Voiko tyynyn laittaa kuivausrumpuun?
Kommentit (9)
Voi, kun laitat lämpötilaksi korkeintaan 40 astetta. Aina olen tyynyt kuivausrummussa kuivattanut.
Riippuu tyynyn materiaaleusta. Yleensä oesuohjelapussa kerrotaan voiko kuivata rummuissa. Mikäli on vanha tyynyt voi kangas revetä ja täytteet menee lauhduttimen ja tuloksena on tulipalo. Valvotusti olen kuivannut kuivausrummussa seka untuva että muita tyynyjä.
Mun kuivurissa on erikseen valintanappi tyynyille. Hyvin on pelittänyt.
Tottakai voi. Tyynyt tulisi muutenkin uusia kahden vuoden välein, joten tuskin kukaan nukkuu millään antiikki tyynyllä joka hajoaisi rumpuun.
Tyynystä tulee muhkeampi kuivausrummussa, kuten myös täkeistä.
Ihmiset pesee tyynyjä ja täkkejä aivan liian harvoin. Säästetään aivan väärässä asiassa, kun nukutaan tunkkaisessa sängyssä!
Minulla on untuvatyyny ja ihan pesuohjeessa neuvotaan, että parhaimman tuloksen saa kuivaamalla matalassa lämpötilassa niin kauna, kunnes tyyny kokonaan kuiva. Pesen petivaatteet pesula24 ja kuivatan niitä tyynyjä tunnin 40'c. Sinne isoon kuivuriin menee sopivasti 2 untuvatyynyä, ja 2 untuvatakkia. Lopputulos on huikean pehmoinen.
Tyynyissä on semmoinen pesulappu, joka kertoo pesu- ja kuivausohjeet. Mulla ei ole kuivausrumpua, mutta käyn joskus pesemässä tyynyt itsepalvelupesulassa ihan sen kuivausrummun takia. On mulle kerran käynyt niinkin, vuosia sitten, kun asuin kerrostalossa, niin untuvatyyny hajosi sen pesutuvan kuivausrumpuun. Siinä oli kova siistiminen sitten, että sai ne kaikki untuvat sieltä koneen syövereistä putsattua pois. Oli jo vähän kulahtanut se tyyny, päällinen ei kestänyt.
Voi.