Anopilleni ei suostuttu tekemään koronatestiä
Vaikka on ollut jo pari päivää lämpö koholla. Ei muita oireita. Ilmeisesti pitäisi räkä valuen mennä testiin että se katsottaisiin tarpeelliseksi.
Kommentit (18)
Eikö siellä voi vain netistä varata ajan ilman soittoa?
Mä ku jotenki luulin että herkästi pääse testiin.. Ilmeisesti ei...
Kuukausi sitten siskonpoika 3v oli räkiksessä, eikä tarvinnut terkkarin mukaan kuulemma testata, kun lapset ei tautia sairasta.
Kehota sanomaan että pää särkee myös. Monilla särkee kun on lämpöä.
Mä pääsin pelkällä päänsäryllä! Pk-seutu
Vierailija kirjoitti:
Tekikö omaolo testin
Teki ja sen tuloksen mukaan testi aiheellinen.
Hemmettiäkö te terkkareita näillä vaivaatte. Omaolosta vaan suoraan aika jos huolestuttaa.
Jossainpäin alkaa testauskapasiteettikin jo yskimään.
Tilanne on menossa vielä pahempaan suuntaan. Kohta ei voida testata kuin oireiset altistuneet, ja sairaalahoitoa tarvitsevat.
Jos ihan välttämätön pakko saada se tikku nenään, niin sano et sil on aivan tajuton ripuli. Ne tulee ottaa se testin kotiovelta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan välttämätön pakko saada se tikku nenään, niin sano et sil on aivan tajuton ripuli. Ne tulee ottaa se testin kotiovelta.
No ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Jossainpäin alkaa testauskapasiteettikin jo yskimään.
Tilanne on menossa vielä pahempaan suuntaan. Kohta ei voida testata kuin oireiset altistuneet, ja sairaalahoitoa tarvitsevat.
Tarvitseeko niitä erikseen testata? Hoito on kuitenkin sama vaikka mikä olisi. Ei muitakaan räkätauteja tulisi levittää, niin mitä eroa sillä, että onko se korona vai rino?
Mulla lapset sairaana, sanoivat etteivät testaa koska se on vaan flunssaa. Ilmeisesti niillä on näköpuhelin.
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea näin?
Raahessa. Täällä on tartunnat kiihtymisvaiheessa.
Mun mies oli työterveyslääkärin mielestä täysin ilman koronan riskiä kurkkukivusta, nuhasta ja väsymyksestä huolimatta. Ei testiä, työt jatkuu. Pk-seudulla.
Et hyödy testistä mitään. Flunssa tai Korona, perushoito on aluksi sama: Kotihoito ja perusflunssan hoito. Vältä kontakteja. Jos oireet voimistuu, et pärjää kotihoidossa tai olet työikäinen ja voisit voinnin mukaan olla töissä, mutta oireilet vielä, hakeudu testiin.
Kaikki sen testin saa jos haluaa, mutta välttis lievä oireilevat ei ole tarvetta mennä testiin jos kotihoito ja eristys ja vointi sallii flu perushoidonkotona
T terkka pk-seur
Näin sitä koronaa ehkäistään...