Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ystävyydestä ja pettämisestä

Vierailija
10.04.2014 |

Olen ystävystynyt naisen kanssa, jonka miesystävän historiasta tiedän paljon (olemme tunteneet toisemme n.4v pidempään kuin tämän naisen kanssa) ja viime aikoina olen alkanut miettimään ystävyyteni tasoa tähän naiseen.. jos edes voin kutsua häntä ystäväkseni. sillä tiedän itse monien muiden lisäksi, että tämä mies on pettänyt jokaista edellistä kumppaniaan, heidän suhde, niinkuin edellisetkin, alkoi pettämällä. mies eli puolisen vuotta rinnakkaissuhteessa ja käyttäytyi muutenkin arveluttavasti, sanoisin että kaikinpuolin epärehellinen pettäjäluonne. Tämä nainen ei tiedä tätä. He asuvat ja suunnittelevat elämää yhdessä. Inhottaa naisen puolesta. ja itseni kun en tiedä mitä tehdä.. kertoa vai ei? totuus yleensä aina tulee ilmi, ja mietin vain mitä meidän ystävyydelle naisen kanssa käy kun kuulee että tiesin, mutta en kertonut. Ja olemmeko edes ystäviä kun en kerro tälläistä asiaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro. Painin itsekkin tämän asian kanssa kun "kaverini", enemmänkin hyvänpäivän tuttu (siis exäni jostain teinivuosilta, nykyään kihloissa) kävi meillä kahvilla pitkästä aikaa ja yritti siinä sitten päästä mun sänkyyn, ja käytti jopa lauseita "mutta ethän sä täs mitään väärää tee" ja "mut ei se saa tästä koskaan tietää jos vaan sinä ja minä tiedetään". En todellakaan tehnyt hänen kanssaan mitään vaan passitin kotiin, mutta nyt mietityttää pitäiskö mun kertoa sen tyttöystävälle? En tunne häntä, en ole edes nähnyt ja siksi tuntuisi tyhmältä laittaa vaikka fb viestiä että miehes (yrittää)pettää sua.. Mutta jos olet puheväleissä naisen kanssa, kerro ihmeessä

Vierailija
2/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ehdottomasti, juuri sain itse tietää mieheni ystävän naisystävältä että oma mieheni on ollut muiden kanssa suhteemme alussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla se joka mahdollisesti rikkoo heidän parisuhteen kertomalla, ainakin kriisi siitä aiheutuisi, mahdollisesti minut leimattaisiin kateelliseksi ja valehtelijaksi (miehen sielunveljet ennenkin peitellyt näitä asioita) mutta olen aina kannattanut rehelllisyyttä suhteissani. jos en tuntisi naista, en kertoisi. Nyt ystävyttyämme inhottaa tietää toisen selän takana tommosta ja katsoa vierestä kun nainen on onnensa kukkuloilla pettäjämiehen kanssa. tunnen itseni tekopyhäksi. pelottaa että sama pettämis-rumba toistuu ja toistuu. miehen X ei kuvioissa, ja hänen kanssa ei enään välejä, sattuneesta syystä. en haluaisi tehdä samaa virhettä uudestaan.

ap

Vierailija
4/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, mitä teit saatuasi tietää? ap

Vierailija
5/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 16:33"]

En haluaisi olla se joka mahdollisesti rikkoo heidän parisuhteen kertomalla, ainakin kriisi siitä aiheutuisi, mahdollisesti minut leimattaisiin kateelliseksi ja valehtelijaksi (miehen sielunveljet ennenkin peitellyt näitä asioita) mutta olen aina kannattanut rehelllisyyttä suhteissani. jos en tuntisi naista, en kertoisi. Nyt ystävyttyämme inhottaa tietää toisen selän takana tommosta ja katsoa vierestä kun nainen on onnensa kukkuloilla pettäjämiehen kanssa. tunnen itseni tekopyhäksi. pelottaa että sama pettämis-rumba toistuu ja toistuu. miehen X ei kuvioissa, ja hänen kanssa ei enään välejä, sattuneesta syystä. en haluaisi tehdä samaa virhettä uudestaan.

ap

[/quote]

Minä toimin tällaisessa tilanteessa aina seuraavasti:

1. Otan yleisellä tasolla puheeksi pettämisen ja sen, että kaikki eivät haluaisi tietää jos puolisonsa pettäisi. Pohdiskelisin ikään kuin ääneen tätä asiaa ja miettisin, haluaisinko itse vastaavassa tilanteessa tietää. Kysyisin ohimennen myös ystävältäni kantaa asiaan.

2. Jos ystävä sanoo että itse haluaisi tietää petoksesta, kertoisin hänelle tietoni. Jos hän sanoo, että ei haluaisi tietää, en kertoisi.

Omaa mainettani tmv. asioita en mieti ollenkaan. Minua ei haittaa saada huono maine jonkun silmissä siksi, että teen niin kuin omasta mielestäni (vakaan harkinnan tuloksena) on oikein.

Vierailija
6/6 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluasitko itse kaltaisesi pimittävän ystävän?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi