Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko paska mutsi kun maksattaisin 17v:n hammaslääkärin peruuttamatta jääneen ajan laskun nuorella itsellään?

Vierailija
04.12.2020 |

17v:lla oli hammaslääkäriaika. Luuli että se on kello 12. Sitten huomasi että aika onkin ollut jo 45min aikaisemmin kuin mitä luuli. Ei soittanut hammaslääkäriin selittäen tilannetta (tämä olisi ehkä auttanut ja saanut vain uuden ajan) Ei tehnyt mitään. Vaikka hänelle oli kerrottu miten tilanteessa toimitaan.

Nyt tippui postilaatikosta 50e lasku. Se on meille suuri summa. Olen työvoimatuella opiskeleva yh-äiti ja lisäksi taloudessamme on toinenkin lapsi. Joulu tulossa ja laskuja riittää muutenkin.
Nuorella on omia säästöjä. Lisäksi voi myydä koulukirjojaan joita ei enää tarvitse, jotka ovat muutenkin myynnissä, tahtoisi näistä rahat itselleen "muutenvain".
Nuori saa pitää oman kuukausittaisen opintotukensa ja rahottaa sillä menojaan.
Toimeentulotukea saamme, mutta näitä peruuttamattoman ajan-laskuja eivät siitä maksa.
Olenko julmuri kun mielestäni hän saisi maksaa tämän laskun itse? Mitä mieltä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesikö nuori mitä tapahtuu jos jättää menemättä varatulle ajalle? Vahinkoja sattuu mutta niistäkin pitää ottaa vastuu. Nuorelle lasku vaikka kuinka ikävälle tuntuisi. Toivottavasti oppii kerrasta.

Vierailija
22/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori on itse ajan varannut, maksakoon myös itse. Mutta jos aika on pyytämättä lykätty kouluhammaslääkäriltä, niin oma on ongelmansa. Kuka käskee lähetellä aikoja ihmisille kysymättä, haluavatko he tulla käymään.

Mikäli äippä on varannut ajan, niin äippä maksaa. Älä varaile toisille aikoja.

Eli jos äiti huolehtii lapsen yhdestä asiasta, niin joutuu hoitamaan kaikki asiat... Ei, teini maksaa, eikä unohda seuraavalla kerralla.

Äippä on hyvä ja kasvattaa lapsensa paremmin, rikkomatta kuitenkaan toisen itsemääräämisoikeutta ja sopimusvapautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Tuonikäiselle tuo on ihan hyvä opetus.

Vierailija
24/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori on itse ajan varannut, maksakoon myös itse. Mutta jos aika on pyytämättä lykätty kouluhammaslääkäriltä, niin oma on ongelmansa. Kuka käskee lähetellä aikoja ihmisille kysymättä, haluavatko he tulla käymään.

Äläkä sinä jauha paskaa.

-eri

Vierailija
25/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkä sinä jauha paskaa.

-eri

Tuon asian olen koetellut jo 16-vuotiaana 80-luvulla. Hammashoitola hävisi. Ja sinä hävisit :-)

Vierailija
26/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkä sinä jauha paskaa.

-eri

Tuon asian olen koetellut jo 16-vuotiaana 80-luvulla. Hammashoitola hävisi. Ja sinä hävisit :-)

Valehtelet. Ei 80-luvulla vielä laitettu laskuja unohtuneista lääkärinajoista. 

Vierailija
27/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläkä sinä jauha paskaa.

-eri

Valehtelet. Ei 80-luvulla vielä laitettu laskuja unohtuneista lääkärinajoista. 

Kyllä laitettiin, kun kolme kertaa jätin menemättä.

Itse tyhmät joka kerran laittoivat uuden ajan, kun en edelliselle tullut.

Vierailija
28/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v. on jo sen verran aikuisuuden kynnyksellä, että pitäisi kyetä selviytymään noinkin yksinkertaisesta asiasta, sillä ethän sinäkään elä ikuisesti, ja näin ollen voi olla huolehtimassa koko ajan, ja joka asiassa.

Itse oli huolimaton hammaslääkäriaikansa suhteen, eikä jälkikäteen heti mokansa huomattuaan asiaa selvittänyt, niin maksakoon nyt ihan itse oppiläksynsä.

Vierailija
29/29 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää. Kroonikkona käy n. kaksi kertaa vuodessa lääkärintarkastuksessa. Aika lähetetään automaattisesti ja ne on kortilla. Sinne on todella vaikea saada itse tai vaihdettua sitä vastaanottoaikaa. Eli nyt minun ei tarvitse kantaa huolta peruutusmaksuista, koska aika läjetetään automaattisesti. Ja pakko niiden on antaa uusi aika, koska minut on vähän pakko hoitaa. Hyvä tietää, jos tulee muita menoja niin. Ei tarvitse vastaanottoajasta huolehtia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan