Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teini erosi eilen. On valvonut ja itkenyt varmaan koko yön. Olenko huono äiti kun pakotin kouluun.

Vierailija
03.12.2020 |

16v poika kyseessä. Ei suostu nousemaan sängystä. Oon kuulema paska mutsi.

Kommentit (1004)

Vierailija
781/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään koulumenestys ei ole riippuvainen siitä, onko päivän pois koulusta vai ei! Ja jos on muulloin koulussa niin ihan sama, onko sen yhden päivän elämässään pois, koska on väsynyt/varvasta särkee tai sydän murtunut. Lähdin seitsemäntoistavuotiaana lukion kolmannella viikoksi etelään kundikaverin kanssa ja kirjoitin neljä ällää puoli vuotta myöhemmin. Ja opettaja jopa antoi luvan lomalle, jolle ei edes ollut mitään järjellistä syytä (tämä siis viime vuosituhannella, jolloin lomat vielä pyrittiin ajoittamaan koulujien lomien aikaan eikä silloin kuin huvittaa). 

Vierailija
782/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä etätyölusmuilu liittyy ap:n pojan sydänsuruihin? :D

Siten, että koululusmuilusta siirrytään erittäin helposti työelämä-/etätyölusmuiluun? 

Selitä mulle miten apn poika lusmuili tänään?

Etkö ole lukenut ketjua? Jäämällä kotiin alakuloisuuden takia!

- Eri

Olisiko ollut parempi että teini olisi mennyt kouluun mutta itkenyt silmät päästä oppitunnilla häiriten muiden opiskelua? Kuitenkaan ei olisi mitään saanut aikaiseksi

T. Yläkoulun ope

No huhhuh, eikö nykyään koulussakaan tarvitse olla paikalla, jos ei viitsi ilmestyä paikalle? 

Se on se paljon kehuttu vapaakasvatus. Lapsen pitää saada valita, milloin menee kouluun :D 

Sulla ei taida olla lapsia joten älä puutu tähän. Kerro sitten näkemyksesi kun sun lapset on aikuisiksi kasvatettu

No eikö nuo kommentit kuvasta sitä ajatusta, että ei ole pakko mennä kouluun, jos ei huvita? 

- Eri

Ei. Ehkä itse olet lintsannut koulusta, koska et ymmärrä lukemaasi. Opettajahan sanoi, että ei tarvitse tulla jos ei voi keskittyä ja häiritsee muita sen takia, mutta kos lintsaa siksi että ei huvita, siihen puututaan.

No miten se ope voi tietää milloin oppilas lintsaa, ja milloin "hän on surullinen"? Teinit on todella hyviä valehtelemaan opettajilleen!

Jotenkin säälittää että pidät muita ihmisiä tosi typerinä ja yrität sen avulla omaa sädekehääs kiillottaa

Miten olen yrittänyt kiillottaa sädekehääni? 

- Tuo kenelle vastasit

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siten, että koululusmuilusta siirrytään erittäin helposti työelämä-/etätyölusmuiluun? 

- Eri

Olisiko ollut parempi että teini olisi mennyt kouluun mutta itkenyt silmät päästä oppitunnilla häiriten muiden opiskelua? Kuitenkaan ei olisi mitään saanut aikaiseksi

T. Yläkoulun ope

No huhhuh, eikö nykyään koulussakaan tarvitse olla paikalla, jos ei viitsi ilmestyä paikalle? 

Se on se paljon kehuttu vapaakasvatus. Lapsen pitää saada valita, milloin menee kouluun :D 

Sulla ei taida olla lapsia joten älä puutu tähän. Kerro sitten näkemyksesi kun sun lapset on aikuisiksi kasvatettu

No eikö nuo kommentit kuvasta sitä ajatusta, että ei ole pakko mennä kouluun, jos ei huvita? 

- Eri

Ei. Ehkä itse olet lintsannut koulusta, koska et ymmärrä lukemaasi. Opettajahan sanoi, että ei tarvitse tulla jos ei voi keskittyä ja häiritsee muita sen takia, mutta kos lintsaa siksi että ei huvita, siihen puututaan.

