Tammi ja helmikuu rokotetaan hoitajia ja sen jälkeen riskiryhmät. Linkki. Eikö ole väärä järjestys, kun rokotettu tartuttaa?
https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/f24870d8-2fba-413d-8a08-34ed44be…
Rokotettu sairastaa (tartunnan saatuaan) itse lievän taudin, mutta tartuttaa kuten rokottamaton.
Tämähän on sitten vaarallinen rokottamisjärjestys. Hoitaja han ei välttämättä edes huomaa saaneensa taudin ja osa varman ei edes enää varo tartuntaa.
Eikö pahimmat riskiryhmät olisi pitänyt rokottaa ensimmäisinä?
(oxfordin rokotteella rokotetut apinat tutkittiin altistuksen jälkeen ja niillä oli sama määrä viruksia nenässään kuin rokottamattomilla apinoilla. Muiden pistettävien rokotteiden oletetaan olevan samanlaisia. Vain nenäsumute rokote saattaa vähentää tartuttavuutta, mutta sen kehittely on erittäin keskeneräinen.)
Kommentit (10)
Rokotteessa ei ole koronavirusta heikennettynä, joten ei tartuta.
Onko tällaisesta rokotteesta muuta kuin haittaa, rokotetut liikkuu vapaasti muita tartuttamassa, kamalaa.
Paniikkia, pelko, iiik, apua. Tee näin se on väärin, tee noin se on väärin. Tehkää itse kun kerran kaiken tiedätte ja osaatte.
Älytöntä tuhlata rokotteita hoivakotien vanhuksille. He eivät liiku missään. Elinaikaa ehkä muutama kuukausi muutenkin. Mieluummin ensin riskiryhmiin kuuluvat työssäkäyvät, jotka eivät voi tehdä etätöitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja mihin jäi yhteiskunnallisesti tärkeät työntekijät: ruoan tuotanto, logistiikka, lääkejakelu, vesilaitoshuoltajat, sähköntuottajat? Itse kuulun viimeiseen ryhmään ja töissä ollut alusta asti hyvin kireä tunnelma, ettei tauti pääse laitosalueelle. Olisi koko Suomi kyykyssä, jollei niitä pystyisi sairaslomien takia pitämään auki...
Mun mies samalla alalla. Mites lämpenee iso osa suuresta kaupungista, jos....
Ei rokotteessa ole koko virusta. Vain pätkä joka tekee yhden kruunun.
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sattuvat saamaan koronan, voivat olla oireettomia tartuttajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis jos sattuvat saamaan koronan, voivat olla oireettomia tartuttajia.
Eivät ole
Näin ne piintyneet uskomukset syntyy ja leviää. Moni pitää aloituksen juttuja tosina.
Ja mihin jäi yhteiskunnallisesti tärkeät työntekijät: ruoan tuotanto, logistiikka, lääkejakelu, vesilaitoshuoltajat, sähköntuottajat? Itse kuulun viimeiseen ryhmään ja töissä ollut alusta asti hyvin kireä tunnelma, ettei tauti pääse laitosalueelle. Olisi koko Suomi kyykyssä, jollei niitä pystyisi sairaslomien takia pitämään auki...