Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion pyytää miestäni maksamaan minulle lasten hoidosta. Paljonko?

Vierailija
12.04.2014 |

Taustaa: 3 alle 10-vuotiasta lasta. Käymme molemmat töissä, tienaan miestäni huomattavasti vähemmän. Minulla eiole koskaan varaa matkustella tai shoppailla, koska maksamme kaiken puoliksi ja se on molemmille ok.

mutta miehelläni jää rahaa käyttöön minua enemmän. Hänen työnsä on myös joustavampi, on esim. Tänä vuonna matkustellut jo 11 vrk. Luonnollisesti minä jään kotiin hoitamaan lapsia ja kotia. Loma-aikoinani olen aina lasten kanssa. Mies menee lomillaan omia Polkujaan. Ollaan kyllä lomailtu perheenäkin onneksi.

olen ajatellut, että eikö olisi jo kohtuullista, että kun mies on jatkuvasti pois, niin minä saisin korvauksen siitä, että hoidan hänenkin lapsiaan ja kotia. Koska en voi tasata tilannetta matkustelemalla yhtä paljon.

mutta mikä on mun arvo rahassa? Puolitosissani tätä mietin, mutta saatan joku päivä läväyttää miehelleni hinnaston, ennenkuin katkeroidun tilanteeseen.

Kun olen kotona, huolehdin kaiken. Käyn kaupassa, teen ruoat, siivoan, pesen pyykit. Hoidan lapset, kaiken heihin liittyvän.

onko 100€ vuorokausi ok?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin ehdottaa samaa.

Vierailija
2/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin yhteyttä lastensuojeluun. 

Ei kauhean kiva jos oman lapsen hoitamisesta pitäisi palkkaa saada. Ei ole perheessä ihan kaikki asiat kunnossa  :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa lapset mukaan matkalle, jos et pääse

Vierailija
4/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein.

Vierailija
5/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies mun makuun... Enemmänkin itsekäs ja ilkeä vaikuttaisi olevan... Tai tyhmä kuin saapas, jollei ymmärrä tilanteen epäoikeudenmukaisuutta. Ja eikö hän halua omille lapsilleen näyttää maailmaa?

Sulla ei tartte olla varaa 11vrk matkaan tasataksesi tilannetta, mutta menet esim. 11 PV putkeen illat omia menojasi, kahvilassa, ystävillä, jumpissa, elokuviin yms. Suht. Edullista keksit, kenties pari yötä paikallisessa hotellissa, lepäät ja nautit hyvät aamiaiset ... 11 vrk nautintoja saat parilla sadalla eurolla

Vierailija
6/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mies mun makuun... Enemmänkin itsekäs ja ilkeä vaikuttaisi olevan... Tai tyhmä kuin saapas, jollei ymmärrä tilanteen epäoikeudenmukaisuutta. Ja eikö hän halua omille lapsilleen näyttää maailmaa?

Sulla ei tartte olla varaa 11vrk matkaan tasataksesi tilannetta, mutta menet esim. 11 PV putkeen illat omia menojasi, kahvilassa, ystävillä, jumpissa, elokuviin yms. Suht. Edullista keksit, kenties pari yötä paikallisessa hotellissa, lepäät ja nautit hyvät aamiaiset ... 11 vrk nautintoja saat parilla sadalla eurolla

Vierailija
7/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2014 klo 20:19"]

Minä ottaisin yhteyttä lastensuojeluun. 

Ei kauhean kiva jos oman lapsen hoitamisesta pitäisi palkkaa saada. Ei ole perheessä ihan kaikki asiat kunnossa  :/

[/quote]

Vierailija
8/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"koska maksamme kaiken puoliksi ja se on molemmille ok" - kaipaisiko tuo kohta jotakin miettimistä mielummin? Asettakaa mielummin joku % minkä molemmat maksatte taloutilille ja sille menee luonnollisesti myös lapsilisät. Pidät autoilusta päiväkirjaa ja katsot, mitkä ajot menevät perheen kuskaamiseen, mitkä ovat vain ja ainoastaan omia ajojasi. Töissä syödyt sapuskat ovat omia, omat kotoa tuodut eväät myös, niitä ei makseta talousrahoista.

Lasten hoitamisesta pyydettävä raha on mielestäni typeryyttä. Toki jos hoitaisit ohessa vaikka miehen toisen suhteen lasta, niin siinä tapauksessa ymmärtäisin sen juuri ja juuri, mutta omien lasteni hoidosta en maksattaisi. Pieneneekö summa kun mies on lasten kanssa? Tai suureneeko se jos joudut yöllä nousemaan lapsen takia?

Laskuta mielummin petipuuhista kuin lapsista, vaikka niin, että tavallinen lahna on 50 e, päällä olo 150 e, suikkari loppuun asti 200 e jne.

Vierailija
9/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvalla menee, jos noin vähän pyydät. Hinnoittele itsesi kunnolla, niin ukkosi alkaa vihdoinkin arvostamaan työtäsi.

Vierailija
10/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa niuholta tuo teidän järjestely! :o Onneksi meillä on miehen kanssa yhteiset rahat.

Vierailija
11/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksista. Tottakai hoidan lapseni ilmaiseksi, olisi mielestäini eri asia jos vaatisin vaikkapa valtiolta palkkaa. ajatuksenani on vain tasata mieheni ja minun välistä epäsuhtaa. Ei tässä lastensuojelua tarvita.

kyllä mä jumppaan ja muihin erilaisiin iltamenoihin pääsen, mutta pääsee mieskin. Ne menot on tasan. Vain tämä hänen matkustelunsa on ongelma.

kyllä hän matkustelee meidän muidenkin kanssa, joka vuosi joku etelän reissu ja lisäksi parit kotimaanmatkat vuosittain. Sekin asia siis hoidossa.

Ette tuota 100€ vrk siis podä pahana? Kun vertaan siihen, että palkkaisimme ulkopuolisen hoitajan, niin olen kuitenkin aika halpa, ja lapsille tuttu ja luotettava. 

Tuntuu, että mies pääsee helpolla. Yksinhuoltajuus on käynyt mielessä tämän takia. puhuisin miehelleni nyt heti, mutta hän on taas reissussa tälläkin hetkellä.

Vierailija
12/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mies ennen ihana, vai nytkö vasta toisen tai  kolmannen lapsen syntymän jälkeen muuttui tuollaiseksi? Jos ei, niin miksi teit sille 3 lasta?

Vikaa on kyllä itsessäkin, jos tollaiseen alunperin edes suostuu.

Vierailija
13/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi muuta sanoa kuin että onneksi on yhteinen tili ja elintaso sekä molemminpuolinen kunnioitus ja arvostus perhe-elämään.

Vierailija
14/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 9, mietinkin juuri tänään että pitäisi tarkistaa tilikuviot. Että jäisikö mulle sittenki enemmän omaa rahaa, kun katsoisin tarkemmin mihin sitä syydän. perheen hyväksi menevät kaikki rahani, ja tottakai se on ok. Mutta seksistä en viitti rahaa ottaa, koska haluan tietty seksiä itsekin. Eli sekään ei ole ongelma.

Vierailija
15/15 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on muuttunut tällaiseksi vasta nyt viimeisen parin vuoden sisällä. Aiemmin hän oli reilumpi ja meillä oli yhteiset rahat, ei siis riitaa rahasta. Silloin minäkin pääsin matkustamaan enemmän. Hän sanoi, että enkö ymmärrä että elän yli varojeni. Se satutti minua niin, että halusin pärjätä omillani.

en tarkoita, että mieheni pitäisi maksaa mun matkat. En tiedä, mikä tähän olisi hyvä ratkaisu. Kyllähän palkanmaksu omien lasten hoidosta itsestänikin aika koomiselta tuntuu.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi