Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä hidastamaan / häivyttämään ihon vanhenemista.

Vierailija
30.11.2020 |

Olen 36 vuotta ja illalla havahduin, että peilistä katsoo nainen jonka naama on alkanut vanhettua. Iho ei ole yhtä kimmoisa ja otsassa näkyy kaksi juonnetta syvempinä kuin ennen.

Olen muutenkin miettinyt elämää ja tuntuu, että olen jo pian aikani käyttänyt eikä silti tunnu, että olisin tehnyt tarpeeksi kaikkea mukavaa. Lapset on murrosiässä ja muutamia vuosia niin lähtevät omilleen. Silloin on aikaa itselle, mutta tunnen itseni surulliseksi, olen tulossa vanhaksi enkä ole lähellekään valmis, elänyt tarpeeksi.

Tämä kuinka vanhannäköiseksi olen muuttumassa on toki luonnollista, mutta surettaa ja toivoisinkin, että tähän koottaisiin parhaat vinkit ihon hyvinvointia edistämään.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Botox

Olen harkinnut, mutta löysin tutkimuksia joiden mukaan botox voi vaikuttaa negatiivisesti kykyyn tuntea orgasmi. Vaikutuksen ajateltiin johtuvan siitä, että ei pysty tuottamaan totuttuja ilmeitä orgasmin aikana. En halua ottaa riskiä.

Botox tutkitusti vaikuttaa myös kykyyn tulkita kasvojen ilmeitä, mikä heikentää kykyä tuntea empatiaa.

https://www.scienceofpeople.com/plastic-surgery-botox-and-facial-expres…

Vierailija
22/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä tiedät, olet varmasti googlettanut tuonkin satoja kertoja.

Iho vanhenee ja rypistyy, sr on luonnonlaki.

Mitä enemmän sitä stressaat ja mietit, sitä nopeemmin rypistyy.

Naurettavaa tuo ulkonäkökeskeisyys.

Mene röhkimään muualle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ekaksi hoikistuminen, se vaikuttaa eniten.

Vierailija
24/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä jossain vaiheessa rupsahdat muutenkin. Miksi haaskata rahaa ja aikaa sen viivyttämiseen?

Vierailija
25/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nuoresta asti käyttänyt meikkivoidetta, jossa on aurinkosuojakertoin 20-25 päivittäin. joskus olen saanut irvailuja ystäviltä, jotka eivät viitsi meikata. Pitkällä aikajuoksulla ihon suojaaminen on kannattanut. Näytän ikäistäni nuoremmalta kasvoilta, kaulassa ikä toisin näkyy.

N42

Vierailija
26/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos suosit tuoretta ruokaa se on hyvä, mutta ei vielä riitä. Ruokavalion merkitys ulkonäköön on hurja. Tämän näkee esim. siitä miten silmien väri kirkastuu tietyillä dieeteillä.

Lisää ruokavalioosi valtavasti - siis ei mitään "pari porkkanaa" tai "500g riittää" - kasviksia, yrttejä, juureksia ja marjoja. Jätä hedelmät vähemmälle. Lisää myös reilulla kädellä hyviä rasvoja, ne "voitelevat" sinua sisäkautta. Esim. ota joka päivä kourallinen pähkinöitä tai pari rkl oliiviöljyä. Jätä maitotuotteet pois, jos mahdollista. Syö lihaa vain harvoin ja suosi silloin kalaa tai luomumunia.

Juo paljon vettä. Skippaa alkoholi kokonaan.

Ulkoile joka päivä. Nuku joka yö n. 7 tuntia.

Pyri säännöllisyyteen ja herää esim. samaan aikaan joka päivä.

Lisää liikuntaa. Muista, että sinun pitää treenata neljää asiaa: aerobista (esim. kävely, hölkkä, pyöräily), lihaskuntoa (oman kehon painolla treeni tai sali), joustavuutta (venyttely, jooga) ja tasapainoa. Kun kaikki nämä ovat balanssissa, pidät itsesi nuorempana kuin oletkaan ja tämä näkyy ulospäin.

Voihan sitä kiusata itseään ankarilla säännöillä sitten loppuikänsä jotta näyttäisi hyvältä. Ehkä näyttää ehkä ei. Aika moni terveysintoilija näyttää stressaantuneelta ja on epämiellyttävän kireä henkisesti.

