Milloin menkat terojen jälkeen?
Pientä gallupia pystyyn. Eli monentena päivänä teillä on alkanut vuoto teroluttien jälkeen?
Mulla näin: viime kierrossa 4. päivänä ja nyt (kp 30) on jo kuudes päivä menossa eikä vuoto ole alkanut. Maanantaina (kp 26) gyne sanoi että " ohhoh, vuoto alkaa ihan just" ja nyt on siis jo kp 30.
Kommentit (12)
Tosin eri kp:t kun mulle terot määrättiin päin honkia (ei kunnollisia aloitusohjeita sekä liian suuri annostus). Nyt on siis kp 38 (kun viimeinen terolut-päivä oli kp 32) eli itse asiassa nyt on menossa kuudes päivä ilman teroja! Ja tuntuu että menkat alkaa ihan just - jomottelee ja tuntuu että jotain valuu jne. Viimeksi menkat alkoi muistaakseni 3. tai 4. päivä terojen jälkeen. En usko että raskaus on mahdollinen kun en bongannut ovista, mutta ainahan tuollainen kiva ylläri olisi toivomuksena :) Mulla on paljon raskausoireitakin jo (pahoinvoinnit, pissallakäynnit, rintojen herkkyys) mutta musta vain tuntuu että pientä mieltä kiusataan nyt ihan toden teolla kun juuri gynekin puhui että raskautuminen voi olla vaikeaa puhkeavien kystien vuoksi. Siksi sainkin 8-10 kk kuurin teroja juuri mukaani.
Toivotaan että meillä on siis kyseessä raskaus - oletan että sinäkin sitä toivot :) bd bd bd
eli nyt 5. paiva viimosesta pillerista eika viela mitaan! Kaavinnasta on 6 viikkoa.
Viime kerralla tm:n jalkeen viimesista teroista alkoi tadit 4 paivan paasta!
Ja raskautta ei voi olla kun ollaan peuhattu vaan kumeilla...
Muille onnea!
ja vasta seuraavana su alko vuoto eli 7.pvä, nyt söin vikan teron eilen ja jännään josko taas viikon kestää... Lääkäri joka terolutit kirjoitti, sanoi vuodon alkavankin n. viikonpäästä vikasta napista.
Marlett
Joo aika erilaisia pituuksia menkkojen alkamiseen on tullut. Mulla tosin tänään ei vielä alaknut kunnolla, mutta kyllä oireet on hyvinkin menkkamaiset eli pian saapuaa täti kylään. Vaikkakin itse kyllä toivoisin että olisi jotain muuta tulossa kuin menkat, mutta edellisen tero kuurin otin toukokuun ja kesäkuun vaihteessa, mutta kun heinäkuussa ei tullut luomuna tätiä ja testit näytti negaa niin lääkäri määräsi 8 kuukauden tero kuurin. Sen jälkeen jos ei olle postiivista testitulosta raskautumisen suuntaan tullut niin päästään tutkimuksiin.
Onko teillä kenelläkään kokemuksia siitä tai ohjeita lääkäriltä pitääkö oviksen jälkeen pitää muutama päivä ennekuin aloittaa terot? Mulla lääkäri antoi ohjeeksi että teroja syödään kierron 15.-24.päivänä.
T. Miina
Terot otetaan siis AINA kierron 15.-24 pv riippumatta ovulaatiosta. Kun tätä on jatkettu muutama kuukausi (6-10 kk) niin ovulaatio alkaa kuulemma tulla kuin itsestään aina kp 14. Mutta gyne sanoi että seksiä pitäisi harrastaa kp 12, 14, 16 ja 18, koska ovis voi alussa tulla vähän myöhemmin. Terot eivät siis estä ovulaatiota.
Mulla ei ole vieläkään tätiä tullut, eli nyt on 7. pv menossa ilman teroja. Mutta pitänee vielä odotella ainakin tistaihin tai keskiviikkoon, kun jostain kuulin myös sellaista että on mennyt 10-11 pv ennen kuin täti on tullut. Äsken kyllä vihlaisi todella rajusti alapäässä (sellainen repäisykipu).
Tsemppiä myös muille, onko tätiä näkynyt vielä? Tärppionnea!
Kiitos Ebba79! Noin mäkin sen ajattelin, miten kirjoitit. Toi oli hyvä huomio, että kannattaa vähän aikaisemmin aloittaa pupuilu, jotta voisi tärpätä.
Rauhassa odotellaan, että ovulaatio tasoittuu. Mun sisko söi kolme kuuria ja sitten tuli täti kylään luomuna. Se tosin sai ne terot munasarjojen rakkuloihin eikä halua vielä vauvaa. Mä kyllä ajattelin nyt kokeilla pidemmän aikaa ja jos ei ole tärpännyt tammikuuhun mennessä kokeilen tulisko se täti kylään luomuna.
Helpottava olo kuulla, kun jollakin on kokemuskia. Kaiken maailman hormopniehkäisyt sai ainakin mun elimistön niin sekaisin että.
T. Miina79
Mä söin kolme kiertoa teroja kaksi kpl/vrk pienentämään 10cm hormonaalista kystaa joka mun kohdalla aiheutti alkuraskauden keskenmenoja.
