Mies kai harkitsee kaverini matkaan lähtemistä. Ahdistaa jos jään yksin!
Ahdistaa ja olen melkoisessa tunnekuohun vallassa nyt, mutta yritän jotenkin kirjoittaa tilanteen jos se edes vähän helpottaisi. :(
Tilanne on vähän erikoinen, me ollaan kaikki lapsuudenystäviä, minä, avomieheni ja kaverini. Mies ja kaverini ovat tunteneet toisensa 2 vuotta pidempään ja me kaikki ollaan aina oltu tosi läheisiä. Tämä kaverini on vähän ujomman puoleinen ja seurustelusuhteensa ovat olleet vähäisiä ja lyhyitä, ei oikein osaa olla miesten kanssa.
Minä ja mieheni ollaan nyt seurusteltu vasta vuosi, muutettiin puolen vuoden seurustelun jälkeen yhteen ja kuukausi sitten tein positiivisen raskaustestin. Luulin tosiaan meidän olevan luodut toisillemme ja onnellisia.
Tänään olin muualla samaan aikaan, kun tämä yhteinen ystävä tuli meille kylään. Tiesin tulostaan ja kaikki siis ok. Mutta sitten putosi pommi, kun saavuin kotiin: Kaveri oli lähtenyt ja mieheni kertoi hänen kysyneen mieheltäni olemmeko me onnellisia yhdessä vai haluaisiko mies mielummin olla hänen kanssaan, koska hän on kuulemma aina rakastanut miestäni, minä muka vaan ehdin ensin.
Pahinta on miehen vastaus! Oli kuulemma vaan vastannut, ettei voi jättää minua nyt, koska olen raskaana. En voinut uskoa kuulemaani, koko ihanalta tuntunut elämäni näyttää nyt olevan vaarassa ja pelottaa mitä tällainen tunnekuohu tekee vauvallekin. :'(
Tuon jälkeen mies lähti tyynesti kauppaan, kuten oli jo aiemmin suunnitellutkin. Viipynee kai vielä tunnin ja minä mietin, menetänkö nyt kaiken ja mitä osaan miehelle sanoa tai kysyä palattuaan. Ihan henkeä ahdistaa.
Kommentit (45)
Jos ei ole kummonen kaveri sulla niin ei ole mieskään, hyvin taitaisivat yhteen sopia.
Minulla on mies, joka tosiaan sanoo asioita, niin että ne voi kuulostaa ihan joltain muulta kun se vaikuttaa.
Voisin hyvin kuvitella, että minun mieheni sanoisi tuossa tilanteessa jotakin tuollaista. Ja kun asiasta loukkaantuisin, niin ihmettelisi sitä suuresti.
Miehet tuntuu usein sanovan sen ensimmäisen ajatuksen, eivätkä jatka lauseita tai tarkenna asioita.
Että aivan hyvin voi olla kyseessä väärinkäsitys, joka selviää puhumalla.
Kaveri sitten taas. Ei ole mikään kaveri, joka noin tekee. En ikinä voisi kuvitella tekeväni tuollaista kaverille, vaikka kuinka palavasti olisin toisen mieheen rakastunut.
Nyt katkasette lopullisesti välit tuohon kaveriin ja käytte kunnon keskustelun! Sano miehellesi, että on vain kaksi vaihtoehtoa ja ne ovat ne!
Mulla oli joskus jossain määrin samantapainen tilanne. Toki kävi ilmi, että olivat nussineet keskenään aiemmin(kin?), akka esitti oikein hyvää kaveria ja luikerteli koko ajan miehen seuraan. Saivat jäädä keskenään ja ko. ämmälle sanoin vaan valitut sanat enkä koskaan ikinä enää muuta. Tietääkseni menivät kimppaan joksikin aikaa. Toivottavasti sulla ei kuitenkaan ole näin.
Mites AP. Palasko ukko jo ja mitä tapahtu?
Voihan harmi, ap kyllä on tosi käärme sulla ollut ystävänä. Kysy mieheltä suoraan, miten näkee itse tilanteen, missä näkee itsensä 10 vuoden päästä jne.
Miksi kaikki ylireagoivat täällä. Mieheltä tuo on normaali kohtelias vastaus kysyvälle naiselle, koska mies ei välttämättä halunnut loukata naista ja sanoa suoraan että ei olisi kiinnostanut. Tuskin se nyt sinun kaveriasi olisi alkanut pökkimään jos on kanssasi jo lapsenkin tehnyt. Uskon kyllä, että jos miehesi olisi ollut alunperin kaveristasi kiinnostunut niin olisi varmaan osannut iskeä tämän itsesi sijaan.
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:00"]
Miksi kaikki ylireagoivat täällä. Mieheltä tuo on normaali kohtelias vastaus kysyvälle naiselle, koska mies ei välttämättä halunnut loukata naista ja sanoa suoraan että ei olisi kiinnostanut. Tuskin se nyt sinun kaveriasi olisi alkanut pökkimään jos on kanssasi jo lapsenkin tehnyt. Uskon kyllä, että jos miehesi olisi ollut alunperin kaveristasi kiinnostunut niin olisi varmaan osannut iskeä tämän itsesi sijaan.
[/quote]
Oih, miten joku näkee asiat vähättelevästi. Joo, ei mitään ongelmaa jos kumppani myöntää lämpimistä tunteistaan muulle kuin omalle kullalle. Joo, ei mitään outoa? Huh!
[quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:05"] [quote author="Vierailija" time="13.04.2014 klo 22:00"]
[/quote] Oih, miten joku näkee asiat vähättelevästi. Joo, ei mitään ongelmaa jos kumppani myöntää lämpimistä tunteistaan muulle kuin omalle kullalle. Joo, ei mitään outoa? Huh! [/quote]
Miksi mies olisi ap:lle kertonut mitä sanoi tämän kaverille ilmeisesti ihan neutraalisti käyttäytyen jos todella harkitsisi toisen naisen mukaan menemistä.
Huh huh itsellesi vaan.
Etköhän sä ihan itse keksinyt ne lämpimät tunteet kun en niitä tuosta miehen kommentista lukenut suoraan tai edes epäsuorasti
Olen aika väsynyt, joten kerron melko lyhyesti kuulumiset ja palaan asiaan vielä huomenna jos haluatte vielä jotain sanoa tai kysyä.
Mies palasi aika pian viimeiseksi kirjoittamani viestin jälkeen. Hän oli ihmeissään mielentilastani, mutta oli valmis yksityiskohtaisesti kertomaan hänen ja kaverini keskustelun. Mies ei tunne vetoa kaveriamme kohtaan ja rakastaa suuresti minua ja odottaa tulevaisuuttamme, hän ei tajunnut käyttämänsä sanamuodon kuulostaneen minulle pahalta.
Kaveri ja mieheni puhuivat vielä keskenään, kaveri sanoi, ettei voi eikä tahdo olla enää mieheni kanssa muuta kuin tuttava, mutta toivoi minun vielä joskus antavan anteeksi hänelle ja ystävyytemme säilyvän. En itse ole yhtään varma, pystyisinkö siihen enää. Minä en ole kaverini kanssa aiheesta puhunut.
Kiitos teille olkapäästä ja tässä yhdessä elämäni hirveimmässä tilanteessa mukanaelämisestä. :) Menetin ehkä ystäväni ja miehenikin menetti, mutta perheemme pysyi ehjänä ja voi hyvin.
Ap
Hyvä kuulla. Kaikkea hyvää sinulle, miehellesi ja vauvallenne ap :) Haleja!
Hyvä homma AP! Ihanaa että ratkesi parhain päin. Vähän luulen että ystävyytenne jää tähän, koska vaikka anteeksi antaisit et koskaan pysty unohtamaan. Ja vielä niin kierosti hän asiat hoiti sun selän takana ja sen jälkeen "mitä kuuluu?".
Tiedustelisin mitä tuolla oikein tarkoitti, mutta pahalta se kuulostaa. Ja ystävä olisi kyllä entinen ystävä.
Pakkaa kamasi ja lähde jonnekin neutraalille maaperälke.
No hoh todellakin lähtisin itse meneen :D Ellei sitten ole sinun asuntosi. Jos on, niin heitä ukon kamat pihalle. Tuosta ei TODELLAKAAN hyvää seuraa jos suhdetta jatkat
Aionkin tiedustella. Mies tosin on tunneasioissa vähän pökkelö, joten vastauksensa ei välttämättä tarkoita tuota mitä pelkään. Nyt ei auta kuin odottaa. :(
Olen ystävällekin tosi vihainen, se vaan on murheistani nyt pienimpiä.
Ap
Uskon, että ahdistaa. Eikä mitään varmuutta ole jatkosta. Onneksi miehesi sentään ajattelee fiksusti, eli aikoo pysyä teidän kanssanne. Ehkä sanoi noin, ettei tavallaan loukkaa ystävänne tunteita, mistäs sitä tietää, ei tuo suoraan tarkoita, että mies mieluummin olisi hänen kanssaan kuin sinun...
Up