Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitkä halpavaatteet ovat yllättäneet kestävyydellään? Esim. minulla on...

Vierailija
04.12.2020 |

Kerrotaan halpavaatteita, jotka ovat yllättäneet laadullaan!
Itse yritän ostaa yleensä laatua, mutta osa vanhemmista halvoista vaatteista ei ole mennyt juuri miksikään vuosien varrella.
Käytössäni on (olleet) esim.
- Seppälän alennusmyynnistä vuonna 2006 ostettu villakangastakki. Siitä luovuin vasta syksyllä kun huomasin että kroppa on muuttunut raskauden myötä.
- Lontoon Primarkista vuonna 2008 ostettu T-paita, ei ole mennyt juuri miksikään. En toki joka päivä sitä käytä.
- Niin ikään Primarkista ostetut college-housut. Näistäkin olen poistanut nukkaa mutta muuten edelleen hyvässä kunnossa, vrt. Ellessen viime vuonna ostamissani housuissa on jo reikä.
- Tallinnan Bershkasta vuonna 2011 ostamani huivi on edelleen hyvännäköinen.

Mitä teillä on?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölle vuonna 2015 ostettu välikausitakki Lidlistä. On sellaista jännää kangasta, vähän kuin softshellia mutta paksumpaa. Tosi hyvä vieläkin ja käytössä pikkusisaruksella. Maksoi ehkä 10 e.

Vierailija
22/36 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla nailon paita vuosi mallia 1965 vähä vaa kellastunu

samaten teryleeni housut samalta ajalta - kiiltää ku uuvet

merkki himmentyny oiskoon jousi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M:lta monta juttua 10 vuoden takaa.

Vierailija
24/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime keväänä googlailin 100% puuvillapaitoja ja yllättäen parjatusta h&m:stä löytyi. Niillä on myös joku vastuullisuus ohjelma tiedä sitten.

Lidlin takissa on ollut huonoja vetoketjuja, mutta muuten nehän toi vedenpitävät mutta hengittävät ulkoiluvaatteet jokaisen kukkarolle. Aiemmin niitä materiaaleja oli vain tosi kalliilla merkeillä.

Lidlin pöksyt hyvät paitsi on lähtenyt lanka purkautumaan.

Vierailija
25/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vuonna 2002 ja/tai 2003 ostettuja Onlyn toppeja, joita käytän edelleen ja ovat säilyneet siisteinä ja ehjinä. Materiaalista en osaa sanoa mitä on, ei puuvillaa kuitenkaan vaan jotakin ohutta tekokuitua.

Vierailija
26/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlin farkut, caprihousut, pyjamat ja collegehousut. Etenkin nuo collegehousut. Paljon pidetty ja pesty ja pinta on yhä kuin uusi, ei yhtään nukkaantunut.

Samoin legginssit. Ekat ostin, kun Lidl tuli Suomeen ja ai kamala, nyt alkavat hajoamaan.3🤗

Vierailija
27/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leviksen farkut on yllättävän kestäviä.

Näitä ei kai voi pitää halpavaatteina?

Veljeni toi Levi's farkut minulle joskus 1980-luvun alussa suoraan Kaliforniasta ollessaan kesätyöpaikassaan siellä töissä. Silloin Leviksissä oli vielä osa tekokuitua (niitä mainostettiin kestävinä) ja nehän kestivätkin käytössä 3-4 vuotta (arvioisin jotain 1000-1500 päivää). Muistan, että ne haalistui niin hienosti ja kului toki, mutta niihin ei tullut reikiä vaan iho alkoi näkymään lopussa hiuksenhienoksi kuluneen kankaan läpi. Sitten tietenkin Levi's tajusi, että eihän tällainen bisnes kannata ja materiaalia muutettiin huonommaksi.

Vierailija
28/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anttilan halpamerkkinen tunika, paksu ja lämmin. Pitänyt mallinsa ja ryhtinsä, vaikka säännöllisessä käytössä nyt kymmenisen vuotta. 

Vierailija
29/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primarkilta löytyy edelleen ihan laadukasta tavaraa kun vähän katsoo mitä ostaa. Viimeisen viiden vuoden aikana olen ostanut pellavahousut, kangaskengät, farkkutakin, t-paitoja, uimapuvun, mekkoja, huppareita ja urheiluvaatteita. Nämä eivät ole menneet miksikään vaikka ovat jatkuvasti käytössä.

Lidlistä olen ostanut kestäviä pellavavaatteita, alusvaatteita (kyllä!), trikoopaitoja jne.

Italmarkista löytyi kengät, paitoja ja farkkuja.

Ostan myös suomalaisia, Suomessa valmistettuja vaatteita pienyrittäjiltä ja sitä kautta laatua ja puhtaamman omatunnon.

Vierailija
30/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

H&M untuvatoppatakki reilu 10v vanha, joka talvi mulla käytössä omassa pihassa. Ei edes väri haalistunut ja edelleen lämmin. Ajaton malli, menee varmaan seuraavat 10v.

El naturalistan kengät, myös 10v ikää ja melkein päivittäisessä käytössä tosi huonoillakin keleillä. Ei edes kulumaa, sisävuori kuin uusi ja pohjissa ei mitään kulumaa.

Vaikka kuinka monta peruspaitaa Lidlistä ja muista halpakaupoista. Useita vuosia vanhoja.

Leen farkut, 11v ja täysin ehjät.

Kaulaliina, en edes muista mistä mutta ikää tuli 25vuotta. Joka talvi käytössä ollut.

Vierailija
31/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armanin denim-housut on kestäneet hyvin. Samoin Kenzon neule. 

Vierailija
32/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparilta ostettu h&m villakangastakki, ostin sen 10 v sitten ja maksoin ehkä vitosen.

Vierailija
33/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin vaatteet on yllättävän hyviä. 

Vierailija
34/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin vaatteet muuten, mutta ei sellaiset muotoilevat alushousut, joissa on paljon elastaania, se elastaani kulahtaa tosi äkkiä. 

Vierailija
35/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Primarkin uimapuku. Pyssy loistavisti myös päällä ja istuukin päälle vielä tosi nätisti.

Vierailija
36/36 |
06.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppälästä 20 vuotta sitten ostettu klassinen tummansininen villakangastakki. Todella tyylikäs takki, nyt pitäisi vaan päästä entisiin mittoihin 😉. Haluan Seppälän takaisin, ja nimenomaan sen vanhan Seppälän. Uuden omistajan myötähän homma kosahti kaikilta osin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän