Mulle 2020 on ollut hyvä vuosi. Ei mitään vastoinkäymisiä tai ongelmia missään.
Työ on samaa vanhaa, en ole päässyt nauttimaan etäilystä missään muodossa. Olen palkkasihteeri oppilaitoksessa ja posti kulkee kauttani. Tämän takia on pakko olla toimistolla - posti ei ohjaudu ja avaudu itsestään. Opiskelijat ja opettajat ovat olleet joskus etänä, sitten läsnä ja taas etänä. Välillä siis hiljaisempaa, mutta muuten ihan tavallista työntekoa.
En harrasta mitään, joten mikään ei ole loppunut. Kirjoja hain kirjastosta maaliskuussa ison kasan, mutta muuten en ole edes hamstrannut mitään.
Tänä vuonna olen saanut vuosilisän, eli palkka on noussut. Mitään irtisanomispaineita ei ole, eikä tule. Pitäisi kuolla, että joku tulisi tilalleni. Rahaa ei ole mennyt mihinkään ylimääräiseen, eikä sitä ole kyllä mitenkään ihmeellisesti säästynytkään. Ihan tavallisesti olen ostanut tai ollut ostamatta.
Omat lapset ovat peruskoululaisia. Keväällä olivat etänä, nyt syksyllä pääosin läsnä - paria etäjaksoa lukuun ottamatta. Mies on ollut etänä maaliskuusta lähtien.
Kaupassa käytän maskia ja töissä, jos joku tulee huoneeseeni. Muuten elämä on ihan samanlaista kuin viime vuonna.
Jotenkin outoa katsoa kaikkia meemejä siitä, miten 2020 on ollut kamalin ikinä. Minulle ihan tavallinen vuosi.
Kommentit (3)
Mun henkilökohtaiseen elämään tämä pandemia ei ole vaikuttanut mitenkään. Käytän maskia, muuten ihan tavallista.
Sen sijaan kolmesta sisaruksestani kaksi on nyt työttömänä, puolisoni isoäiti - eli lasten isoisoäiti - kuoli keväällä hoitokodissa koronaan. Neljä ystävääni ovat sairastuneet koronaan tämän vuoden aikana. Kaikki opettajia, yllätys yllätys.
Lapset ovat etäilleet enemmän ja vähemmän koulussa ja mies on ollut etänä puoli vuotta. Hirveän vähän kuitenkin arjessa näkyy pandemia.
Tämä vuosi on mennyt nopeampaa kuin koskaan aiemmin.
Lyhyt aika ja kaikki asiat muuttuneet täysin.
Jumala herättelee ihmisiä miettimään mikä on tärkein asia. ❤️
Mulle myös vuosi 2020 on ollut hyvä:
Vaihdoin työpaikkaa, saan nyt enemmän palkkaa ja tykkään työstäni enemmän. Ihastuin ja sain sitäkin kautta piristystä elämääni.
Kevät tosin oli henkisesti rankkaa kun pelkäsin koronaa ja luulin että me kaikki kuollaan, minä nyt ainakin. Enää sitäkään ahdistusta ei ole kun rokotteetkin tulossa. Keväisen ahdistuksen vuoksi päätin tehdä elämääni muutoksia: elän terveemmin ja hankkiuduin toksisista tyypeistä eroon. Nämä myös toteutin ja olen tyytyväinen.
Erittäin toiveikkain ja iloisin mielin astelen vuoteen 2021.