Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyisitkö olemaan kätilö?

Vierailija
30.11.2020 |

Perustelut.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minusta se olisi kuvottavaa. Monestakin syystä.

Vierailija
2/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Itkisin valtoimenaan jos joku synnyttäisi kuolleen lapsen. Tikahdun itkuuni kun luen etenkin myöhäisistä keskenmenoista ja kuolleena syntyneistä vauvoista. Saati niistä, jotka kuolee käsiin heti syntymän jälkeen.

Vela.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En,en halua olla työpäivän ajan eritteiden peitossa ,katsella repeäviä tussuja ,ärsyttäisi narkkimammat ja surettaisi kohtukuolleet.

Vierailija
4/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan. Kymmeniä lehmien poikimisia olen avustanut joten olen kyllä nähnyt sen homman likaiset puolet :D

Vierailija
5/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin. Olen sairaanhoitaja enkä näkisi kätilön työtä sen ihmeempänä kuin nykyistäkään. 

Vierailija
6/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi.

Emätin on kuvottavan näköinen.

Vierailija
7/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä pesäpallossa, joten miksei.

Vierailija
8/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin muuten, mutta mielestäni palkka ei ole tarpeeksi korkea. Olen sitkeä, ihmisläheinen, nopeasti oppiva ja paineensietokykyinen, mutta näiden ominaisuuksien kanssa yhteensopivia töitä löytyy paljon paremminkin palkattuna.

Vierailija
9/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Synnytys on about ainoa tapahtuma mitä ei vaan pysty katsomaan esim. jossain sairaalasarjoissa, saati sitten livenä. Avosydänleikkaukset ja suolenpätkät kestän mutta en synnytystä. 

Enkä sopis luonteeltanikaan millekään hoitoalalle.

Vierailija
10/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo siis kyllä jos kaikkien synnytykset olisivat yhtä helppoja kuin omani ja kätilö olisi vähän kuin statistina vaan tarkkailemassa. Rahasta voisin eeeehkä myös kurkata avautumista vaikka aika paljon siitä saisi maksaa. Todellisuudessa en, musta ei todellakaan olisi kätilöksi.

11/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin saanut alan koulutuksen, niin pystyisin kyllä. Olen joutunut niin monta kertaa elämässäni tilanteisiin, joissa on tehtävä nopeita päätöksiä että uskoisin toimivani kätilönäkin tehokkaasti ja tarkoituksenmukaisesti.

Ihmisen eritteet tai veri ei ole minulle ongelma.

Vierailija
12/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla, mutta en tiedä olisiko minusta oikeasti siihen. Ehkä en ole tarpeeksi ihmisläheinen, mutta ihan varmasti työ olisi mielenkiintoista ja antoisaa joka päivä.

Vierailija
13/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai mikäli se olisi ammattini ja olisin opiskellut siihen.

Vierailija
14/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hoitanut kymmeniä eläinten synnytyksiä, joten periaatteessa.

Ketään en tikkaisi ilman puudutusta ja muutenkin hoitaisin asian niin pehmeän ja kiireettömän tuntuisesti kuin mahdollista synnytyksen luonnollisen rytmin mukaan.

Vierailija
15/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
16/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harkitsinkin itse asiassa kätilöksi opiskelemista. Mutta ei olisi mulle, koska olen sellainen ahdistuja. Kaikenlaiset ihmiset saavat lapsia, mulle olisi vaikeaa ne tilanteet, jossa selkeästi ihan vääränlaiset ihmiset ovat saaneet huolehdittavakseen viattoman vauvan.

Vierailija
17/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
18/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hassu keskustelu näin kätilöopiskelijan näkökulmasta! :D Rakastan opintojani, ja kyseessä on lapsuuden haaveammatti. Ymmärrän silti hyvin niitä, jotka eivät sitä hommaa haluaisi tehdä. Alavalinta herätti omassakin lähipiirissä hämmennystä ja yhä muille herää paljon kysymyksiäkin. Mutta minusta perheen, äidin ja lapsen asialla niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina oleminen on arvokasta ja mahtavaa, ja syntymä on kerrassaan ihmeellinen tapahtuma!

Vierailija
19/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleva kätilö kirjoitti:

Aika hassu keskustelu näin kätilöopiskelijan näkökulmasta! :D Rakastan opintojani, ja kyseessä on lapsuuden haaveammatti. Ymmärrän silti hyvin niitä, jotka eivät sitä hommaa haluaisi tehdä. Alavalinta herätti omassakin lähipiirissä hämmennystä ja yhä muille herää paljon kysymyksiäkin. Mutta minusta perheen, äidin ja lapsen asialla niin hyvinä kuin huonoinakin aikoina oleminen on arvokasta ja mahtavaa, ja syntymä on kerrassaan ihmeellinen tapahtuma!

Miksi hassu? Miksi pidät näin normaalia keskustelua hassuna?

Vierailija
20/29 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi koska minulla ei ole siihen soveltuvaa koulutusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi