yksin näiden pienten kanssa (vuorottelevat lasten hoitoa kotona, joskus isä on kotona, joskus äiti). Ja tuskin edes oma 8-vuotiaani ehti kotiin ja välipalaansa syödä saati läksyjään kun tämä 5-vuotias oli pihassa ja vaatimassa 8-vuotiastani ulos!! Meidän 8-v on hyvin itsekseen viihtyvä, keksii itse tekemistä, eikä niin välittäisi leikkiä pienen 5-v:n kanssa. Heidän leikkinsä eivät edes suju ja 8-vuotiaani valittaa ettei voi leikkiä 5-vuotiaan kanssa.

Aloin tuntea että meitä käytetään hyväksi! Tänne oli hyvä tuoda lasta että itse pääsee vähän helpommalla. Kaiken huippu oli eräs kerta kun olin itse asioilla juuri kun lapseni oli tullut kotiin. Hän pärjää kuitenkin tunnin verran yksin. Kun palasin kotiin löysin tämän 5-vuotiaan ulkona meidän pihasta meidän 8-v:n kanssa. Tänne oli ulos meidän pihaan jätetty ilman valvontaa! Tämä isäukko oli lähtenyt itse kotiinsa pienempänsä kanssa ja jättänyt oman lapsensa meidän lapsen kanssa:((.

No lopulta sanoin, ja napakasti sanoinkin, että tietääkseni ei olla sovittu mistään säännöllisistä leikkitreffeistä! Kyllä leikkiä ja tavata voi, mutta jos se on jokaviikoittaista ja säännöllistä yksipuolista niin menee jo liian pitkälle. Kun sanoin tästä niin tämä perheen isä suuttui ja silloin kyllä yhtäkkiä ehdotteli että meidänkin  lapsi olisi saanut tulla heille! Joopa joo, vähän myöhäistä kun ovat täällä ramppailleet jo kuukausitolkulla... Mutta mitenkään hyvin hän ei ottanut tätä minun sanomaani, ettei tänne sovi tulla ilmoittamatta säännöllisesti joka viikko. Lisäksi kun tämä on työpaikkanikin ja meillähän voi olla muutakin menoa.

No nyt eivät enää käy, hyvä näin!!

Mutta onko kellään muulla tällaista kokemusta? Minusta on uskomatonta, että jotkut eivät tajua että voisivat esim. tekstiviestillä kysellä sopiiko tänne tulla lapsensa kanssa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/2 |
17.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunikoiminen on todella vaikeeaa suomalaisille, ensin purraan hammasta ja ollaan hiljaa vaikka kuinka kiukuttaa. Sitten kun lopulta menee hermot niin räjähdetään ja rikotaan naapurivälit kokonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla