Jos terveydenhoidon henkilökunta rokotetaan ja rokotteessa onkin joku vika, kuka meitä sitten hoitaa?
En sinänsä ole rokotuskriittinen mutta väkisinkin pelottaa ajatus että kaikki hoitohenkilökunta rokotetaan. Mitä jos rokotteessa ilmenee vika ja hoitajista tuleekin hoidettavia? Olisiko fiksumpaa hajauttaa ettei olisi tuota riskiä olemassa?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Eikä kukaan muu ole yhtä pessimisti kun minä? 😊
Mulle tuli juuri tuo sama mieleen eilen! Sanoin miehelleni että mitäs sitten jos käykin kuten jossain kauhuelokuvassa, että rokotetaan ensin kaikki hoitohenkilökunta, ja sitten niistä tuleekin kuolaavia zombeja ja sitten ei ole enää yhtään lääkäriä ja hoitajaa.. No zombeja tuskin tulee, mutta entä jos vaan sairastuvat pahasti eivätkä kykene töihin? Epätodennäkösistähän tuo on mutta kyllä sitä ajattelee.
Jos terveydenhoidon henkilökunta sairastuu koronaan, kuka meitä sitten hoitaa?
Ap, rokote on vapaaehtoinen myös hoitohenkilökunnalle. Rokotteen kehitystyöstä rokotteen jakeluun on mennyt vain 10 kuukautta, yleensä aika on 10 vuotta. Kuka ottaa hätäisesti kokoonkyhätyn rokotteen. Antaa niiden ottaa, jotka haluavat riskeerata oman terveytensä. Seurataan.
Mä voin hoidella teitä! Katson Holby Cityn sairaalaa, osaan kyllä hoitaa.
Otetaan valmiuslaki käyttöön ja sen perusteella velvoitetaan kaikki ne 40 000 hoitoalalta lähtenyttä sairaanhoitajaa takaisin hoitotyöhön.
Vierailija kirjoitti:
Älkää huoliko, hoitajat ei nytkään pääse edes karanteeniin vaikka kaikki altistumiskriteerit täyttyisivät, kyllä me joudutaan töihin vaikka pää kainalossa.
Kyllä pääsee - jos ei ole maskia XD Ja kaikillahan se on.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei kyllä kukaan pakota ottamaan rokotetta. En aio olla koe- kaniini. Tämä meidän hallitus voi näyttää esimerkkiä ja ottaa rokotteen ensin, annetaan heidän olla koekaniineja.
Mikä hemmetin koekaniini sä muka olisit, kun kymmenet tuhannet muut ihmiset ovat sen rokotteen ottaneet ennen sua?
Vierailija kirjoitti:
Ap, rokote on vapaaehtoinen myös hoitohenkilökunnalle. Rokotteen kehitystyöstä rokotteen jakeluun on mennyt vain 10 kuukautta, yleensä aika on 10 vuotta. Kuka ottaa hätäisesti kokoonkyhätyn rokotteen. Antaa niiden ottaa, jotka haluavat riskeerata oman terveytensä. Seurataan.
Miten se hätäinen kehitystyö vaikuttaa mielestäsi turvallisuuteen, kun normaalit turvallisuustestit kuitenkin tehdään?
Vierailija kirjoitti:
En sinänsä ole rokotuskriittinen mutta väkisinkin pelottaa ajatus että kaikki hoitohenkilökunta rokotetaan. Mitä jos rokotteessa ilmenee vika ja hoitajista tuleekin hoidettavia? Olisiko fiksumpaa hajauttaa ettei olisi tuota riskiä olemassa?
Mikä vika se sellainen on, että piikitetään kymmeniä tuhansia ihmisiä ilman ainuttakaan ongelmaa, mutta sitten piikitettäessä hoitajia ilmastuukin ongelmia jokaiselle?
Tai edes puolelle tai edes yhdelle sadasta?
Mikä teitä oikein vaivaa?
Ei kukaan. Kuollaan kaikki. Tässä se sitten oli.
Alapeukkujakaumasta päätellen palstalla päivystää nimenomaan tää hihhulijoukko joka on tieteellisiä faktoja vastaan. Ei hirveesti yllätä kun katsoo esim. vasemmiston tai trumpistien suosiota palstalla ja muiden sekopääteorioiden spämmimistä ja tukemista.
Siis onko tämä totta. Joku vakavissaan miettii, että kaikki houtajat sairastuvat rokotteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita on kuitenkin testattu kymmenillä tuhansilla ihmisillä. Prosessi näiden hyväksymiseen on erittäin tiukka.
Uskon, varsinkin kun jopa Pohjois-Korean johtaja rokotutti itsensä. Mutta silti ahdistaa ajatus että kaikki hoitohenkilökunta rokotetaan
Ap
Uskotko kaiken mitä mediassa sanotaan? Pientä kriittisyyttä nyt ihmiset!
Eiköhän se rokote ole suurille massoille turvallinen ihan niin kuin sikaflunssarokotekin oli. Vielä ei toki tiedetä, mitä piilevää se voi ihmisessä laukaista. Narkolepsiakin tuli niille sikaflunssarokotteesta, keillä oli siihen alttius. Olisivat saaneet sen myös itse tautiin sairastumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotteita on kuitenkin testattu kymmenillä tuhansilla ihmisillä. Prosessi näiden hyväksymiseen on erittäin tiukka.
Uskon, varsinkin kun jopa Pohjois-Korean johtaja rokotutti itsensä. Mutta silti ahdistaa ajatus että kaikki hoitohenkilökunta rokotetaan
Ap
Uskotko kaiken mitä mediassa sanotaan? Pientä kriittisyyttä nyt ihmiset!
En kaikkea usko, mutta jos on oikeasti saanut ja rokote onkin viallinen niin siinä on useampi pää vadilla.
Toki jos annetaan mielikuva että jos Kimikin otti niin muutkin ottaa sen.
Lähinnä mietin vain sitä että kai joku rokotuksista päättävä taho on miettinyt asian tätäkin puolta? Toivon että miettisi nyt jos ei ole ennen miettinyt.
Ap
Voi olla, että rokotteesta ilmenee haittoja vasta vuosien kuluttua.
Ihmettelen kuinka sanotaan, että rokote on hyvin testattu ja riskejä ei juuri ole, kun koehenkilöitä ei olla edes pitkää aikaa seurattu!
Joku aikoo oikeasti ottaa alle vuodessa kyhätyn piikin?!?! Silkkaa hulluutta. Mutta jokaisella ihmisellä vapaa tahto, sitä kunnioittaen.
Vierailija kirjoitti:
Mä voin hoidella teitä! Katson Holby Cityn sairaalaa, osaan kyllä hoitaa.
Minäkin katson ja erityisesti odotan että pääsee kuksimaan takahuoneeseen.
Nimim. valmis lääkäriksi
Vierailija kirjoitti:
Voiko? Luetteletko vaikka kaikki ne rokotteet, joiden kohdalla on ilmennyt haittoja vasta vuosien kuluttua? Minä kun en tunne ainuttakaan, vaan jokaisen rokotteen haitat on havaittu kuukausissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko? Luetteletko vaikka kaikki ne rokotteet, joiden kohdalla on ilmennyt haittoja vasta vuosien kuluttua? Minä kun en tunne ainuttakaan, vaan jokaisen rokotteen haitat on havaittu kuukausissa.
Kuinka nopeasti sikainfluenssarokotuksen haitat selvisivät?
No sittenpähän päästään niistä eroon. Nehän tekee turhaa työtä ulimiesten mielestä.