Kuukautiset ja raskaana?
Hei! Olen aikeissa mennä ostamaan raskaustestin ihan varmuuden vuoksi, mutta halusin kirjoittaa tänne jospa jollain olisi ollut ihan samanlaisia kokemuksia raskauden alussa.
Noin viikko-kaksi ennen menkkoja alkoi kauhea turvotus: koko alavatsa oli kuin ilmapallo, ilman että olisi siis ollut mitään ilmavaivoja. Tämä turvotus on minulle joka kuukausi yleistä, mutta vasta ihan menkkojen alussa eikä noin aikaisin. Myös rinnat alkoivat turvota samoihin aikoihin kuin vatsa, tämäkin tuntui tosi aikaiselta siihen nähden, että johtuisi kuukautisista. Olin todella väsynyt, nukuin ihan älyttömiä määriä ja silti tuntui voimattomalta. Samoin palelin ja sain vilunväristyksiä vaikka mies oli vieressä ja kääri hihojaan ylös kun oli kuulemma niin lämmin. Vatsassa tuntui jotenkin painetta, sellainen jännä tunne mistä mulle tuli vaan todella vahva olo, että olisin raskaana, samoin olin todella itkuherkkä. Kaikki nämä ainakin viikko ennen oletettuja kuukautisia.
Olen siis aikaisemminkin epäillyt kuukautisten myöhästyttyä, että mitäs jos olenkin raskaana mutta näin varmaa tunnetta ei ole ennen tullut, ja vielä ennen kuukautisia. Olin aivan varma että olen raskaana. Tuntui, että vatsaa nippaili ihan eri tavalla! Laskin silloin, että jos olisin raskaana, olisin viikolla neljä.
Kuitenkin, pari päivää ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa, alkoi ruskeahko vuoto. Samana iltana, alkoi kuukautismaiset kivut, jotka oli aika koviakin mutta ei ehkä niin kovia kuin normaalisti (pärjäsin ilman kipulääkettä, normaalisti en) Kun menin vessaan, mulla oli verensekaista, punaruskeaa paksuhkoa vuotoa. Heti tuli pettynyt olo, mutta ajattelin että jospa se on ihan normaalia vaikka olisinkin raskaana. Seuraavana päivänä minulla oli kuitenkin runsasta vuotoa, todella runsasta siis. Ulkonäöltään jo aivan samanlaiset kuin normimenkat, hyytymineen päivineen. Seuraavina päivinä tuli myös verta kai ihan normaalisti, ja oli tummia hyytymiä myös mukana. Olen lukenut, että ensimmäiset "menkat" voi raskaana tulla, mutta onko kellään ollut noita hyytymiä raskaudesta huolimatta? Samoin menkat kesti vain neljä päivää, joissa eilinen ja viimeinen päivä oli suhteellisen niukkaa. Normaalisti menkat kestää minulla 5-6 päivää AINA. En muista milloin olisi ollut alle viisi päivää kestävät.
Muita "oireita" on ollut: kehon lämpötila ennen menkkoja 37 astetta (norm. aika alhainen, alle 36.5 sanoisin.) Kun menkat tulivat, taisi olla 36.6, ja nyt kun menkat loppuivat, tänään oli 36.7. Samoin olen nähnyt todella eläviä unia, taisi olla myös jotain lapsiin ja raskauteen liittyvää yksi yö. Palelu jatkuu, itkuherkkyyttä on myös ilmassa, samoin nauru on todella herkässä. Jos on tullut tilannetta, että pitäisi nostaa jotain painavaa, tulee sellainen tunne että ei halua nostaa, ettei "vauvalle käy mitään". Painon tunne vatsassa jatkuu, ja rinnat ovat vieläkin menkkojen jälkeen hieman turvonneet, samoin vatsa. Ennen menkkoja myös jotkut ruuat ei maistuneet sitten millään, vaikka normaalisti kyllä maistuisi. Kun menkat tuli, osa oireista meni, mutta silti joku tunne jäi.
Mahollisuus raskaudelle on, sillä pari päivää ennen ovulaatiota harrastimme keskeytettyä seksiä, ei siis ollut kondomia eikä ole hormonaalista ehkäisyä käytössä.
Voiko kyseessä olla kemiallinen raskaus, onko pientäkään mahdollisuutta että olisin raskaana, vaikka tuli menkat? Kertokaa kokemuksianne! Olin jotenkin niin innoissani, vauva olisi oikein tervetullut..
Edit. Koko aamuna ei ollut vuotoa, jopa yölliseen tamponiin oli jäänyt vain ruskeahkoa vuotoa. Päivänkin aikana kokeilin, ja ei ollut vuotoa ollenkaan, nyt sitten kävin vessassa ja vertahan sieltä tuli taas.