No miten se ope voi tietää milloin oppilas lintsaa, ja milloin "hän on surullinen"? Teinit on todella hyviä valehtelemaan opettajilleen!

Jotenkin säälittää että pidät muita ihmisiä tosi typerinä ja yrität sen avulla omaa sädekehääs kiillottaa

Jatkan vielä että säälittää sekin, että vihatykkäilet kaikkia asiallisia kommentteja jotka kumoaa sun väitteet.. ja kummasti aina sun kommentissa on yksi tykkäys vaikka olisi viisi alapeukkua... ;)

Vierailija
784/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

T. Yläkoulun ope

- Eri

Jatkan vielä että säälittää sekin, että vihatykkäilet kaikkia asiallisia kommentteja jotka kumoaa sun väitteet.. ja kummasti aina sun kommentissa on yksi tykkäys vaikka olisi viisi alapeukkua... ;)

On siellä parissa kommentissani enemmän kuin yksi tykkäys, mutta whatever. Mutta vastaahan kysymykseeni, kuinka olen yrittänyt kiillottaa sädekehääni? Olen oikeasti ymmälläni siitä, mikä olisi kommenteissani saanut sellaisen mielikuvan aikaan? 

- Edelleen tuo kenelle vastasit

Vierailija
785/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Eri

T. Yläkoulun ope

- Eri

On siellä parissa kommentissani enemmän kuin yksi tykkäys, mutta whatever. Mutta vastaahan kysymykseeni, kuinka olen yrittänyt kiillottaa sädekehääni? Olen oikeasti ymmälläni siitä, mikä olisi kommenteissani saanut sellaisen mielikuvan aikaan? 

- Edelleen tuo kenelle vastasit

Ja jos joku tulee saivartelemaan, niin tarkennan vielä: olen kirjoittanut kolme kommenttia, joista kahdessa enemmän tykkäyksiä, kuin alapeukkuja. 

- Sama

Vierailija
786/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta/töistä ollaan pois vasta silloin, jos ollaan oikeasti sairaita. Yhden yön valvominen ei ole sairaus, joten kouluun ja heti. Aivan liian helposti nykyään jäädään kotiin makaamaan. Erilaisia on sitten se, että aiheuttaako tuo ero masentuneisuutta, johon on syytä hakea apua ennenkuin tilanne pahenee.

Hmmm. jokainen tuntemani eronnut aikuinen on ottanut käytännössä viikon saikkua. 

Ei olisi tullut mieleenkään, että saikulle pitäisi jäädä. Eroaminen oli noin viiden vuoden harkinnan tulos ja kun lopulta sain sen toteutettua, ei ollut mitään syytä jäädä kotiin murehtimaan.

Vierailija
787/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulusta/töistä ollaan pois vasta silloin, jos ollaan oikeasti sairaita. Yhden yön valvominen ei ole sairaus, joten kouluun ja heti. Aivan liian helposti nykyään jäädään kotiin makaamaan. Erilaisia on sitten se, että aiheuttaako tuo ero masentuneisuutta, johon on syytä hakea apua ennenkuin tilanne pahenee.

Hmmm. jokainen tuntemani eronnut aikuinen on ottanut käytännössä viikon saikkua. 

Ei olisi tullut mieleenkään, että saikulle pitäisi jäädä. Eroaminen oli noin viiden vuoden harkinnan tulos ja kun lopulta sain sen toteutettua, ei ollut mitään syytä jäädä kotiin murehtimaan.

Entäpä se osapuoli, joka ei tiennyt viiden vuoden harkinnastasi? Hänelle yhtä helppo nakki?

Vierailija
788/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te jotka oletatte, että yhdestä poikkeuksellisesta poissaolopäivästä seuraa elinikäinen töistä lusmuilu, olette varmaan samoja, jotka ajattelee, että etätöissä oleva ihminen ei tee töitä vaan lusmuilee vain kaiket päivät Netflixin parissa? 

