Laite lähetetty toimimattomana takuuhuoltoon, mutta huollosta tuleekin viesti että toimii moitteetta. Mitä tässä voi tehdä?
Ihan absurdi tilanne. Elektroniikkalaite ei toimi enää kuten pitää (ei lähde päälle) joten laitoin takuuhuoltoon. Mutta viikkoja myöhemmin tulee takaisin viestiä että hae pois, toimii kyllä aivan hyvin.
Mitä tämmöisessä tilanteessa voi oikein tehdä?
Kommentit (17)
Kuluttajaneuvo, sit riitaan.
Voit käydä myös tunkemassa laitteen myyjän jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajaneuvo, sit riitaan.
Voit käydä myös tunkemassa laitteen myyjän jonnekin.
Selvä kiitos. Kokeillaan.
ap
Haet pois, tuskin ne nyt toimimatonta laitetta käskee pois hakea.
Onko akku vaan ollut niin tyhjä ettei ole käynnistynyt, joskus joitain laitteita joutuu lataamaan pitkään ennen kuin käynnistyvät.
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajaneuvo, sit riitaan.
Voit käydä myös tunkemassa laitteen myyjän jonnekin.
Miksi ihmeessä?
Ap ei ole edes kokeillut laitetta huollon jälkeen, todennäköisesti toimii niin kuin pitääkin.
Jos huollossa on todettu että mitään vikaa ei ole, niin mitä ihmettä niiden pitäisi tehdä?
Öh, no sitä hakiessa pyydät huoltoäijiä näyttämään, että se toimii.
Vierailija kirjoitti:
Öh, no sitä hakiessa pyydät huoltoäijiä näyttämään, että se toimii.
Korjaan, pyydät huoltohenkilöitä näyttämään.
Mulla kävi laajakaistamodeemin kanssa melkein samoin. Näytti punaista valoa, eikä netti toiminut vaikka kokeilin vaihtaa johtoja ja resetoida. Kaapista löytyvällä vanhemmalla modeemilla netti toimi, joten rikkihän sen täytyi olla. Varasin jo liikkeestä vaihtomodeemin ja ajattelin vielä kerran kokeilla ennenkuin heitän laatikkoon, sitten se taas toimikin eikä nikotellut enää kunnes joutui muista syistä vaihtamaan modeemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajaneuvo, sit riitaan.
Voit käydä myös tunkemassa laitteen myyjän jonnekin.
Miksi ihmeessä?
Ap ei ole edes kokeillut laitetta huollon jälkeen, todennäköisesti toimii niin kuin pitääkin.
Jos huollossa on todettu että mitään vikaa ei ole, niin mitä ihmettä niiden pitäisi tehdä?
Mistä toi AP tietää, että huolto ei kuseta että ei joudu korjaamaan tai antamaan uutta? Se tässä on ainakin mun mielestä se implikaatio.
Ei muuta kuin laite takaisin ja kokeilet sitä kotona. Jos ei toimi kotona niin otat valokuvia/videota siitä miten ei kotona toimi ja laitat sähköpostia huoltoon ja kysyt että mikä voisi olla vikana kun kotona ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuluttajaneuvo, sit riitaan.
Voit käydä myös tunkemassa laitteen myyjän jonnekin.
Miksi ihmeessä?
Ap ei ole edes kokeillut laitetta huollon jälkeen, todennäköisesti toimii niin kuin pitääkin.
Jos huollossa on todettu että mitään vikaa ei ole, niin mitä ihmettä niiden pitäisi tehdä?Mistä toi AP tietää, että huolto ei kuseta että ei joudu korjaamaan tai antamaan uutta? Se tässä on ainakin mun mielestä se implikaatio.
No siitä kun ap hakee laitteen ja testaa sen.
Jos ei edelleenkään toimi, niin takaisin huoltoon. Tietysti myykäliikkeen kanssa voivat vielä yhdessä tarkistaa laitteen toiminnan.
Joissakin pattereilla käyvissä laitteissa on patterit paikallaan, mutta patterin ja laitteen välissä on sellainen ohut muovikalvo, joka pitää poistaa jotta laite toimii. Tuntematta AP:ta tai mikä laite on kyseessä, hankala ohjeistaa enempää. Kokeile kuitenkin sitä laitetta kun palaa huollosta.
Tää on sama ilmiö kun tukkiutuneen vessan kanssa. Pöntön tukkiva nolo jööti ei mene alas millään vaikka kuinka yrittää, paitsi kyllä heti sitten, kun hätiin kutsuttu huoltomies astuu sisään ja vetää vessan vuorostaan.
Mulla oli samsung galaxy s4 jonka ostin 2014, 2 vuoden takuu.
puhelimessa oli ollut pitkään jotain vikaa mikissä, joka ilmeni rätinänä videoissa (ja kai puheluissakin joskus, kuulemma).
Päätin sitten viedä takaisin liikkeeseen pari päivää ennen kuin takuu umpeutui, 2016 siis.
Puhelin tuli takaisin niin että mikki oli vaihdettu, mutta edelleen sama vika...Ehdin jo ajaa kotiin ennen kuin kokeilin.
Vein uudelleen liikeketjun huoltopuolelle ja sanoin että sama vika.
Taas tuli puhelin takaisin mikrofoni vaihdettuna. Tällä kertaa kokeilin puhelinta paikan päällä, ja edelleen sama vika!
Sitten annoin sen kolmannen kerran korjattavaksi, ja puhelin ei koskaan tullut takaisin, vaan siitä tehtiin RMA samsungille (return merchandise authorization), eli sain täyden hyvityksen ostohinnasta jonka maksoin puhelimesta 2014...Kun laitoin jotain 150e väliä niin sain sen hetken lippulaivan, galaxy S7:n : )
Liike oli siis GIgantti
Kylmäjuotos!
Kun elektroniikasta on kyse, niin toimimattomuuden syynä on monesti se, että jonkin komponentin tinaus on tehty huolimattomasti eikä osa ole kunnolla tarttunut piirilevyn johdinosaan. Tästä aiheutuu toiminnan ja toimimattomuuden vaihtelua. Kun aparaatti ei ole toiminut kotona ja se on toimitettu huoltoon, niin matkalla se on saanut sopivasti tärinää ja irralinen johdin on saanut kontaktin. Laiskan pulska huoltohenkilö ei taas tee muuta testatusta kuin pistää virrat päälle ja katso; härpäke toimii ja eikun takaisin asiakkaalle paheksunnan kanssa.
Tuollaiset pitäisi aina avata ja juotosten pitävyys testata jäähdyttämällä komponentit muutaman kymmenen pakkasasteen lämpötilaan, jotta pitämättömät juotokset löytyisi paremmin.
Opettelet ottamaan sen käyttöön.