EI varaa ostaa asuntoa, käydä ulkomailla tai käydä treffeillä koska kaikki rahani menevät hammashuoltoon : (
Tämä on niin epäreilua miten joitakin on siunattu huonoilla hampailla, ja toiset voivat pestä pari kertaa viikossa eikä reikiä koskaan!
Olen joutunut kuoppaamaan kaikki "normaalin elämän asiat" koska joudun hoidattamaan hampaitani niin paljon... :((
Kommentit (19)
Kokeile tilata K2 vitamiini, esim. mk7 muotoa, oikeasti. Esim. saksan amazonissa on halpa sellainen.
Itselläni myös d-vitamiini ja magnesium tuo selkeän muutoksen hampaiden kuntoon, mutta tuo K2 on elintärkeä hampaille.
Minulla ei reikiä helposti tule mutta narskutan ja puren hampaita yhteen ja hampaat halkeaa 😒
Olen kuullut, että diagnosoimattomat keliaakikot kärsivät hammasongelmista. Vahvistuvat ilmeisesti kun siirrytään gluteenittomaan ruokavalioon.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut, että diagnosoimattomat keliaakikot kärsivät hammasongelmista. Vahvistuvat ilmeisesti kun siirrytään gluteenittomaan ruokavalioon.
Niillä ei imeydy ravintoaineet, ja on yleensä todella paha b12-puutos, b12 liittyy hammasongelmiin, siitä on monia tutkimuksia, mutta kukaan ei tiedä mekanismia siinä.
Höpö höpö. Minä pesen kahdesti päivässä ja lankaan joka ilta mutta silti tulee reikiä. Eikä mene kaikki rahat hammaslääkäriin vaan käyn kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile tilata K2 vitamiini, esim. mk7 muotoa, oikeasti. Esim. saksan amazonissa on halpa sellainen.
Itselläni myös d-vitamiini ja magnesium tuo selkeän muutoksen hampaiden kuntoon, mutta tuo K2 on elintärkeä hampaille.
Voin suositella tämän lisäksi apagardia (premio), se on sellainen nanokalsium hammastahna, toimii oikeasti.
Saa ainakin dokodemosta.
Ei nyt koron-aikana käydä missään. Tämä on uusi normaali. Hoida ne "legot" kuntoon ja toivotaan, että jossain vaiheessa meillä on taas mahdollisuus tavata ystäviä, matkustella ja lähteä viihteelle. Sitä odotellessa... keskity olennaiseen!
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Minä pesen kahdesti päivässä ja lankaan joka ilta mutta silti tulee reikiä. Eikä mene kaikki rahat hammaslääkäriin vaan käyn kerran vuodessa.
Niin minäkin. Kunnalliseen hammashoitoon menee vuosittain 500-2300e. Kroonisesti tulehtunut hammasluu.
mikset ota tekohampaita?
Ne maksaa vaan jotain tonnin, eikä sitten tarvitse enää huolehtia...Helppo pestä kun voi irrottaa!
En tosiaan ymmärrä mikset ota tekareita`?
känkkäränkkä kirjoitti:
Ei nyt koron-aikana käydä missään. Tämä on uusi normaali. Hoida ne "legot" kuntoon ja toivotaan, että jossain vaiheessa meillä on taas mahdollisuus tavata ystäviä, matkustella ja lähteä viihteelle. Sitä odotellessa... keskity olennaiseen!
Höpöhöpö. Normaalisti käyty hammashoidossa koko vuosi. Noin kolmesti kuukaudessa käyn joko lapsen tai itseni takia. Lapsella säädetään rautoja.
EIvätkö tekarit kelpaa? Maksavat kerran sen tonnin, ja sitten oavt helppohoitoiset
Hammaslääkäri t eivät kovin innokkaasti poista turhaan hampaita, että se niistä tekareista.
Eikä viinaankaan riitä tarpeeksi, yhyyyy!