Vapaavuori: kouluissa korona ei tartu, lapset saavat tartuntoja kotoa ja harrastuksista, kouluympäristön ulkopuolella ei saa tavata kuin perhettä
IEikö näitä helsinkiläisiä johtajia ja päättäjiä yhtään hävetä. Sokea reettakin näkee että tässä valehdellaan silmät korvat päästä
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voisivat opetella lukemaan muutenkin kuin ne oman mielipiteen lasit silmillä. Kukaanhan ei ole sanonut ettei kouluissa tulisi tartuntoja. Vapaavuorikin sanoi ettei kouluissa ole ollut paljon tartuntaRYPPÄITÄ. Kouluissa saadut jatkotartunnat ovat siis yksittäisiä tapauksia, ei suuria usean oppilaan ryppäitä.
Nyt sitten vain alapeukkuja odottelemaan...
Ihan turhaa päättäjien on väittää mitään koulutartunnoista niin kauan, kun altistuneita luokkia ei testata. Juuri uutisissa tietoa, että iso osa sairastaa oireettomana ja tartuttaa jopa kahden viikon ajan tautia eli on päivänselvää, että juuri kouluissa tartunnat leviävät ja koulujen kautta muuhun väestöön.
Asiat ovat päivänselviä vain maallikoille joilla ei ole mitään vastuuta mielipiteistään. Oikeiden päätösten pitää sen sijaan perustua tutkittuun tietoon eikä niitä voi tehdä mutulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset voisivat opetella lukemaan muutenkin kuin ne oman mielipiteen lasit silmillä. Kukaanhan ei ole sanonut ettei kouluissa tulisi tartuntoja. Vapaavuorikin sanoi ettei kouluissa ole ollut paljon tartuntaRYPPÄITÄ. Kouluissa saadut jatkotartunnat ovat siis yksittäisiä tapauksia, ei suuria usean oppilaan ryppäitä.
Ihan turhaa päättäjien on väittää mitään koulutartunnoista niin kauan, kun altistuneita luokkia ei testata. Juuri uutisissa tietoa, että iso osa sairastaa oireettomana ja tartuttaa jopa kahden viikon ajan tautia eli on päivänselvää, että juuri kouluissa tartunnat leviävät ja koulujen kautta muuhun väestöön.
Asiat ovat päivänselviä vain maallikoille joilla ei ole mitään vastuuta mielipiteistään. Oikeiden päätösten
pitää sen sijaan perustua tutkittuun tietoon eikä niitä voi tehdä mutulla.
Asioita on tutkittu ympäri maailmaa ja ympäri Suomea, vaikka Turussa, päätökset tehdään tutkittuun tietoon, ei mutuun pohjautuen.
Helsingissähän ei ole tosiaan tutkittu leviääkö korona kouluissa vai ei koska altistuneita ei ole testattu edes koeluontoisesti - vaikka kapasiteettia olisi. Ympäri maailmaa näin on tehty ja kyllä, korona leviää kouluissa.
Mun lapsi on juuri lähdössä alakouluun, jossa on viikon sisällä todettu 5 tartuntaa.
Itse olen töissä yläkoulussa, opetan 200 oppilasta viikossa.
Voin kertoa, että ainakaan meidän koulussa vieraskieliset ei suostu maskia pitämään, ja heitä on 20 % oppilaista, eli joka tunnille riittää noin viisi aivastelijaa...
Ottakaa lapsenne etäopetukseen!
Mun abi siirtyi jo viime viikolla ja yläkoululainen tiistaina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kotona niitä ryppäitä on käsittämättömän suuria ja ne syntyvät tyhjästä?
Rautalampi. Tuo Helsingissä täysin vaiettu aihe.
Älä siirtele maalitolppia. Aloituksen lainaus Vapaavuorelta oli yksiselitteisesti väärä.
Kerropa mihin me tarvitsemme ryppään? Riittää että meillä on yksi YKSI 1 supertartuttaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit jotain lukenut, niin korona ei vaadi rypästä aiheuttaakseen katastrofin tai tappaaksen jonkun.
