Mikä olisi pisin työmatka, jonka voisit ajaa päivittäin?
Harkitsen vaihtoa toiseen työpaikkaan, kodin ja työpaikan väli olisi 125 km. Puolivälissä mökki, jossa voisin olla välillä yötä. Järkee vai ei? Mielipiteitä.
Kommentit (18)
Mulla nyt työmatka 45km suuntaansa ja siinä on ihan tarpeeksi. Aikaa menee aikalailla se kolme varttia ja kyllä se vaan aikaa perheeltä syö ihan tarpeeksi :/
Mä ajan nyt joka päivä 57 km töihin ja sieltä takaisin. Hyvä iso tie, kesällä 100 km/h ja talvella 80 km/h. Menee ihan hyvin, en valita. Mutta en usko että haluaisin tuplata tuon matkan sekä matka-ajan, se söisi liikaa aikaa päivästä.
0 km, koska en aja. Julkisilla sellainen 40 min suuntaansa olisi maksimi.
Mulla on nyt 60 km:n työmatka suuntaansa, ja tuntuu ihan riittävältä. Jotenkin se autossa kököttäminen vie mehut arki-illoista, tuntuu etten jaksa mitään. Tietty jos ei olis perhettä, ajankäyttö olis erilaista, saattaisin ajella vähän pidemmänkin matkan. En tiiä.
50 km suunta on siinä ja siinä, joka päivä reilu tunti edes takas.. Ehei! Sinuna en ryhtyisi
Riippuu varmaan, pitäisikö matka ajaa pelkkää maantietä vai esim. Pääkaupunkiseudulla ruuhkahuippuaikoihin
Nykyinen matka menee vielä, 100 km/suunta.
Mainitsemasi matkakin menisi vielä oikein hyvin ja varsinkin mökin kera. Asenne se on, joka ratkaisee miellätkö matkan pitkäksi vai et.
Itse olen ajellut välimatkaa lähes 10 vuotta, eikä tunnu missään enää nykypäivänä.
Nyt mulla on 80 km ja n. tunti suuntaansa. tää on mulle ihan maksimi, enempää en jaksaisi. ja mulla ei siis ole lapsia, tää vaikuttaa myös aika paljon. mulla on käytössä sukulaisen kakkoskämppä aika lähellä työpaikkaa, saisin siellä välillä nukkua yöni, mutta en koe sitä minkäänlaseksi elämäksi, että välillä vietän iltani yksin jossain mihin en kuulu. kerran menin sinne kun vatsatauti iski kesken työpäivän, muuten ajan mieluummin ihan omaan kotiin.
Ap kommentoi. Mä tykkään ajamisesta ja siinä matkan aikana saa "nollata" päänsä. Harkitsen, että jos lähden noin kauas töihin, voisin yöpyä työpaikkakunnalla yhden ma-ti yön ja to-pe yön mökillä. Jotenkin noin....ja jos alkaa väsyttää, öitä perillä voisi lisätäkin.
[quote author="Vierailija" time="15.04.2014 klo 19:22"]Mulla nyt työmatka 45km suuntaansa ja siinä on ihan tarpeeksi. Aikaa menee aikalailla se kolme varttia ja kyllä se vaan aikaa perheeltä syö ihan tarpeeksi :/
[/quote]
mulla ihan sama matka ja aika. Alkaa tuntus ihan msksimilta nyt.
Minusta järkevä työmatka on elämänlaatua. Maksimissaan voisin ajaa 30 min työmatkaa suuntaansa. Sekin olisi jo aika paljon, tunti päivässä. Tavoite on 15 minuutin työmatka, mieluiten pyöräillen tai jalan, autolla hätätapauksessa.
Mulla tällä hetkellä kiertävä työ n. 30-40 km päässä kotoa, eli joudun ajelemaan myös työpisteiden väliä päivän aikana. Tässä tilanteessa maksimi on tää n. 25-40 min työmatkoihin suuntaansa plus ajot päivän aikana.
Ajoin viikon verran väliä helsinki-jyväskylä. aamuin illoin. Siinä tuli sellaiset 600 km. joka päivä ajoa:) Työmatkat vei 6 tuntia päivästä.
40km ja reilu puoli tuntia yhteen suuntaan. Tykkään ajamisesta, ei siinä mitään. Mutta ärsyttää herätä aikaisin ihan vaan siksi että olisi töissä samaan aikaan kuin muutkin, jotka asuvat lähellä ja voivat nukkua pidempään. Ja iltapäivällä se ajomatka unettaa ja illalla on koomassa eikä jaksa oikein mitään. En ottaisi tuon pidempää työmatkaa, varsinkin jos olisi lapsia tai lemmikkejä, joiden luo olisi kova kiire.
Ajan päivittäin 142 km työmatkaa. Julkista liikennettä ei ole eikä ole ollut 15 vuoteen.
Mä olen jo 20 vuotta ajanut työmatkaa joka on suuntaansa 73 km, eli yhteensä 146 km päivässä. Teen kolmivuorotyötä, ajaminen ei väsytä vieläkään, mutta bensan hinta alkaa jo kohta vaikuttamaan töiden kannattavuuteen. Aloittajalla mökki käytössä puolessa välissä, se auttaa paljon tuollaisessa työmatkassa, jos muutaman yön viikossa yöpyy siellä.
Kipuraja tuo 100km, mutta jos matkalla olisi tuollainen mökki, menisi hyvinkin. 70km ei puolestaan ole mikään ongelma.
T:lappilainen