Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä aamukärttyisyydelle

Vierailija
02.12.2020 |

Olen koko elämäni ollut ihan helvetin vihainen aamuisin ja vaikka kuinka päättäisin illalla että huomenaamuna en suutu turhasta niin herätessä olen tunnin-parin ajan kuin perseeseen ammuttu karhu ja vituttaa ihan suunnattomasti KAIKKI :D Nyt muutettiin kumppanin kanssa yhteen ja vaikka tullaan muuten hyvin toimeen niin tämä kontrolloimaton aamuvihaisuus hiertää välejä. Apua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää päättää aamulla herätessäsi, että et pura kiukkuasi toisen niskaan. Tai voithan herätä tunnin, pari aikaisemmin, niin saat murjottaa rauhassa.

Vierailija
2/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä meni 20v sen tajuamiseen, että olen vaan aamuisin huonolla tuulella, en vihainen hänelle. Eli kerro tuo ihan avoimesti kumppanille, että ei ole sinusta johtuvaa, on vaan tämmöinen, eli parhaiten pärjätään, kun pidetään kaikki sosiaalinen kanssakäyminen ihan minimissään aamun ekan tunnin ajan. Mun mies taas on ihan kamala kun se on nälkäinen, ei sekään minuuun liity mitenkään, mutta haastaa riitaa ihan kaikesta nälkäisenä. Ja senkin kanssa on opittu tässä elämään, 30v on saman katon alla asuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin nukkumaan? eikä liikaa kahvia aamusella

Vierailija
4/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tuun kärttyiseksi, jos juon kahvia.

Vierailija
5/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö siitä itse? Auttaisiko jokin aamuhartaus/meditaatio/rauhan hetki ennen kuin aloitat päivän. Mä heräsin ennen ahdistukseen ja kiireeseen, auttoi paljon tosiaan herätä aiemmin, juoda kahvit kaikessa rauhassa musiikkia kuunnellen ja kynttilää poltellen. Ei seurustelua ennen kuin on kunnolla hereillä ja rauhallinen.

Vierailija
6/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo kahvia aamuisin ja kärttyisyys ei johdu väsymyksestä (menen n. 23 nukkumaan ja herään luonnostani kahdeksan aikaan). Kai tota minimaalista kommunikaatiota vois kokeilla, mistä sitä suuttua jos kumpikaan ei sano mitään :D

Vierailija
7/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamut kannattaa aloittaa omassa rauhassa. Esim. asioista puhuminen ja aikataulujen sopiminen kannattaa hoitaa vaikka illalla. Itse en ole puhetuulella ennen aamu yhdeksää ja vastaukseni ovat yksitavuisia. Mies on tottunut tähän ja puuhastelee omia juttujaan viikonloppuaamuina, arkiaamuna emme edes näe, koska erilaiset aikataulut.

Vierailija
8/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole aamuisin varsinaisesti kärttyinen mutta todella vetämätön olo. Minua kahvi piristää ja nostaa hieman aamuisin alhaista verenpainetta. En syö muutoin paljoakaan makeaa mutta jos olo lähes 'maassa' niin joku pieni makean nauttiminen auttaa. Esim.tänä aamuna söin yhden suklaakonvehtin aamiaisen jälkeen ja piristyin heti. Edelleen kolmen tunnin kuluttua olo on hyvä. Tiedän, että monet pitävät tätä epäterveellisenä, mutta mitä siitä jos itse voin hyvin. Ja olen muuten terve. 70+, ei mitään lääkitystä, kaikki koearvot hyviä, ei sairauksia. Ja, kyllä olen kokeillut erilaisia aamiaisvaihtoehtoja laidasta laitaan.

Vierailija
9/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita pari keksiä tai leipä yöpöydälle odottamaan ja vetäise ne heti herättyäsi.

Vierailija
10/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen erityisen ärtynyt jos herään päiväunilta. Vuorotyötä tekevänä ei klo 4.30 soiva herätys haittaa ollenkaan, mutta neljältä iltapäivällä päikkäreiden jälkeen kaikki hermostuttaa.

Myöskään yövuorojen jälkeen päivällä herätessä ei mikään ole huonosti. Ainoastaan päiväunet saavat hermostuneeksi, mutta tiukkaa tekee pysyä hereillä aamutuurin jälkeen.

11/11 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöpöydälle aamua odottamaan lasillinen vettä. Juo huoneenlämmin vesi heti aamulla. Sitten jotain nopeasti verensokeria kohottavaa aamupalaa, banaani, kaurapuuro tms. Taustalle itselle mieluisaa musiikkia.

Vaatteet ja muut päivän tarvikkeet valmiina jo edellisenä iltana katsottuna. Muista hengittää, eikä puheluita tai keskustelemista ihmisten kanssa ennen kuin olet kunnolla hereillä.

Hyvä myös muistuttaa itselleen, että kenelläkään ei ole oikeutta purkaa pahantuulisuuttaan muihin. Siis hengitä ja heräile.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi