Ateisteilta pääsiäislomat pois, heh hee!
Kommentit (32)
sopii, kunhan jeppeen uskovien lomat on palkattomia ei mua ainakaan kiinosta maksaa ylimääräistä sen takia että joku uskoo satusetään.
Miksi pitäisi käydä kirkossa? Se on ihmisten keksimä juttu. Mutta miten tyyppi, joka ei voi veisata suvivirttä, voi hyvällä omallatunnolla pitää pitkäperjantaina vapaata? Tai jouluna? Tiedän, että osa vuorotyössä, mutta moni muu ei ole. Ateisti, joka pitää kirkolliset vapaapäivät, ei ole kunnon ateisti.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:27"]
Miksi pitäisi käydä kirkossa? Se on ihmisten keksimä juttu. Mutta miten tyyppi, joka ei voi veisata suvivirttä, voi hyvällä omallatunnolla pitää pitkäperjantaina vapaata? Tai jouluna? Tiedän, että osa vuorotyössä, mutta moni muu ei ole. Ateisti, joka pitää kirkolliset vapaapäivät, ei ole kunnon ateisti.
[/quote]
Pyyhin uskonnoilla perseeni mutta otan toki hyödyn kirkollisista vapaapäivistä.
Halleluja vaan!
Sopii mulle. Otapa yhteyttä ammattiliittoihin, siitä se lähtee. Julkinen sektori ainakin kiittää palkattomien vapaiden lopettamisesta.
sittenvoitaisiin poistaa kokoomuslaisista vappu. Se vapaahan aikoinaan saatoin sen uskoonharjoittamisen takia, koska päivä on pyhä. Ei se kirkollisverojen maksu oikeuta kutsumaan ihmistä uskovaksi,
Ei kun tietysti palkallisten vapaiden.
6
Sopii, mutta tilalle sitten pääsiäistäkin perinteisempi kevään ja kevätpäiväntasauksen juhlat (lomien kera tietty).
Minä yrittäjänä tekisin oikein mielelläni töitä myös pääsiäisen aikana, vaan kun en saa.
Joo, mutta pidän ne pääsiäisvapaat sitten parempana ajankohtana. Syksyllä olis hyvä pitää, kun on niin pitkä pätkä ilman mitään vapaita.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:27"]
[/quote]
Väärin. Ateisti, joka ottaa kaikki ilmaiset vapaapäivät, olivat ne uskonnollista syistä myönnettyjä tai eivät on ihan kunnon ateisti. Meille kun ihan sama mistä syystä se vapaa tulee kunhan se tulee, koska sen saa viettää niin kuin haluaa. :) Jos alettaisiin viettämään kansallista Ukko-jumalan päivää ja siitä tehtäisiin vapaapäivä, niin kyllä hemmettissä sen ottaisin. Ottaisitko sinä?
Miksi uskovaiset muuten viettävät maallisia juhlia, kuten vappua ja uutta vuotta? Eikös teidän pitäisi olla silloin töissä?
Joo ja kummasti tuntuu seurakunnan kerhot/ iltapäivähoidot kiinnostavan, vaikkei kirkkoon kuulu. Ei tunnu silloin haittaavan uskonnolliset asiat.
Pääsiäinen on paljon vanhempi juhla kuin siihen myöhemmin ympätty kristillisyys. Kuten myös joulu, juhannus, pyhäinpäivä ja mitä näitä nyt on. Joten melkoista tietämättömyyttä omla juhlat vain kristillisille.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:40"]
Joo ja kummasti tuntuu seurakunnan kerhot/ iltapäivähoidot kiinnostavan, vaikkei kirkkoon kuulu. Ei tunnu silloin haittaavan uskonnolliset asiat.
[/quote]
Minua ne eivät kyllä kiinnosta, mutta monet ateistit eivät ole uskonnonvastaisia. (Huomaa, että ateismi on eri asia kuin antiteismi, eli uskonnonvastaisuus). Esimerkiksi minä en ole olleenkaan uskonnonvastainen, vaikka en mihinkään jumaliin usko. En tosin lapsiani mihinkään seurakunnan toimintaan pistäisi, enkä tiedä olisiko se edes mahdollista kun emme kuulu mihinkään kirkkoon.
Töissä ollaan pääsiäinen, joulu ja kaikki muutkin (kirkko)pyhät. En valita. Pidän vapaani silloin kun muut ovat töissä ja lomakohteissa ihanan rauhallista.
Joo ja uskovaisilta pois vappu, juhannus ja kesäloma.
Alkon myynti kasvaa pääsiäisenä,eli ihmiset on kännissä eivätkä todellakaan käy kirkossa tai rukoile kotona.Taksilla ajellaan koko vitun pääsiäinen kuppilasta toiseen.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:50"]
[/quote]
Minua ne eivät kyllä kiinnosta, mutta monet ateistit eivät ole uskonnonvastaisia. (Huomaa, että ateismi on eri asia kuin antiteismi, eli uskonnonvastaisuus). Esimerkiksi minä en ole olleenkaan uskonnonvastainen, vaikka en mihinkään jumaliin usko. En tosin lapsiani mihinkään seurakunnan toimintaan pistäisi, enkä tiedä olisiko se edes mahdollista kun emme kuulu mihinkään kirkkoon.
[/quote]
Käsittääkseni jotkut kunnat ostavat/tukevat iltapäiväkerhopalveluja seurakunnalta, eikä muuta iltapäiväkerhotoimintaa ole.
Töissähän tuo aika kuluu, vapaaehtoiseksi ilmoittauduin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 22:50"]
[/quote]
[/quote]
Käsittääkseni jotkut kunnat ostavat/tukevat iltapäiväkerhopalveluja seurakunnalta, eikä muuta iltapäiväkerhotoimintaa ole.
[/quote]
Ok. No siinä tapauksessa ymmärrän hyvin jos pistää lapset seurakunnan järjestämään kerhoon. Sosiaalisten taitojen oppiminen on kuitenkin lapsille tärkeää. Pistäisin itsekin varmaan siinä tapauksessa, että muita vaihtoehtoja ei olisi.
No ei nuo uskovaisetkaan kirkossa tunnu käyvän, ei edes pääsiäisenä joka on kristikunnan tärkein juhla. Lapsen ope oli kysynyt, kuka menee kirkkoon pääsiäisenä, kukaan ei viitannut. Kyseli kuulemma sitten, millolin on olleet kirkossa, niin kukaan ei ollut vuoden aikana käynyt muulloin kuin koulun kanssa. Varsinaisia seurakunnan jäseniä...