Itse päätin aikanani nauttia elinpäivistäni, hyvästä ruuasta, viinistä, levosta ja kulttuurista. Arkiliikunta ja epäsäännöllinen lenkkeily ovat riittäneet pitäämään minut hyväkuntoisena ja normaalipainoisena pysyy kun hallitsee kohtuuden käsitteen.

Mulla on vaan tämä yksi elämä ja haluan nauttia siitä. Ulkonäkökysymys ei ole tärkein, me kaikki vanhenemme samaa tahtia.

Ei todellakaan kaikki vanhene samaa tahtia!

Itselle esimerkiksi alkoholista pidättäytyminen ei tuota yhtään ongelmaa vaan käy kuin itsestään koska ei tee mieli.

Vierailija
27/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan ekaksi hoikistuminen, se vaikuttaa eniten.

Paljon ei ole pudotettavaa, kun pituus 160cm ja paino 55kg.

Vierailija
28/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sä jossain vaiheessa rupsahdat muutenkin. Miksi haaskata rahaa ja aikaa sen viivyttämiseen?

Outo ajattelumalli. Kyllä minä myös kuolen kumminkin joskus, mutta en silti aio kuolla tänään jos se minusta on kiinni.

Vierailija
29/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten ihan vanheneminen itsessään syöpäriskiä lisäävää tms, vai korreloiko se muuten vaan terveellisten elämäntapojen kanssa?

Vierailija
30/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä, mutta Suomessa ei tietääkseni ole tarpeen käyttää aurinkosuojaa ympäri vuoden, koska uv-indeksi on noin marraskuusta alkuvuoteen nollassa. Sitä voi seurata esimerkiksi forecan sivuilta, joka tällä hetkellä näyttää sen olevan kautta suomen 0. Kun indeksi kohoaa 2 tai siitä ylöspäin, suojan käyttöönotto on tarpeen. Näin olen lukenut, mutta paremmin tietävä voi korjata.

Itsekin ihmettelen tätä ulkomailta kopioitua mantraa käyttää aurinkosuojaa ympäri vuoden. Järki käteen, miksi ylimääräistä kemikaalikerrosta laittaa turhaan?

Itse käytän vain fysikaalista aurinkosuojaa, koska muut ärsyttävät ihoa. Niistä löytyy nykyään monenlaista tuotetta.

Voitko suositella jotain tuotteita fysikaalisella suojalla?

Käväise apteekissa, joka myy Avenen tuotteita. Siinä on ainakin muutama hyvä tuote ja apteekin täti osaa etsiä sinulle parhaan. Itselläni on hyvin kuiva iho, niin pidän paksuhkosta rasvasta (veikkaan et moni ei pidä).

Vierailija
31/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieman aiheen vierestä, mutta Suomessa ei tietääkseni ole tarpeen käyttää aurinkosuojaa ympäri vuoden, koska uv-indeksi on noin marraskuusta alkuvuoteen nollassa. Sitä voi seurata esimerkiksi forecan sivuilta, joka tällä hetkellä näyttää sen olevan kautta suomen 0. Kun indeksi kohoaa 2 tai siitä ylöspäin, suojan käyttöönotto on tarpeen. Näin olen lukenut, mutta paremmin tietävä voi korjata.

Päteekö tämä sama auringon valon ikäännyttävään vaikutukseen🤔

UVA-säteet, mitkä aiheuttaa nimenomaan tuota ihon ennenaikaista vanhenemista, vaikuttavat myös pilvien läpi ja näin ollen päiväsaikaan talvella on hyvä suojata myös ihonsa. UVA-säteet myös läpäisevät lasin, eli sisällä ikkunoiden läheisyydessä ollessa pitäisi myös jotenkin suojata ihoa, jos haluaa siis nimenomaan suojata ihoa ikääntymiseltä.

Muuten tosiaan usein liikaa aktiivisia tuotteita on saattaa aiheuttaa vain enemmän ongelmia, mutta perus aamuin illoin pesu (aamulla ei pakko pestä, jos kuiva iho) jollain hyvinkin perus puhdistusaineella, tarvittaessa joku tehoaine, esim. illoin retinol tai c-vitamiini (riippuu ihotyypistä ja tarpeesta), kosteutus ja lopuksi päivisin spf. Meikkivoiteissa jne on niin pienet määrät aurinkosuojaa, että sitä pitäisi läträtä naamalle tosi paljon, jotta saavuttaisi edes sen jonkun spf 25-tason, että suosittelen ihan oikeaa aurinkosuojaa.

Vierailija
32/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesarissa ihotautilääkäri toppuutteli monen eri tehotuotteen käyttämisestä, iho menee monasti huonompaan kuntoon. Ihoa ei pidä hoitaa liikaa. Puhdistus, kosteutus perusvoiteella ja riittävä aurinkosuoja.

” SUHTAUTUISIN varauksellisesti myös kosmetiikkavoidepurkeissa lukeviin lupauksiin. Esimerkiksi ryppyvoiteisiin ja päivävoiteisiin laitetaan hurjasti niin sanottuja muoti- ja tärppiaineita.

Toisin sanoen valmistajat lataavat ne täyteen antioksidantteja ja vastaavia. Tämä on ilmiselvästi tehty vain imagosyistä, jotta tuote olisi kuluttajalle houkuttelevampi.

Iho ei näet pysty käyttämään tällaisia aineita hyväkseen. Toinen kysymys on, säilyvätkö luetellut ainesosat edes tuotteessa ja läpäisevätkö ne ihoa lainkaan. Varsinaista vaaraa niistä ei ole, mutta toisaalta ei suurempaa vaikutustakaan.”

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000007636743.html

Ei iholle mitään oikeasti TARVII laittaa, puhdistus ja perusvoide -metodilla iho voi varmasti oikein hyvin, mutta ei näytä kovin hehkeältä enää +35 iässä.

Vierailija
33/39 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakkaa, alkoholia, aurinkoa, eikä lapsia (yksi raskaus vanhentaa solujen telomeerejä 12 vuotta), mutta sitäkin enemmän luonnollista ravitsevaa ruokaa. Ei ole ihmevoidetta joka nämä elämäntapavalinnat voittaisi.

On näitä. Aurinkosuoja oidetäön esimerkiksi, sitä kannattaa käyttää

Vierailija
34/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten ihan vanheneminen itsessään syöpäriskiä lisäävää tms, vai korreloiko se muuten vaan terveellisten elämäntapojen kanssa?

Tottakai elintavat vaikuttavat, mutta vanheneminen eniten lisää syöpäriskiä. Solut jakaantuvat koko ajan, ja vanhemmiten mutaatioiden riski kasvaa. (Ja syöpä iskee helpommin virheellisiin soluihin)

Vierailija
35/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteaineet ja botox laadukkaassa paikassa, paljon kasviksia ja hedelmiä, ulkoilu raittiissa ilmassa, spf50, ihonhoidossa retinoli, hyaluronihappo ja c-vitamiini, ihon mikroneulaus ja säännöllinen kuorinta, hyvät yöunet, ei sokeria.

Vierailija
36/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian myöhässä liikkeessä. Tarvittavat toimenpiteet pitää aloittaa jo teininä, sillä huonot elämäntavat näkyvät viiveellä.

Vierailija
37/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tupakkaa, alkoholia, aurinkoa, eikä lapsia (yksi raskaus vanhentaa solujen telomeerejä 12 vuotta), mutta sitäkin enemmän luonnollista ravitsevaa ruokaa. Ei ole ihmevoidetta joka nämä elämäntapavalinnat voittaisi.

Telomeerit lyhenivät yhdysvaltalaisäideillä stressin takia, koska lapset ovat kuluerä eikä äitiyslomaa tunneta. Etelä-Amerikassa taas vastaavassa tutkimuksessa äitien telomeerit olivat pidempiä - siellä lapset ovat osa yhteisöä.

Epäilen siis, että suomessa lapsien vaikutus telomeereihin on +/-0

Vierailija
38/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrakasvohoito kosmetologilla sisältäen ihonpuhdistuksen. Voi teettää vaikka kuukausittain jos lompakko kestää mutta kerran, pari vuodessakin tekee hyvää. 

Vierailija
39/39 |
03.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Täyteaineet, ihan oikeasti hidastaa PALJON vanhenemista. Hyvin ja järkevä määrä laitettuna ei todellakaan näe että täyteainetta on laitettu. Ja täyteaineiden laitto aloitetaan nuorena, ei ne enää toimi jos olet 50 ja rypyt jo syviä. Tai toimii mutta silloin tarvitset niitä niin paljon jo että tulee kuminaama-efekti, että rypyt suoristuu.

- Aurinkosuoja

-Kosteutettu iho ympäri vuoden, kuiva iho menee nuorellakin ryppyiseksi

-Laserhoidot, aktivoi soluja, lääkkeetön. Erittäin tehokas.