Parhaat edulliset joulukalat
Mikä on parasta mutta edullista joulupöytään sopivaa kalaa? Tai kalaruokaa? Ja en etsi ihan halvinta vaan hyvää hintalaatusuhdetta.
Kommentit (8)
Haukiterriini, sillikaviaari, sinappisilakat.
Hyvää ja halpaa ei oikeastaan ole. Jouluna kaikki maksaa, myös huonompilaatuinen kala.
Lisäksi mikä on sinulle edullista? Aika tulkinnanvarainen kysymys.
Ja mistä teidän perheessä pidetään? Sekin vaihtelee.
Ahven, särki, made. Mitä nyt tällä kelillä tuolta saa kalasteltua.
Yhdyn edelliseen silliin. " Hyvää kalaa ja siikaa, tässä sulle YKSI kala." Kaikki muut sai sekä joululohen että hauen. Puhumattakaan siitä, ettei kukaan koskaan päässyt mun kalakukkoon joulunpyhinä, kun olivat suku- suku- loimassa, juomassa, kalakaupassa ja kesälomilla. Sanoisin siis että kyllä, on erityisasemassa, huonommassa kuin kalat
Vierailija kirjoitti:
Yhdyn edelliseen silliin. " Hyvää kalaa ja siikaa, tässä sulle YKSI kala." Kaikki muut sai sekä joululohen että hauen. Puhumattakaan siitä, ettei kukaan koskaan päässyt mun kalakukkoon joulunpyhinä, kun olivat suku- suku- loimassa, juomassa, kalakaupassa ja kesälomilla. Sanoisin siis että kyllä, on erityisasemassa, huonommassa kuin kalat
Mitä hel-?
Kuulostaa ihan persujen vaaliohjelmalta: ei päätä eikä pyrstöä.
Varmaan hinnalla ja edullisuudella voi spekuloida, mutta paljon sulla on rahaa käytössä ja onko mitä muuta ruokaa tarjolla? Onko tarkoitus että se kala on pääasiassa sitä mitä syödään vai onko pöydässä paljon muutakin?
Jos kala on vain yksi monista vaihtoehdoista, ei sitä varmaan määrällisesti tarvita isoja määriä ja tällöinkilohintakaan ei ole niin merkitsevä jos käytettävissä on kohtuu normaali budjetti.
Edullisimmin pääset kun käyt kalastamssa itse ja teet järvikalasta itse vaikka kalapihvit tai murekkeen.
Itse savustettu ja graavattu lohi on meidän herkkua.
Silli