Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tänä jouluna Suomessa tehdään ennätys itsemurhissa.

Vierailija
02.12.2020 |

Normaalia yksinäisempi joulu ja paljon työttömyyttä. Siellä yksin kynttilän valossa viiniä lipittäessä ymmärtää, että tätä tuskaa pitäisi jatkaa vielä 6kk ennen kuin kesä tulee, jos tulee.

Muutenkin talous on kuralla, joten tuska saattaa kestää vuosia. Monella ei voimat tähän riitä.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssien määrä on kuitenkin aika pienenä pysynyt. Muutenkin oman itsetunnon rakentaminen kuluttamisen kautta on vähentynyt. En usko että tehdään ennätystä. Monille voi olla kiva kokemus olla omassa rauhassa jouluna.

Vierailija
2/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei yksinäisille ole valoa tunnelin päässä tulevaisuudessakaan, tämä koronahan ei tule katoamaan, rajoitukset tulevat olemaan voimassa niin kauan kunnes tämä ymmärretään, jonka jälkeen vain annetaan periksi ja annetaan elämän jatkua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille. Ennätymäärä koiria ja kissoja hankittu, ehkä niistä on monille seuraa🤍

Vierailija
4/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkurssien määrä on kuitenkin aika pienenä pysynyt. Muutenkin oman itsetunnon rakentaminen kuluttamisen kautta on vähentynyt. En usko että tehdään ennätystä. Monille voi olla kiva kokemus olla omassa rauhassa jouluna.

Lakimuutos on pitänyt konkurssien määrät alhaisena. Konkurssiaalto on tulossa keväällä ja yrittäjät tietävät sen. Lapissa menee matkailuala kokonaan uusiksi, pk-seudulla ravintolat kaatuu.

Vierailija
5/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia kaikille. Ennätymäärä koiria ja kissoja hankittu, ehkä niistä on monille seuraa🤍

Kaverini hankki koiran. Kai se on niin yksinäinen nyt. Niin olen toki minäkin

Vierailija
6/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tossa kesässä nyt oikein on kun yhtäkkiä kaikki ongelmat näköjään katoavat?

Minulle kesä on yhtä tuskaa kuin talvi, ei se aurinko mitenkään poista surua ja v itutusta.

Vierailija
7/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020=1984

8/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ihan ole itse siinä vaiheessa elämää et asun yksin ja tajuaisin että miltä se tuntuu ku ei oo työtä tai rahaa elättää itseään niin hyvin mut halusin tulla vaan sanoo että mä uskon että sä pääset sen yli minkä kanssa sä taistelet ja kaiken hyvän edessä tulee paljon huonoa mutta sun pitää vaan jaksaa ja uskoo itseesi ja jos et usko ni anna et mä uskon sun puolesta<3

Voimia ja rakkautta teille kaikille<3 <3

Vierailija
9/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä jatkuu, ajat muuttuvat.

Ulos liikkumaan niin kauan kuin luonnonvaloa riittää. Paikoillaan oleminen on myrkkyä.

Joulu on keksitty asia. Siitä ei pitäisi tehdä liian isoa juttua.

Vierailija
10/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu on harvoin ratkaisu mihinkään.

Vierailija
11/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla moni korjaisi niin fyysisen kuin osaittain psyykkisenkin terveytensä. Lisäksi ruokavaliolla on suuri merkitys.

Vierailija
12/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko niitä sitten on ollut muina jouluina? juhannushukkumisista on paremmat tilastot. jouluitsareista pitäisi saada samanlaiset.

Vierailija
13/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän sen tiedät. Aiotko itse osallistua talkoisiin?

Vierailija
14/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän tehoyhteiskunnan menestyksen hinta on yksinäiset ihmiset.

Vierailija
15/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuotta sitten mun ollessa lapsi, meillä oli synkin joulu koskaan. Aatonaattona tuli tieto, että isälleni hyvin tärkeä veli oli tehnyt itsemurhan. Vielä synkempää oli sedän leskellä ja viidellä lapsella. Ei ollut suvussa kenelläkään joulumieltä sinä vuonna.

Vierailija
16/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaksi tuttua on tänä syksynä lähtenyt oman käden kautta. Rip.

Vierailija
17/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konkurssiaalto tulee keväällä. Nyt niitä ei edes saa tehdä. Kumma juttu. Synkät ajat edessä Ihmisiä jää isoin määrin työttömiksi.

Ja miksi?

Taudin, josta selviää 99,8 % ?!?

Vierailija
18/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitut tehdä.

Vierailija
19/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä johtuu siitä väliaikaisesta laista, joka käytännössä estää konkurssit juuri nyt. Laki lakkaa olemasta voimassa helmikuussa eli todellinen (katastrofi) selviää vasta sitten.

Vierailija
20/21 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku tekee joulun takia itsemurhan, niin on totisesti pahasti päästääns sekaisin.

Että yksi päivä vuodessa, jouluaatto, aiheuttaisi jonkin helvetinmoisen itsemurha aallon Suomessa on täyttä paskaa.

Monet sinkut ja yksinäiset ja syrjäytyneet ovat tähänkin saakka viettäneet joulua ypö yksin.

Ja ne jotka eivät ole, kestävät varmasti pari päivää elämää joulunakin.

Eihän se joulu ole päivää kummempi.  Ja tarvittaessa voi olla yhdeydessä ihmisiin niin videopuheluilla kuin tekstiviesteillä ja netissäkin.

Tapanin päivänä koko joulu on jo ohi, kaupat aukia ja arki palaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi