Vähän yli 100€menee taas tänään kauppaan
Siinä on sitten ruuat tiistai illaksi asti kolmihenkiselle perheelle.
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ruokia on suunnitelmissa?
Lasagnea, kanakastiketta ja riisiä, lihapullat ja muusi, pasta bolognesea. Sitten meinaan leipoa gluteenittomasta valmistaikinasta pullia. Sitten tietysti päälle salaatit, ostan jotain rahkoja ja smoothieita.
8 euroo per nuppi päivässä on aika paljon ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Citymarket on kallis kauppa, sitten gluteenittomuus nostaa jonkin verran hintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnea, kanakastiketta ja riisiä, lihapullat ja muusi, pasta bolognesea. Sitten meinaan leipoa gluteenittomasta valmistaikinasta pullia. Sitten tietysti päälle salaatit, ostan jotain rahkoja ja smoothieita.
Hyvältä kuulostaa. Käytätkö koko perheelle gluteenittomia pastoja, ettei sinun tarvitse kokkailla itsellesi erikseen?
Pääset halvalla!
Me olemme koronan myötä harventaneet kauppakäyntejä ja käymme n.kerran viikossa tekemässä isot ostokset. 300-400eur menee helposti, kahdet ostoskärryt tarvitaan. Nelihenkinen perhe.
Kuluja saisi helpolla tiputettua kun tekisi ainakin yhdelle päivistä isomman laatikko/keittoruoan ja tekemällä smoothiet kotona itse. Salaattien raaka-aineet kauden mukaisiksi auttaa myös säästämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvältä kuulostaa. Käytätkö koko perheelle gluteenittomia pastoja, ettei sinun tarvitse kokkailla itsellesi erikseen?
Kyllä mä nykyään käytän. En viitsi tehdä kaksia erilaisia pastoja. En ole vaan kertonut muulle perheelle, koska he eivät söisi, jos tietäisivät, että on gluteenitonta. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä nykyään käytän. En viitsi tehdä kaksia erilaisia pastoja. En ole vaan kertonut muulle perheelle, koska he eivät söisi, jos tietäisivät, että on gluteenitonta. ap
Heh, hyvä taktiikka. Onneksi pastoja on nykyään niin paljon erilaisia. S-ryhmän kaupoissa on hyviä Tescon gluteenittomia pastoja, ei niitä kyllä erota tavallisista. Käytän niitä usein, jos teen ruokaa porukalle, jossa yksi on gluteenittomalla ruokavaliolla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä, tuolla rahalla tekee ison kattilallisen keittoa, jossa 1kg lihaa ja 2kg perunaa ja juureksia ym..
Lidlin hinnoat.
Etkö voi tehdä smoothiet itse? Helppoja ja paljon maukkaampia. Eikä paljoon tule maksamaan jos on jotain marjoja jo itsellään. Minä teen joka aamu miehelle ja minulle.
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi tehdä smoothiet itse? Helppoja ja paljon maukkaampia. Eikä paljoon tule maksamaan jos on jotain marjoja jo itsellään. Minä teen joka aamu miehelle ja minulle.
Voisin varmaan mutta mulla ei ole nyt marjoja, kun pakastin on ollut pitkään rikki. ap
Minulla menee tuon verran thaihierontaan.
100e riittää oikein hyvin 4 ihmisen viikon ruokiin.
Meillä on kolmelle henkilölle mennyt ruokiin ehkä n. 10000e viimeisen vuoden aikana. Pelkästään K-ryhmään jotain 8000e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin varmaan mutta mulla ei ole nyt marjoja, kun pakastin on ollut pitkään rikki. ap
Marjoja ja hedelmiä saa kaupasta. Ja nyt kannattaakin käyttää kauden hevi tuotteita. Niitä ostamiasi rahkoja voi myös laittaa sinne smoothieen. Jännä että sinulla edelleen löytyy tekosyy kaikkeen🤷
Vierailija kirjoitti:
Maksaa ne marjat siinä vaiheessa kun säilöö. Vähintään pakastimen sähkön jos mustikka/puolukkametsä on kävelymatkan etäisyydellä. Puutarhamarjatkin vaatii kastelua ja lannoitetta ja harva sen tontinkaan saa ilmaiseksi.
Satku meilläkin menee kolmihenkisellä perheellä kauppaan kerrallan. Teen ostokset noin 3 kertaa 2 viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksaa ne marjat siinä vaiheessa kun säilöö. Vähintään pakastimen sähkön jos mustikka/puolukkametsä on kävelymatkan etäisyydellä. Puutarhamarjatkin vaatii kastelua ja lannoitetta ja harva sen tontinkaan saa ilmaiseksi.
Satku meilläkin menee kolmihenkisellä perheellä kauppaan kerrallan. Teen ostokset noin 3 kertaa 2 viikossa.
Oikeesti!?! Just. Niin ne maksaa kaikki muukin pakastettu tavara. Vai käveleekö teillä naudat ja possut vapaaehtoisesti ja itsekseen sinne pakkaseen. No joo, ei ollut mustikkametsä kävelymatkan päässä, autolla piti ajaa, mutta mustikkaa on, riittävästi noin 30 litraa. Ja pakasteessa on muutakin syötävää, joten sähköä siinä kuluisi joka tapauksessa.
Onko mielestäsi paljon vai vähän?