Haastattelen au pairia kohta, ehdota jotain mitä kysyisin.
Kommentit (32)
Aikaisemmat kokemukset, harrastukset, aikooko matkustella, aikooko oppia kieltä (suomea kai?), onko allergioita, onko kaikkiruokainen...noi aikakin. Ja kysy mitä se odottaa kokemuksesta yms.
T. Espanjassa ollut au pairi
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:50"]
Kysy meinaako vokotella miestäs
[/quote]
Just olin sanomassa samaa. Kannattaa valita sellainen, joka ei miellytä oman miehen silmää liikaa.
Englanninksi haastattelen, mitä se nyt vaikuttaa kysymyksiin? No 4:n kysymykset olen jo sähköpostivietittelyllä kysynyt. Nyt eka skype keskustelu ja testaan suomenkielen taidon, se nimittäin on yhtenä vaatimuksena.
ap.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:54"]
[/quote]
Just olin sanomassa samaa. Kannattaa valita sellainen, joka ei miellytä oman miehen silmää liikaa.
[/quote]
Miksi kaikki aina lulee että au pairit yrittää vokotella isäntäperheen miestä? Ei tuommoisia parikymppisiä yleensä 45v miehet kiinnosta.
Tyttö ei ole vieläkään ilmestynyt skypeen vaikka klo 18 sovittiin, hö. Noh, meinaan kysyä tupakoinnista, aikaisemman perheen yhteystiedot, onko Suomessa ystäviä joiden kanssa viettää vapaa-aikaa, olisko joku helppo lempinimi, hänen nimensä on aika vaikea lapsille. Niin ja koska tarkallee ottaen pääsiis aikaisintaan tulemaan. On tää jännää =)
ap
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 17:54"]
[/quote]
[/quote]
Miksi kaikki aina lulee että au pairit yrittää vokotella isäntäperheen miestä? Ei tuommoisia parikymppisiä yleensä 45v miehet kiinnosta.
[/quote]
Ei mutta niitä 45v miehiä kiinnostaa ne parikymppiset au pairit. Kovastikin.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:15"]
Bilettääkö paljon
[/quote]
vois tuota kysyä. Tosin hän profiilissaan ilmoitti haluavansa maaseudulle tai pieneen kaupunkiin, joten tuskin on bilettäjä.
Kysy aiemmasta työkokemuksesta lasten parissa
Minä kysyisin, miten toimisi jos olisi lasten kanssa kotona ja talossa syttyisi tulipalo. Tai jos lapsella juuttuisi ruoka kurkkuun.
Kysy onko tapana luistaa sovituista ajoista ja asioista ilmoittamatta (jos ei vieläkään ole skypessä).
Mitä tekee vapaa-aikanaan. EA-taidot. Allergiat. Kokemus. Miksi haluaa juuri tänne.
Kysy mistä syystä haluaa aupairiksi ja mitä/ketä uskoo kaipaavansa eniten aupair-aikana. Kysy myös onko hänellä kysyttävää sinulle - se kertoo jo aika paljon, jos eka kysymys koskee lähinnä vapaa-ajan määrää tms.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 18:10"]Tyttö ei ole vieläkään ilmestynyt skypeen vaikka klo 18 sovittiin, hö. Noh, meinaan kysyä tupakoinnista, aikaisemman perheen yhteystiedot, onko Suomessa ystäviä joiden kanssa viettää vapaa-aikaa, olisko joku helppo lempinimi, hänen nimensä on aika vaikea lapsille. Niin ja koska tarkallee ottaen pääsiis aikaisintaan tulemaan. On tää jännää =)
ap
[/quote]
Onko se samalla aikavyöhykkeellä?
Kysy onko hänellä tapana olla huoeton ja epätäsmällinen tärkeiden asioiden hoidossa (työasiat tms.)
Kysy myös osaako ottaa huomioon lasten erikoisruokavaliot tms. jos näitä on.
sovitko treffit Suomen aikaan? Tietääkö au pair, että Suomessa eri aika kuin esim. Keski-Euroopassa? Moni ei ajattele asiaa
Ota selvää millainen työmotivaatio hänellä on. Eli räplääkö kännykkää työajalla. Osaako leikkiä lasten kanssa? Osaako olla turvallinen hoitaja lapsille.
Millä kielellä haastattelet? Olisi helpompaa keksiä kysymyksiä, kun tietäisi.