Sitä en sanonut. Mutta kun tämän ketjun aloituksessa väitettiin Vapaavuoren väittäneen että kouluissa ei tule tartuntoja. Ja sitä hän ei sanonut vaan että ei tule tartuntaRYPPÄITÄ. Eli kuka tässä ei osaa lukea?
MIKSI HÄNEN PITÄÄ SAIVARRELLA?
Ja mehän emme edes tiedä, onko niitä hänen ryppäitään syntynyt, kun kaikkia altistuneita ei testata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiat ovat päivänselviä vain maallikoille joilla ei ole mitään vastuuta mielipiteistään. Oikeiden päätösten pitää sen sijaan perustua tutkittuun tietoon eikä niitä voi tehdä mutulla.
No missä on se tutkittu tieto, ettei kouluissa tartu? Kun yhtään kokonaista koulua ei ole seulottu.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi on juuri lähdössä alakouluun, jossa on viikon sisällä todettu 5 tartuntaa.
Voin kertoa, että ainakaan meidän koulussa vieraskieliset ei suostu maskia pitämään, ja heitä on 20 % oppilaista, eli joka tunnille riittää noin viisi aivastelijaa...
Kai lähetät heidät kotiin sairastamaan?
Minä en kertakaikkiaan käsitä, että MITEN hän kykenee nukkumaan yönsä?
Ja miksi tähän ei puututa?
MITEN kukaan voi kertoilla tällaisia satuja? Kyse kuitenkin turvattomista alaikäisistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kertoa, että ainakaan meidän koulussa vieraskieliset ei suostu maskia pitämään, ja heitä on 20 % oppilaista, eli joka tunnille riittää noin viisi aivastelijaa...Kai lähetät heidät kotiin sairastamaan?
Ei kai lapsia voi kotiin lähettää, kun koti on lapsille se paikka, jossa tauti tarttuu. Lähde: Vapaavuori.
Eiköhän tulokset puhu puolestaan, eikä tarvi täällä öyhöttää. Suomessa on alle 20 tehohoitopotilasta sairaalassa koronan takia. Ruotsissa yli kymmenkertainen määrä.
Itse olen aikanakin erittäin tyytyväinen, siihen miten korona-asiaa on Suomessa hoidettu.
En usko, että vauvapalstan asiantuntijat ovat heitä, ketä tässä asiassa pitäisi kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tulokset puhu puolestaan, eikä tarvi täällä öyhöttää. Suomessa on alle 20 tehohoitopotilasta sairaalassa koronan takia. Ruotsissa yli kymmenkertainen määrä.
Itse olen aikanakin erittäin tyytyväinen, siihen miten korona-asiaa on Suomessa hoidettu.
En usko, että vauvapalstan asiantuntijat ovat heitä, ketä tässä asiassa pitäisi kuunnella.
Miten tämäkin nyt muka liittyy yhtikäs mihinkään?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa koronatilanne on tällä hetkellä huonompi kuin esim. Norjassa. Ei pidä kuunnella vauvapalstoja, Helsingin kaupungin Q-Anon teoreetikkoja vaan kansainvälisiä tutkimuksia jotka kertovat kouluissa tartuntojen leviävän - toisaalta riittävin varotoimin ja ajoittaisin etäjaksoin tartunnat saadaan kuriin kuten Turussa.
Tässä hyvä tiivistelmä kansainvälisistä tutkimuksita. Ei mitään Helsingin kaupungin Etunimi Sukunimi, tutkimuksia vaan RKI, The Lancet, Israelin terveysministeriö, NEJM ym.
https://juttujarautalangasta.blogspot.com/2020/11/koulut-ovat-virusmoot…
Vierailija kirjoitti:
Mä olen itse eniten pettynyt Hesariin tässä syksyn aikana. Ilmeisesti kesän aikana isot mainostajat laittoivat Hesarin kuriin ja itsenäinen ajattelija Kaius Niemi korvattiin naistenlehtien koulimalla Anu Ubaudilla. Koko syksyn ajan Hesari on systemaattisesti pyrkinyt estämään rajoitustoimenpiteitä. Nyt HS tarrautuu lähikouluun.
Oletteko huomanneet, että HS ei uutisoi muiden paikkakuntien koulutartunnoista? HS ei uutisoi Saksan ym. koulutartunnoista?
Tämä on valitettavasti leviävä ilmiö. Lahdessa tartunnat kouluissa ja päiväkodeissa ovat räjähdysmäisesti lisääntyneet. Paikallinen lehti Etelä-Suomen Sanomat on lopettanut uutisoinnin asiasta. Joka päivä alueen kouluissa ja päiväkodeissa tapahtuu jopa satojen lasten altistumisia. Phhyky tiedotti, että viime viikon aikana jäljitetyistä tartunnoista kouluissa tapahtui kolme jatkotartuntaa. Ei kuitenkaan kerrota, missä kouluissa näitä on tullut. Tartunnan jäljitys on täällä maan heikoimmalla tasolla, reilusti alle puolet tapauksista saadaan jäljitettyä. Ja paikallinen lehti ESS vaikenee aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit jotain lukenut, niin korona ei vaadi rypästä aiheuttaakseen katastrofin tai tappaaksen jonkun.
Sitä en sanonut. Mutta kun tämän ketjun aloituksessa väitettiin Vapaavuoren väittäneen että kouluissa ei tule tartuntoja. Ja sitä hän ei sanonut vaan että ei tule tartuntaRYPPÄITÄ. Eli kuka tässä ei osaa lukea?
"Päiväkodeissa ja kouluissa on ollut vähän tartuntaryppäitä.
Lapset ja nuoret saavat altistumisia kotona ja harrastuksista.
- On tärkeää, että kouluympäristön ulkopuolella vältetään sosiaalisia kontakteja muiden kuin samassa taloudessa asuvien kanssa, Vapaavuori sanoo."
- Jos tämän tarkoitus ei ole antaa ymmärtää että kotona ja harrastuksissa tulee niitä tartuntoja mutta kouluissa ei niin Krimillä tosiaan oli ulkoavaruuden vierailijoita.
Jan Vapaavuori on käynyt kouluissa ja näkee kuinka siellä pidetään esimerkiksi välitunneilla turvavälejä. Lapset ja nuoret ovat luonnostaan taitavia tässä.
Vierailija kirjoitti:
Jan Vapaavuori on käynyt kouluissa ja näkee kuinka siellä pidetään esimerkiksi välitunneilla turvavälejä. Lapset ja nuoret ovat luonnostaan taitavia tässä.
Lapset ja nuoret myös luonnostaan muistavat heti kerrasta kaikki miljoonat jatkuvasti vaihtuvat suositukset.
Kerran kun sanot niin ovat turvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Päiväkodeissa ja kouluissa on ollut vähän tartuntaryppäitä.
Lapset ja nuoret saavat altistumisia kotona ja harrastuksista.
- On tärkeää, että kouluympäristön ulkopuolella vältetään sosiaalisia kontakteja muiden kuin samassa taloudessa asuvien kanssa, Vapaavuori sanoo."
- Jos tämän tarkoitus ei ole antaa ymmärtää että kotona ja harrastuksissa tulee niitä tartuntoja mutta kouluissa ei niin Krimillä tosiaan oli ulkoavaruuden vierailijoita.
MIKSI ne lapset ja nuoret koulun ulkopuolella lukitaan kotiin, kun hänhän juuri sanoo, että se koti on lapselle ja nuorelle se paikka, josta hän saa tartunnan?
Sitäpaitsi ei Suomessa voi tuolla lailla ex tempore rajoittaa jonkin ryhmän liikkumisvapautta. Liikkumisvapaus on sentään perustuslaissa.