Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELP, lapsella 6v nenäverenvuoto ja ei meinaa tyrehtyä

Vierailija
02.12.2020 |

Vinkkejä, ollaan maattu sängyllä ja käyty suihkussa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ensiapuun. Siellä ne polttaa suonen kiinni.

Vierailija
2/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenän niisto tyhjäksi, tulppa nenään, etusormella ja peukalolla napakka puristus nenänvarresta ihan luun alapuolelta ja kylmäpussi niskaan. Leuka alaviistoon eikä missään tapauksessa makaamista tai leukaa ylös. Jos ei meinaa järkevässä ajassa tyrehtyä niin päivystykseen polttamaan suoni kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastimesta pussi pakastevihanneksia tms. nenän päälle. Kylmä supistaa verisuonia.

Vierailija
4/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätä niskaan. Jos tämä ei toimi niin ei mikään ja sitten vaan lääkäriin.

Vierailija
5/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äijä varmana vetäny turpii lasta!

Vierailija
6/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin, jos vuoto jatkuu yli puoli tuntia tyrehtymättä.

Vierailija
7/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmää niskaan anna veren valua lavuaariin sen minkä valuu, hengitys ja pulssi pitää saada tasoittumaan, rr laskee..

Vierailija
8/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuisia nenäverenvuotoja kokeneena voin sanoa, että kun lähdette lääkäriin, niin se verenvuoto tyrehtyy viimeistään siellä odotushuoneessa odotellessa.

Vierailija
9/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kastele talouspaperi tms oikein kylmällä vedellä, älä puristele kuivemmaksi ettei se lämpeä, ja lätkäise nenänvarren päälle. Tämän kikan opetti ala-asteen 3-6lk opettajani kun sain nenäverenvuodon luokassa, joten ei ole mikään virallinen terveydenhuollon metodi, mutta toimii mulla aina.

Vierailija
10/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä jäätä ihan nenän varteen myös. Mulla tyrehtyi lopulta jopa nielurisojen tosi kova verenvuoto jäiden avulla. Hitaasti tosin ja verta meni niin että sain pahan anemian. Jossei tyrehdy, lähtekää lääkäriin. Ja lapselle mahdollisesti rautakuuri.

Vierailija
11/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 vuotta tullu verta nenästä? Oisko aika viedä lääkäriin!

Vierailija
12/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sängyllä ei kannata makkuuttaa, menee vain veret mahalaukkuun ja tulee huono olo. Mitä ap ajatteli suihkun auttavan? Jos suihku on lämmin, niin sehän vain pahentaa, Kylmää nenänvarteen, jos ei muuten, niin hanasta kylmää vettä ja nenä sinne alle,itse olen tämän hyväksi kokenut, sellaiseenkin nenäverenvuotoon, missä verta ruutaa nenästä ihan kunnolla (ei mitenkään tipottain, vaan norona).

Vierailija
13/13 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiapuun ja ne hopeoi vuotavan sieraimen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi