Rokote tänne ja heti - stm vitkuttelee ja Britannia jo rokottaa mummojaan
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ei stm vaan eu.
----
Muissa maissa on jo ne rokotteet. Vain lupa jakeluun puuttuu. Suomessa rokotteita ei vielä ole ja kun ne tulevat, Fimea/STM vielä pähkäilevät voiko niitä jakaa suomalaisille. Byrokratia menee kaiken ohi jopa kriisitilanteissa
Ei ei ei ei! Ehdottoman hyvä että EU:lla on tarkka seula mitä rokotetta otetaan ja ne katsotaan tarkkaan, toisin kuin Briteissä jossa hätiköidään. Briteillä on tosin pakko ottaa riski koska siellä koko maa romahtaa pian koronan takia, toisin kuin Suomessa jossa tilanne on edelleen Euroopan paras vaikka huononemassa. Haluan nähdä ensin miten Briteissä käy tässä kuukauden aikana, ennen kuin tammikuun puolivälissä meitä aletaan rokottaa.
Ei me välttämättä saada samaa rokotetta kuin enkkulaiset.
Niin, sehän on vielä epävarmaa mikä rokote Suomessa valitaan koko kansan rokotteeksi.
Sama rokote ei välttämättä suojaa kaikkia yhtälailla.
Onneksi EU on tilannut useita rokotteita ja luultavasti Suomessa aloitetaan tuolla samalla rokotteella kuin Britaniassa eli Pfisterillä.
Muilla rokotteillahan ei ole edes vielä myyntilupaa.
Kantsii ottaa asiosita pikkasen selvää, ennenkun tulee tänne trollailemaan kuten ap.
UK ei ole enää osa EU:n päätöksentekoa ja saavat hommata rokotteensa mistä haluavat, markkina on auki! Sanna antaa oman rokotteensakin lähi-itään tms.
Rokotteet on tilattu jo ajat sitten, mutta kuljetus ja jakelu vie aikaa.
Sitäpaitsi niitä saadaaan vain pienet erät kerrallaan, eihän tuota ´-70 säilytettävää rokotettaa voi rokostuspaikoissa säilyttää kuin muutamia päiviä.
Rokotteet tulevat tiputellen.
No Suomi kyllä kuuluu samaan tilausporukkaan kaikkien EU-maiden kanssa.
Samassa tahdissa tulee rokote kaikkiin maihin EU:ssa mutta kuten sanottu pienissä erissä.
Se riippuu aina siitäkin, miten valmistajat pystyvät rokotetta toimittamaan, näin uutisoitiin.
Lampaat määkii innoissaan käsi ojossa et mulle mulle rokote, tajuamatta sitä että tämä rokote muuttaa dna:ta lopullisesti karmein seurauksin
Mut, juu te rokote hullut uskokaa vaan kaikkea shaibaa mitä eliitti syöttää, näin olette orjia
Vierailija kirjoitti:
Lampaat määkii innoissaan käsi ojossa et mulle mulle rokote, tajuamatta sitä että tämä rokote muuttaa dna:ta lopullisesti karmein seurauksin
Mut, juu te rokote hullut uskokaa vaan kaikkea shaibaa mitä eliitti syöttää, näin olette orjia
No kuule, siinäpähän muuttaa ja tehköön vaikka mitä.
Rokotteen otan, että vältyn koronan pahoilta oireilta ja voin käydä töissä ja elää täysillä tätä elämää, niinkauan kuin sitä riittää.
Tulevaisuudesta ei tiedä kukaan, mutta tästä hetkestä tiedetään ja tässä hetkessä eletään.
Ihan hyvä että testaavat briteillä ensin. Tässä on jo niin kauan kärvistelty ettei kuukausi tai pari lisää tee sen enempää hallaa.