Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

18 vuotiaalle omalle lapselle lahjaksi?

Vierailija
12.04.2014 |

Mikä olisi sopiva rahasumma omalle lapselle lahjaksi kun täyttää 18 vuotta. Suunnittelen antaa 200 euroa sekä maksaa hänen kauan toivomansa haaveen, joka tulee maksamaan n. 300-500 euroa. Olen lapsen lähivanhempi eli siis eronneet vanhemmat. Kuulin juuri että toinen meinaa laittaa vain 50 euroa kuoreen ja se tuntuu hirveän pieneltä summalta, tuo vanhempi on kuitenkin hyvin menestyvä yrittäjä...

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lapseltasi jos hän haluaisi lähteä jonnekin matkalle, tossa iässä useimmat kyllä haluavat. Joku Euroopanmatka/äkkilähtö ei kovin kallis, ja sitten pyydät exäsi ystävällisesti laittamaan matkakulut puoleksi. 50€ 18-synttäreille on kyllä kovin pieni raha vanhemmilta (siis jos kerran on mitä antaa), itse sain ajokortin ja vanhempani ovat vähän alle keskituloisia.

Vierailija
2/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain 18000e tilille. Pitäisin jotain 50 euroa aikamoisena loukkauksena, jos on mistä antaa.

Omille lapsille säästetään lapsilisät. Saavat ne sitten haltuunsa, kun täyttävät 18. Varmaan jotain pientä extraa lisäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksettiin autokoulu, jotta sain ajokortin, mitä halusinkin.

Vierailija
4/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni alkoi suututtaa lapsen puolesta kun kuulin tuosta 50 euron summasta ja olin täysin pöyristynyt asiasta. Mutta sitten aloin epäilemään omaa suhteellisuuden tajuani että olenko itse antamassa liikaa. Sain itse aikoinani valita ajokortti tai auto ja valitsin auton, ei mikään kallis toki, mutta hyvä ensiautoksi harjoitteluun.

Vierailija
5/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulu ja ajokortti, ellei jo ole. Jos on, niin auto tietysti, ellei jo ole valmiina. Ja jos muut vermeet jo on, niin sellainen mukava tilava kaksio keskustasta olis ihan kiva, uudet kalusteet tietty. Jos nää ei kelpaa, niin miten oisi maailmanympärymatka?

Vierailija
6/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain lahjaksi autokoulun ja ajokortin, joskin olin kahden vaiheilla, haluanko koko autokouluun. Autoalalla oleva isäni minut sinne kuitenkin halusi, ja tottakai kortista on ollut hyötyä. Lisäksi sain syntymäpäivänäni Kalevala-korvikset.

Vierailija
7/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

autokoulu annettu meilläkin 18v lahjana

Vierailija
8/8 |
12.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni jokainen vanhempi huomio lastaan tämänkin asian suhteen omalla persoonallaan ja tulotasollaan. Oma esikoiseni täyttää 18v. kesällä ja olen pohtinut asiaa paljon. Tällä hetkellä talous on hyvin tiukka (ollut jo vuosia) joutuessani määräaikaiselle sairaseläkkeelle. Teen lapselleni varmaankin lapsuuden muistokirjan valokuvista ja muistoista ja vietämme kesäisen päivän jossain pk-seudun saaressa hyvillä eväillä ja menemme leivoskahveille johonkin kivaan paikkaan. ehkä annan myös sen paheksuttavan 50e (joka on tuloistani suuri summa). Näillä mennään. ps. itse en saanut hyvätuloisilta vanhemmiltani mitään 18v.lahjaksi. Muutin synttäripäivänä pois kotoa ja se oli paras lahja :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi