Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten päästä eroon laitapuolen kulkijoista jotka tulevat höpisemään kun odotat esim. ystävää Helsingin rautatieasemalla?

Vierailija
03.12.2020 |

Haluaisin kysyä että millä tavalla te hoidatte tilanteen, kun odotatte vaikkapa Helsingin rautatieasemalla tai jossain muualla kaverianne ja joku (esim. puliukko, m-muuttaja, kerjäläinen) tulee ja alkaa höpistä omiaan, ja ette halua jutella? En hentoisi sanoa mitään ilkeää tai törkeää mutta myös pois käveleminen tuntuu aika törkeältä.
Onko jotain taikasanaa joista nämä uskoisivat että haluat vain odottaa rauhassa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat kertoa Jeesuksesta. Sillä lähtee hyttysiä myöten kaikki.

Vierailija
2/35 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä, jos tyyppi onkin yllättäen himouskovainen ja sattuu kiinnostumaan puheenaiheesta erityisesti? Mites siitä sitten keplotellaan karkuun?

-ohis

Vierailija
4/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ya kalb

Vierailija
5/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hhahhahahahahahahhahaha

onneks olin jo juonut aamukahvin!

KAuniilla lempeällä äänellä vaan sanoo...tule tapaamaan,jeesus pelastaa

Vierailija
6/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota ketään rautatieasemalla. Ei mulle moiset juttele. Jos feissari juttelee en edes pysähdy

Vierailija
7/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hyvin voi kääntää selkänsä ja kävellä pois tilanteesta. Mitä tylyä siinä on,työtäänhän ne vaan tekee.

Vierailija
8/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sä ajatella vaikka että nekin on ihmisiä, ihan niinku sinäkin.

Vierailija
9/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa yrittää siirtää tapaamiset sellaiselle alueelle Rautiksella, ettei ole ihan jokaisen kulkijan reitillä. 

Ilmiö on kyllä olemassa, ja sangen ikävä. 

Vierailija
10/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuuntelen, mitä heillä on asiaa. Asiahan on yleensä se, että he pummaavat jotain. Sanot vain, ettei ole rahaa, tupakkaa eikä mitään muutakaan. Ei ne siihen jää roikkumaan.

Vierailija
11/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee treffit jonnekin muualle, kahvilaan tms. Ei kai kukaan järjissään oleva halua steissillä seistä minuuttiakaan, jos ei ole pakko.

Vierailija
12/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on joskus pelottavaakin. Itse istuin puiston penkille (olin raskauden puolivälissä vielä) kun joku puliukko tuli siihen sopertamaan jotain. Sanoi että pysy siinä että haen kaljaa meille. Vastasin että ok, odotan tässä. Kun lähti niin lähdin itse vähin äänin pois.

Vierailija
13/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi näitä laitapuolenkulkijoita, ei ole heidänkään elämä helppoa.

Ehkä sun pitää vain lähteä pois tai jotakin sanoa että jättävät rauhaan? Ymmärrän että ei ole kiva kun tullaan puhumaan jos itse haluaa olla omassa rauhassa.

Mulla ja mun aviopuolisolla on taas vähän toisinpäin.

Olemme uskossa, ja mielellään kerromme näillekin ihmisille Jeesuksesta.

Rahaa ei viitsi alkoholiin ja tupakkaan antaa, ruokaa mieluummin ostamme suoraan.

Mutta tärkeintä heidänkin on kuulla pelastuksesta.

Venäjälläkin kävimme ennen koronaa, siellä on paljon kadulla asuvia. Siellä oikeasti köyhät, eivät ole kerjäämässä, vaan he suurin piirtein juoksevat pakoon kun heihin koittaa saada kontaktia. Näitä autoimme minkä pystyimme, ruokaa, vaatetta. Rahaa, jos ei vaikuttanut siltä että ensimmäisenä lähtee viinaa ostamaan..venäjänkielisiä traktaatteja jaoimme, myös ihan työtä tekeville.

Vieläkin välillä meinaa herkistyä, kun muistelee kohtaamiamme ihmisiä, miten yksinäisiä he ovatkaan..

Tämä ei liittynyt aloittajan pulmaan, pyydän anteeksi kun kirjoitin vähän vierestä.

Ymmärrän aloittajaa kuitenkin hyvin.

Vierailija
14/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta! Aivan mahtava vinkki! =D Itse olin tulossa neuvomaan, että elekielellä pystyy jo ennaltaehkäisemään nämä kontaktit, mutta tuo on varmasti vielä parempi tapa päästä eroon ei toivotuista kontakteista eikä sinun tarvitse muuttua elekieleltäsi muuksi kuin mitä olet.

Vierailija
15/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna rahaa. Vaikka kympin heität.

Vierailija
16/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä yleensä vastaan heille jotakin ja toivotan mukavaa päivän jatkoa kävellen sitten pois.  

En riskeeraa henkeäni, jos jollakin on tyhmä päivä ja vieroitusoireita. 

Vierailija
17/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hengaile odottelemassa ketään rautatieasemalla, se on Helsingin kamalimpia paikkoja. Joka nurkassa epämäärästä porukkaa ja joskus ihan avoimesyi myydään ja käytetään erilaisia päihteitä. Sovin tapaamiset vaikka museoon, kahvilaan, Stokkalle jne. sisätiloihin.

Vierailija
18/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuuntelen, mitä heillä on asiaa. Asiahan on yleensä se, että he pummaavat jotain. Sanot vain, ettei ole rahaa, tupakkaa eikä mitään muutakaan. Ei ne siihen jää roikkumaan.

Mäkin kuuntelen. Ja monesti annan sen tupakan. Viimeksi annoin hanskani jollekin nuorelle narkkarinaiselle. Se alkoi itkeä.

Rahaa en ole koskaan antanut, mutta olen matkustellut paljon yksin ulkomailla. Joskus tarjosin Ranskassa jollekin kodittomalle aamupalan ja Hollannissa odottelin juna-asemalla ja hain vähän evästä, joita söin sitten penkillä roskiksen vieressä. Siihen tuli joku tyyppi kaivamaan roskista ja päädyttiin juttelemaan siitä, miten paljon ihmiset heittää ruokaa pois. Annoin sitten osan ruoistani vielä hänelle. 

Me ollaan kaikki ihmisiä ja kaikki ansaitsee tulla kohdelluksi myös niin.

Vierailija
19/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutaman kerran esittänyt kuuroa, ja pari kertaa vastannut englanniksi että en puhu suomea. Molemmat tavat ovat toimineet.

Vierailija
20/35 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se on joskus pelottavaakin. Itse istuin puiston penkille (olin raskauden puolivälissä vielä) kun joku puliukko tuli siihen sopertamaan jotain. Sanoi että pysy siinä että haen kaljaa meille. Vastasin että ok, odotan tässä. Kun lähti niin lähdin itse vähin äänin pois.

Käsi sydämellä, jos et olisi ollut raskaana, olisitko jäänyt odottamaan ilmaisen kaljan toivossa ?