Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluisa naisnäyttelijä tuli kaapista ja on nyt trans/queer

Vierailija
02.12.2020 |

Mikä siinä, kukin tyylillään.
Mutta ihmettelen vaan että jos haluaa julistautua muunsukupuoliseksi, sukupuolettomaksi tai miksi nyt ikinä muuttuukaan...

Niin miksi etunimi pitää vaihtaa naisen nimestä miehen nimeksi??

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän haluaa tulla kohdelluksi ei-naisena, joten hän haluaa eroon naisen nimestä.

Vierailija
2/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka näyttelijä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näyttelijä?

Ellen Page. Suurin rooli oli kai leffassa Inception.

Itse muistan hänet leffoista Juno ja varsinkin Hard Candy, jossa hän teki lähtemättömän vaikutuksen teinityttönä, joka jallitti pedoa. 

Vierailija
4/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän haluaa tulla kohdelluksi ei-naisena, joten hän haluaa eroon naisen nimestä.

Mutta eihän hän mieheksikään julistautunut muuttuneensa/halua olla.

Miksi siis miehen nimi?

Vierailija
5/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luitko sitä hänen kirjoittamaansa tekstiä? Eihän hän julistautunut muunsukupuoliseksi, vaan on korjannut sukupuolensa naisesta mieheksi ja on vaihtanut samalla nimensä naisen nimestä miehen nimeksi.

Vierailija
6/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko sitä hänen kirjoittamaansa tekstiä? Eihän hän julistautunut muunsukupuoliseksi, vaan on korjannut sukupuolensa naisesta mieheksi ja on vaihtanut samalla nimensä naisen nimestä miehen nimeksi.

Tässä ote tekstistä...

"Page kertoo pelkäävänsä vihaa, ”vitsejä” ja väkivaltaa ja aikovansa tehdä kaikkensa, jotta maailmasta tulisi parempi paikka.

–Rakastan sitä, että olen trans. Rakastan sitä että olen queer.

(Setan mukaan käsite queer tarkoittaa identiteettiä, jossa omaa seksuaalista suuntautumista tai sukupuolta ei haluta määrittää)"

Nimenomaanhan hän ei julistautunut olevansa mies...

Vierailija
7/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse?

Ei muuttunut mieheksi vaan muunsukupuoliseksi.

Vierailija
8/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse?

Mitään muunsukupuolisia ole olemassakaan.

Vierailija
9/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä alussa mainitsee, että hänen pronimininsa ovat he/they ja nimensä Elliot. En lähde nyt tästä enempää vänkäämään, itse tulkitsen tuon niin, että identifioituu miehenä.

Vierailija
10/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä neverheard on todella queer.

Vierailija
11/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonni, lespo muuttui heteroksi. Käyhän se noinkin.

Vierailija
12/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko itse?

Mitään muunsukupuolisia ole olemassakaan.

Hm, onko sukupuoli mielestäsi vain sukupuolielimet? Niistä ei kovin moni taida nimittäin peistä taittaa.

Voi auttaa ymmärtään näitä keskusteluja, että tuolla tuolla viitataan sukupuoli-identiteettiin.

Vierailija
13/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, hänhän siis julistautui muun sukupuoliseksi, eli ei mieheksi, eikä naiseksi.

Miksi siis miehen nimi?

Itse olen sitä mieltä että sukupuolia on vain kaksi, identiteettejä voi olla sitten ihan niin monta kuin kukakin lumihiutale haluaa.

Mutta miksi sitten miehen nimi... Miksi ei muun sukupuolisen nimi, eli jokin neutraali, vaikka Ellias, tai jokin muu hörhönimi kun kerran identiteettikin täytyy olla jotain hörhöä....

Vierailija
14/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ote tekstistä...

"Page kertoo pelkäävänsä vihaa, ”vitsejä” ja väkivaltaa ja aikovansa tehdä kaikkensa, jotta maailmasta tulisi parempi paikka.

–Rakastan sitä, että olen trans. Rakastan sitä että olen queer.

(Setan mukaan käsite queer tarkoittaa identiteettiä, jossa omaa seksuaalista suuntautumista tai sukupuolta ei haluta määrittää)"

Nimenomaanhan hän ei julistautunut olevansa mies...

Eikös queer ole suomeksi ihan hint tari?

Vierailija
15/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös queer ole suomeksi ihan hint tari?[/quote]

No oli silloin 80-luvulla jolloin kaikki oudot vaan yleisesti ottaen nimettiin h o m o i k s i...

Vierailija
16/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös queer ole suomeksi ihan hint tari?[/quote]

No oli silloin 80-luvulla jolloin kaikki oudot vaan yleisesti ottaen nimettiin h o m o i k s i...

Vierailija
17/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ilmeisesti ole muuttanut mitään kuin nimensä? Eli näyttää naiselta, kuulostaa naiselta, on kaikki naisen vehkeet mutta silti haluaa olla ei-nainen. Mikä ihmeen hyöty tästä kikkailusta on? Miten erikoisesti hän määrittelee naisen, jos ei voi itseään sellaiseksi luokitella? 

Olen kyllä aina tykännyt hänestä näyttelijänä, joskus nuorempana oli jopa jonkinlainen ihastus mutta kyllä tässä nykytouhussa alkaa vähän kulmakarvat nousta.

Vierailija
18/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisa....en oo ikinä kuullutkaan.

Vierailija
19/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolta ei voi korjata.

Vierailija
20/23 |
02.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän ole korjannut! -eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi