Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Piilotan miehen ruokiin vihanneksia ja annostelen annoksen

Vierailija
30.11.2020 |

Pikkusen alkaa tuntea itsensä miehensä äidiksi, kun nyt olen alkanut "piilottamaan" miehen ruokaan vihanneksia ja laittamaan lounasruoan rasiaan annoksena.

Mies on tehnyt etätöitä keväästä lähtien ja lihonut varmaan 20-30 kiloa. Syö todella epäterveellisesti. Ei muka ehdi ottamaan jääkaapista lautaselleen pääruoan lisäksi vihanneksia. Ei, vaikka olisin ne valmiiksi pilkkonut
salaatiksi tai paistanut toiseen rasiaan lisukkeeksi. Pääruokaa syö usein kaiken mitä rasiassa on. Esim. tein risoton 600 g broileria, vihannekset ja riisi. Mies söi kaiken kerralla. Kuulemma vaikeaa teki kun oli niin iso annos. Sanoin, että tarkoituksena olisi ollut, että tuo ruoka on useita annoksia ja puolet lautasesta vielä salaattia.

Itselleni teen mielestäni terveellistä, monipuolista ja maukasta kasvisruokaa. Mies syö näitä vain "pakolla", eli jos muuta ei ole. Pakastepizza tai lihapiirakat ovat paljon mieluisampia. Perinteinen suomalainen kotiruoka tulee sitten kakkosena (makaonilaatikko, kinkkukiusaus, nakkikeitto).

Yritän nyt sitten tehdä ruokia, jotka sisältävät valmiiksi vihanneksia (kuten se suomalaistyyppinen risotto) ja vielä annostelen pieniin rasioihin. Keksit ja sipsit piilotan, sillä kaikki menee jos ovat näkyvillä.

Mitä muut tekisivät? Antaisitteko vaan miehen paisua sydänkohtausta odotellen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ylipaino-ongelmia ole, mutta silti lähes aina annostelen koko perheelle valmiit annokset. Lähinnä sen takia, kun tykkään tehdä joka aterialle uuden ruoan, niin ruokamäärät on jokseenkin laskettuja. Helpottaa etenkin ison perheen pyörittämistä, kun annostelee valmiiksi.

Vierailija
22/25 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, ei tulisi mieleenkään ruveta passaamaan miestä tuolla -tai millään muullakaan- tavalla.

Mistä näitä kanaemoNaisia oikein sikiää?!

Kohtele miestäsi miehenä, ei lapsena.

Mies on perheen pää eik mikään holhottava vätys, joka ei osaa edes syödä.

Jos nää perheenpäät syöttäis lapsilleenkin vain sitä mitä itse haluavat niin terveysongelmat olis taattu.

Olen itsekin tehnyt noin kun ex kotisi ylipainostaan koko ajan mutta eihän se itse tehnyt asialle mitään ja oli tolkuttoman ronkeli. Hyvin uppos.

Onneksi nykyinen syö sitä mitä on ja osallistuu itsekin. Ei enää ikinä niitä periaatteen lihapiirakka ja makkaramiehiä, ruokakitisijät on kumppaneista ärsyttävimpiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikutat kamalalta toisia alistavalta ihmiseltä. Aikuisells on oikeus tietää ja itse päättää mitä syö. Sinulla ei ole oikeuttaa piilottamalla pakottaa aikuista syömään niin kuin sinä haluat vaikka sinun tapasi olisikin terveellisempi. Jos et siedä miehen ruokailutapoja niin aina voit erota.

Piilottaa on ehkä väärä sana. Jos kastikkeeseen lisätään vaikka porkkanaa ja paprikaa, niin miksi se ei muka olisi vaan kastiketta?

Tai riisin sekaan vaikka maissia? Kai se mies voi ne tonkia pois jos ei tykkää ihan periaatteesta.

Itseasiassa monet miehet kyllä söis kasviksia ihan mielellään, kokevat vaan sen valmistamisen jotenkin vaikeana ja vaivalloisenasena, mutta jos sitä on tarjolla niin ihan hyvällä ruokahalulla se mätetään.

Vierailija
24/25 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ylipaino-ongelmia ole, mutta silti lähes aina annostelen koko perheelle valmiit annokset. Lähinnä sen takia, kun tykkään tehdä joka aterialle uuden ruoan, niin ruokamäärät on jokseenkin laskettuja. Helpottaa etenkin ison perheen pyörittämistä, kun annostelee valmiiksi.

Arvatenkin tykkäät kontrolloida ja mikäs sen helpompaa kuin ruualla. 

Vierailija
25/25 |
01.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä riisi keittämättä seuraavalla kerralla ja sen sijaan vaikka vihanneksia/salaattia. Turha niitä vihanneksia on piilotella. Jos ei kelpaa, ainahan mies voi tehdä omat ruoat.

Ei syö esim. vihannes-kana -wokkia tai kanasalaattia.

Jos itse hankkii ruokansa se on pelkkää lihapiirakkaa, hodaria ja pakastepizzaa.

Ap