Ekassa kierrossa tottelin lääkärin käskyä (ymmärsin siis väärin, hän tarkoitti heti sanalla kyseistä kiertoa eikä päivää.. ) ja aloitin heti eli söin kp 9-18 ja menkat alkoi kp29. Tässä kierrossa ovulaatio oli kp20 eli terot ei todellakaan estänyt sitä.
Tokasssa kierrossa söin sitten jo " oikein" eli kp 15-24 ja menkat alkoi kp30 eli kuudentena päivänä vikasta terosta. Tässä kierrossa en tietääkseni ovuloinut lainkaan.
Kolmas kierto, ovulaatio oli kp 16 joten aloitin terot vasta silloin. olin just lukenut täällä, että pitäskin alottaa oviksen jälkeen ja lykkäsin siis vaan päivällä. Nyt ymmärrän, että se ei varmaan hyödytä mitään.
Kp 30 tein ensimmäisen plussatestin ja olinkin muutaman viikon taas onnellisesti raskaana joka kuitenkin päättyi eilen kaavintaan.
Nyt aion luultavimmin aloittaa terot samantien jotta kierto pääsisi samantien vauhtiin.
Minäkin nyt elättelin isoja toiveita kun ei tänä aamuna herätessä vielä vuotanut, mutta sitten se alkoikin heti. Karmeat kivut päällä ja vuodan tosi runsaasti. Teroista kului siis 8 pv. Mutta en ilmeisesti siis ovuloinut tässä kierrossa lainkaan. Pitää nyt syödä teroja sen 8-10 kk ja katsoa tilanne sitten.
Mikä on Hansun tilanne? bd bd
Menkat alkoi minulla vielä samana iltana eli kp 30 muuttui kp 1. Eli viestien perusteella se oli kuitenkin ilmeisesti ihan normaalia. Juu, raskauttahan tässä toivotaan eli ei muuta kuin uutta yritystä...
Tuntui niin tutulta jutulta niin vastaanpa omalta osaltani.
Yksi kierros teroja takana, otin 15- 24 kiertopäivinä.
Kuukautiset alkoivat kuudentena pillerittömänä päivänä. Kierto heitellut 28 - 35 pvää, nyt sitten 29.
EPPA79: Kiitos selkeästä vastauksesta/selityksestä edellä. Lääkärini mutisi epämääräisesti ohjeita käynnillä. Ja täälläkin kun on ollut keskutelua jossain että terot estää ovulaation jne.
Jospa tästä sitten kierrot tasaantuisivat ja tultais raskaaksi... ;-)
-kettu-äiti 2/29
Söin teroja viidessä kierrossa, pääsääntöisesti kp 16-25 kun gynen (" tavallinen" ) mielestä siten voitiin vähän mukailla mun luonnostaan pitkiä kiertoja.
I -menkat alkoi 2pv vikasta pilleristä
II -mankat alkoi jo kp 25 eli vika pilleri menossa (tämä satatoi johtua yhdestä unohtuneesta pilleristä kesken kuurin?!)
III -odottelin menkkoja luomusti, ei kuulunut joten söin terot kp 30-39 ja vuoto alkoi kp 39.
IV - terot ohjeen mukaan ja menkat alkoi 10pv vikasta pilleristä.
V -terot ohjeen mukaan 16-25 ja menkat alkoi kp 42 eli yli kaksi viikkoa vikan pillerin jälkeen. Lääkärin mukaan ne eivät siis saaneet aikaan vuotoa, vaan se tuli luomusti, niin kuin ois muutenkin tullut.
Kierrot mulla heitteli ennen teroja 26-46 päiväisinä, enemmän oli noita pitkiä. Terojen jälkeen sitten ovat vähän tasoittuneet eli vikan vuoden aikana 28-41, painottuen tuohon 35 paikkeille.
Ja vielä pahoittelut teille, joita ei tässä kierrossa onnistanut!
Ja kovasti plussaonnea kaikille!
Killa
Ja tuohon ovisasiaan: mulle käydessäni gynellä (lapsettomuuden hoitoon erik.) se sanoi, että terot voivat vaikeuttaa raskautumista, jos lyhentävät kiertoa niin paljon, että ovis ei [b]ehdi[/b] tapahtua ja mun kohdalla kehoitti unohtamaan niiden käytön.
Moi,
Mulla ekalla kierrolla alkoi kunnolla sunnuntaina, kun torstaina otin viimeisen teron ja pientä tuhruttelua tuli jo lauantaian. Nyt Lopetin tässä kierrossa keskiviikkona ja tänään tuli aavistus tuhrua. Odottelen menkkojen tuloa lauantaina sunnuntai. Mulle lääkäri silloin sanoi, että jos ei 7 päivän kuluessa kuulu täytyy soittaa. Muistaakseni joku täällä oli aikoinaan odotellut reilut viisi päivää ja olikin sitten raskaana. Voisko raskaus olla kohdallasi mahdollista? Mulla siis terojen jälkeen alkaa menkat 3 päivänä.
t. Miina