Nythän keväällä monelle firmalle olikin ylläri, et kato sentäs, jengihän tekee töitä vaikka ovatkin etänä ;) Vielä isompi ylläri oli se, et jengi tekee jopa tehokkaammin töitä, kun ei ole kollegat vieressä höpöttelemässä ja häiritsemässä. 

Voitko oikeasti sanoa, että kukaan ei lusmuile etätöissä? Sehän se pointti tässä onkin, että moni käyttää sen tilaisuuden hyväkseen, ei kaikki, mutta hyvin suuri osa. Ja sitten pitäisi olla näille ihmisille ymmärrystä, kun onhan se niin vaikeaa ottaa itsestään niskasta kiinni ja avata läppäri ajallaan! Fakta on, että myös etätöissä lusmuilijoita on, ja lusmuilullaan saavat koko firman kuseen. 

Tämä! Nämä ihmiset ei tunnu tajuavan, että kun ihminen (kuten suuri osa kommentoijista selvästikin) päättää ottaa itselleen sen luvattoman vapaapäivän, niin se saattaa saada muiden työt pahasti radaltaan. Meillä ainakin deadlinemme on asetettu niin, että jos yksi ei palauta ajoissa, koko ketju menee perseelleen. Siinä ei sitten selittely auta, että kyllä mä sen tein, mutta kaks päivää myöhässä kiitos X:n!

Näin pomona ajattelisin, että on kestämätön tilanne, jos jatkuvasti deadlinet ovat noin tiukoilla ja vaaditaan jokaisen panos joka ikinen päivä. Ei tuo vaan toimi. Tuohan tarkoittaa, että sairastuminen on kielletty.

Ja hommat kusee ihan totaalisesti, jos vaikka kaksi työntekijää on sairauslomalla tuossa ketjussa. Miten tuo on edes mahdollista laittaa noin tiukat deadlinet? 

Vierailija
789/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin teini ollut kotona kymmeniä päiviä kun on ollut niin kovassa rapulassa etten ole hennonnut herättää.

Vierailija
790/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvyn puutteen takia voisi muutama kommentoija ottaa vaikka loppuelämän saikkua. Ei ihmekään että sairaudet ja pahaolo lisääntyy kun suoritusyhteiskuntalaiset tuomitsevat yhden päivän poissaolon mikä on vieläpä ihan syystä.

Noihin lemmikki kuoli hähähää kommentteihin vielä sellainen, että itse todennäköisesti ottaisin koirani kuoleman takia saikkua kuin tuttuni kuoleman. Koira on paljon tärkeämpi ja tää palsta vaan on vahvistanut ajatuksiani siitä miten ihmisiä ei edes kannata surra.

Nyt ymmärtää hyvin työpaikkojen pahan olon, huonon työilmapiirin kiusaamisen ja joidenkin herkkien ihmisten loppuunpalamisen.

Jos nämä "parhaat" työntekijät ovat näitä tunteettomia täydellisyyksiä jotka eivät ikinä ole "turhaan" poissa töistä.

Voin vain kuvitella minkälaisia he ovat työkavereina. No, heillä tuskin on todellisia työkavereita, mutta itse eivät sitä tajua ja mikä paheksunta, ylimielisyys ja ylivertaisuus heistä huokuu.

Nämä kyllä latistavat ja vievät kaiken työnilon muilta.

Toki sellaista kuin työtnilo ei ole heille olemassa, työ on velvollisuus ja maailman tärkein asia. Totista hommaa.

Mutta vähintään yhtä surullista on, kun jotkut vanhemmat kohtelevat lapsiaan samalla asenteella. :(

Vierailija
791/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet

Vierailija
792/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko eksälle myös viiden vuoden harkinnan tulos vai tuliko vähän yllättäen kuitenkin?

Jos noin monta vuotta harkittu, toinen ei kyllä ole ollut ajan tasalla. Erottu olisi jo paljon aiemmin. 

Vierailija
793/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna ootetaan apn päivitystä. "Poika jäi kotiin, oli yöllä itkuinen. Voi äidin mussukkaa"

Vierailija
794/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunteet ne on teinilläkin, joten olisin ehkä antanut jäädä kotiin. Paskaa mutsia ei kenestäkään kuitenkaan yhden asian vuoksi tule.

No tämäkin pa$ka mutsi olisi laittanut kouluun. Pahan mielen vuoksi ei jäädä kotiin. Itse sain syöpädiagnoosin, ja kävin kyllä töissä leikkaukseen asti. Vaikka olin itsekin valvonut yöni, oli paha mieli ja välillä itkettikin. Ei ollut tehokkaimpia työpäiviä, mutta miksi ihmeessä olisi pitänyt jäädä kotiin? Mitä se olisi auttanut?

Kylläpä sinä olet hieno ja hyvä ihminen. Kertakaikkiaan tämän yhteiskunnan kantava tukipilari. Kiitos sinulle, että olet niin erinomainen.

Vierailija
795/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kavereiden seura selvästi auttaa. Lähtivät joku aika sitten pyörähtämään kylällä. On noilla ystävillä näköjään tosi suuri merkitys.

Ja teille jotka ajattelette että pojasta nyt tulee lusmu, en usko. Aina on ennenkin hommat hoidettu ja koulussa käyty. Mulla ja miehellä on hyvät ammatit eikä lusmuilla. Eiköhän siinä sitä kodin mallia. Pikkuveli (14v) kyllä aamulla kysyi että saako hänkin jäädä mutta en todellakaan antanut. Tätäkin poissaoloa oikein jouduin miettimään (mikä nyt hävettää. Pojalla oli oikeasti tosi huono olo. Toivottavasti nyt oppi huomaamaan että omaa vointia pitää kuunnella ja että äiti ja iskä on aina tukena, kävi mitä kävi).

Ja mitä tohon seksikirjoitteluun tulee, musta on sairasta että mietitte mun lapsen seksielämää. Toivottavasti teillä on oma johon keskittyä, kiitos :)

Ap

Lähti ottamaan ryyppyä murheeseen.. sano minun sanoneen

Vierailija
796/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kavereiden seura selvästi auttaa. Lähtivät joku aika sitten pyörähtämään kylällä. On noilla ystävillä näköjään tosi suuri merkitys.

Ja teille jotka ajattelette että pojasta nyt tulee lusmu, en usko. Aina on ennenkin hommat hoidettu ja koulussa käyty. Mulla ja miehellä on hyvät ammatit eikä lusmuilla. Eiköhän siinä sitä kodin mallia. Pikkuveli (14v) kyllä aamulla kysyi että saako hänkin jäädä mutta en todellakaan antanut. Tätäkin poissaoloa oikein jouduin miettimään (mikä nyt hävettää. Pojalla oli oikeasti tosi huono olo. Toivottavasti nyt oppi huomaamaan että omaa vointia pitää kuunnella ja että äiti ja iskä on aina tukena, kävi mitä kävi).

Ja mitä tohon seksikirjoitteluun tulee, musta on sairasta että mietitte mun lapsen seksielämää. Toivottavasti teillä on oma johon keskittyä, kiitos :)

Ap

No minnepä muualle teini menisi kun ryyppäämään, jos on suruissaan? 

Vierailija
797/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä mutta huomenna ap kirjottaa että poika oksensi yöllä ja on nyt vähän huonovointinen niin annoin jäädä kotiin...

Vierailija
798/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulimamman ulipoika.

Vierailija
799/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En tiedä mutta huomenna ap kirjottaa että poika oksensi yöllä ja on nyt vähän huonovointinen niin annoin jäädä kotiin...

Tuskin niin käy. Ja mitä sitten jos käykin? Siihenkö se maailma viimeistään kaatuu?

Vierailija
800/1004 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuskin niin käy. Ja mitä sitten jos käykin? Siihenkö se maailma viimeistään kaatuu?

Ensin itkee päivän kotona kun pikkutyttö ja illalla lähtee kiskomaan liikaa bisseä. Oma vika krapula, ei lainkaan hyvä syy jäädä kotiin. Jos on sisäisesti pikkutyttö ei kannata edes yrittää juoda niinku mies

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi