Pystyisitkö olemaan kätilö?
Kommentit (29)
En. Itkisin valtoimenaan jos joku synnyttäisi kuolleen lapsen. Tikahdun itkuuni kun luen etenkin myöhäisistä keskenmenoista ja kuolleena syntyneistä vauvoista. Saati niistä, jotka kuolee käsiin heti syntymän jälkeen.
Vela.
En,en halua olla työpäivän ajan eritteiden peitossa ,katsella repeäviä tussuja ,ärsyttäisi narkkimammat ja surettaisi kohtukuolleet.
Kyllä varmaan. Kymmeniä lehmien poikimisia olen avustanut joten olen kyllä nähnyt sen homman likaiset puolet :D
Pystyisin. Olen sairaanhoitaja enkä näkisi kätilön työtä sen ihmeempänä kuin nykyistäkään.
En pystyisi.
Emätin on kuvottavan näköinen.
Olin hyvä pesäpallossa, joten miksei.
Pystyisin muuten, mutta mielestäni palkka ei ole tarpeeksi korkea. Olen sitkeä, ihmisläheinen, nopeasti oppiva ja paineensietokykyinen, mutta näiden ominaisuuksien kanssa yhteensopivia töitä löytyy paljon paremminkin palkattuna.
En. Synnytys on about ainoa tapahtuma mitä ei vaan pysty katsomaan esim. jossain sairaalasarjoissa, saati sitten livenä. Avosydänleikkaukset ja suolenpätkät kestän mutta en synnytystä.
Enkä sopis luonteeltanikaan millekään hoitoalalle.
Joo siis kyllä jos kaikkien synnytykset olisivat yhtä helppoja kuin omani ja kätilö olisi vähän kuin statistina vaan tarkkailemassa. Rahasta voisin eeeehkä myös kurkata avautumista vaikka aika paljon siitä saisi maksaa. Todellisuudessa en, musta ei todellakaan olisi kätilöksi.
Jos olisin saanut alan koulutuksen, niin pystyisin kyllä. Olen joutunut niin monta kertaa elämässäni tilanteisiin, joissa on tehtävä nopeita päätöksiä että uskoisin toimivani kätilönäkin tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti.
Ihmisen eritteet tai veri ei ole minulle ongelma.
Haluaisin olla, mutta en tiedä olisiko minusta oikeasti siihen. Ehkä en ole tarpeeksi ihmisläheinen, mutta ihan varmasti työ olisi mielenkiintoista ja antoisaa joka päivä.
Totta kai mikäli se olisi ammattini ja olisin opiskellut siihen.
Olen hoitanut kymmeniä eläinten synnytyksiä, joten periaatteessa.
Ketään en tikkaisi ilman puudutusta ja muutenkin hoitaisin asian niin pehmeän ja kiireettömän tuntuisesti kuin mahdollista synnytyksen luonnollisen rytmin mukaan.
Mä harkitsinkin itse asiassa kätilöksi opiskelemista. Mutta ei olisi mulle, koska olen sellainen ahdistuja. Kaikenlaiset ihmiset saavat lapsia, mulle olisi vaikeaa ne tilanteet, jossa selkeästi ihan vääränlaiset ihmiset ovat saaneet huolehdittavakseen viattoman vauvan.
Aika hassu keskustelu näin kätilöopiskelijan näkökulmasta! :D Rakastan opintojani, ja kyseessä on lapsuuden haaveammatti. Ymmärrän silti hyvin niitä, jotka eivät sitä hommaa haluaisi tehdä. Alavalinta herätti omassakin lähipiirissä hämmennystä ja yhä muille herää paljon kysymyksiäkin. Mutta minusta perheen, äidin ja lapsen asialla niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina oleminen on arvokasta ja mahtavaa, ja syntymä on kerrassaan ihmeellinen tapahtuma!
Tuleva kätilö kirjoitti:
Aika hassu keskustelu näin kätilöopiskelijan näkökulmasta! :D Rakastan opintojani, ja kyseessä on lapsuuden haaveammatti. Ymmärrän silti hyvin niitä, jotka eivät sitä hommaa haluaisi tehdä. Alavalinta herätti omassakin lähipiirissä hämmennystä ja yhä muille herää paljon kysymyksiäkin. Mutta minusta perheen, äidin ja lapsen asialla niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina oleminen on arvokasta ja mahtavaa, ja syntymä on kerrassaan ihmeellinen tapahtuma!
Miksi hassu? Miksi pidät näin normaalia keskustelua hassuna?
En pystyisi koska minulla ei ole siihen soveltuvaa koulutusta.
En. Minusta se olisi kuvottavaa. Monestakin syystä.