IS: INFLUENSSAROKOTE SUOJAA KORONALTA. HUS:n ylilääkäri suosittelee ottamaan influenssarokotteen.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006706582.html
39% vähemmän koronatartuntoja influenssarokotetuilla. Ihmekös HUS:n ylilääkäri patistaa ihmisiä äkkiä piikille.
Hölmöä jättää moinen ilmainen rokote ottamatta.
Kommentit (79)
työnantaja laittoi ehdoksi että influenssarokottamattomat ei saa tulla toimistolle. Onnistuim saamaan piikin.
Bileissä oli koronapositiivinen ja kaikile muille tarttui paitsi kolme (th opiskelijoita) jotka oli rokotettu influenssaan. Itse selvisin lievällä taudilla mutta samaa ei valitettavasti voi sanoa kaikista.
Liekö sattumaa vai suojaako se noin hyvin?
Vierailija kirjoitti:
Bileissä oli koronapositiivinen ja kaikile muille tarttui paitsi kolme (th opiskelijoita) jotka oli rokotettu influenssaan. Itse selvisin lievällä taudilla mutta samaa ei valitettavasti voi sanoa kaikista.
Liekö sattumaa vai suojaako se noin hyvin?
Tai sitten te ette nuolleet sitä ympäriinsä ja pesitte käsiänne muita paremmin.
justhan yks asiantuntija kiitteli että tehokas influessa rokottaminen suomessa rauhoitti syksyllä kiihtyneen koronan. olis kyllä ruotissalökin syytä ottaa näin laaja influenssa rokotus ohkelma käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, joka sai influenssarokotuksen hiljattain ja sairastui koronaan 2 vko sen jälkeen.
Ei suuri otanta, mutta riittää itselleni kumoamaan otsikon.
On saanut koronatartunnan ennenkuin influenssarokotus oli torjumassa, Siihen menee kaksi viikkoa ennenkuin rokotus on taydessa voimassaan, Itse otin sen jo syyskuussa ja vielakin apteekki mainostaa ilmaisia rokotuksia.
Onneksi onnistuin pääsemään influenssarokotettujen ryhmään. Ei tarvi odotella koronarokotetta vuosikaupalla ilman suojaa.
Otan taas syksyllä 2021 influenssarokotteen. Koronarokotetta ehkä 15 vuoden päästä ja senkin jälkeen influenssarokotteen, koska se on karmea tauti.
Hoitajillahan on influenssarokote ja melkein kaikilta löytyy täysin oireeton korona, kun porukka testataan.
Valitettavasti influenssarokote ei toimi kovin hyvin ikäihmisillä.
minäkin kuulun koronan ja influenssan yhdistelmälle immuunien porukkaan. :)
Terveystalo mainostaa, että ovat onnistuneet saamaan pienen erän himoittua influenssarokotetta. Nyt kipin kapin!!!!
Suomessa on melko hyvä influenssarokotuksen kattavuus väestössä toisin kuin esim. Brasiliassa, Italiassa ja Espanjassa.
Ja se näkyy myös koronatilanteessa...
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ottanut influenssarokotetta. Eipä silti, viimeksi minulla oli influenssa v. 1993.
En tunne vieläkään ketään koronaan sairastunutta.
Mistä tiedät sairastaneesi influenssan viimeksi 1993? Sehän sairastetaan usein täysin oireetta tai pikkuflunssana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssa ole hävinnyt. Maaliskuussa suomessa oli yli 10 000 influenssatartuntaa. Sitten flunssa katosi ja korona tuli tilalle. Erikoista, sangen erikoista.. Vaihtoivatko vaan nimen? :D covid-19 = influenssa uudella nimellä :)
Tämä.
Otin koronan ensin hyvin vakavasti. Aikaa on mennyt kohta vuosi. En tunne vieläkään ketään koronaan sairastunutta.
Tämä on erittäin huonosti läpi mennyt kusetus. Saisivat hävetä.
Asun todellisella turistipaikkakunnalla missä ihmisiä kulkee hirveitä määriä ympäri maailmaa.
Minkäs sille mahtaa että vaikka kuinka testataan niin influenssaa ei vain näytteistä löydy, kun se ei ole pärjännyt näiden rajoitusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Flunssa on hävinnyt maailmasta. On hulluutta ottaa rokote turhaan.
https://www.economist.com/graphic-detail/2020/09/12/the-southern-hemisp…
flunssa ja influenssa on eri asia
Influenssaan kuolleista ei kukaan enää puhu mitään. Ne lienee merkitty nyt koronakuolemiksi.
-sivusta
Vaikea kuolla influenssaan kun edes tartunnan saaminen tällä hetkellä vastaa todennäköisyyksiltään lähinnä lottovoittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole ikinä ottanut influenssarokotetta. Eipä silti, viimeksi minulla oli influenssa v. 1993.
En tunne vieläkään ketään koronaan sairastunutta.
Mistä tiedät sairastaneesi influenssan viimeksi 1993? Sehän sairastetaan usein täysin oireetta tai pikkuflunssana.
Heh. :D Nyt on kyse influenssasta. Se on ihan eri tauti kuin flunssat. No voihan joku pitää flunssaa "influenssana", mutta kun valitettavasti eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssa ole hävinnyt. Maaliskuussa suomessa oli yli 10 000 influenssatartuntaa. Sitten flunssa katosi ja korona tuli tilalle. Erikoista, sangen erikoista.. Vaihtoivatko vaan nimen? :D covid-19 = influenssa uudella nimellä :)
Tämä on ehkä kahdeskymmenes kerta, kun kirjoitan tänne, että flunssa ei ole sama kuin influenssa. Menee hermot pikkuhiljaa, kun ei ymmärretä.
No ei ole hölmöä jättää rokotetta ottamatta. Ihmisillä voi olla monenlaisia syitä tähän. Itsekin jätän ottamatta, koska haluan saada ilmaisen terveydenhuollon vaikeuksiin ja lopulta kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, joka sai influenssarokotuksen hiljattain ja sairastui koronaan 2 vko sen jälkeen.
Ei suuri otanta, mutta riittää itselleni kumoamaan otsikon.
Et taida ymmärtää tieteestä ja todennäköisyyksistä mitään. Eihän aloituksen artikkelissa sanottu, ettei kukaan influenssarokotteen ottaneista voisi saada koronaa, joten havaintosi ei tosiaan riitä kumoamaan artikkelin väitettä siitä, että influenssarokote vähentää riskiä saada korona. Ei siinä sanottu, että se estää sen.
Mulle tuttu lääkäri sanoi että pidä kiirettä rokotteen kanssa. Hain heti syksyllä.