Mitä teen, kun minulla ei ole rahaa maksaa taksia ja työterveydestä sanottiin, että koronatestiin ei saa mennä bussilla?
Kommentit (43)
En tiedä mutta minä sain alkukesästä (pk-seudulla) liikkuvan näytteenoton ottamaan näytteen kun oli vähän ripulia.
Kenellä aikuisella työssäkäyvällä ei ole muutamaa kymppiä taksiin?
Kaupungin sosiaalitoimeen yhteyttä.
Pyydät kaveria käyttämään, lupaat kympin kyytirahaa ja palatessa sanot, ettet maksa koska kävi itsekin testissä.
Tänä syksynä olen jo kahdesti käynyt taksilla. Kun soitin kolmatta kertaa turhautuneena ja luettelin jo ajanvaraajalle, että joo tiedän, taksilla ja maski jne.... Niin ajanvaraaja sanoi, että ei voi edellyttää taksin ottamista, että varaa ajan minulle suoran bussiyhteyden päässä olevalle testauspaikalle. Koska tiesin, että perheenjäsenellä oli tullut nega tulos päivää aiemmin samoilla oireilla, uskaltauduin menemään bussilla.
Etkö omista luotollista Visa-korttia.
Tuo on tympeää jos ei oo kiertävää testipaikkaa. Edestakainen matka voi maksaa 40 euroa vaikka ei asuisi kaukana. Moni jättää menemättä rahan takia, sillonkin vaikka rahaa olisi mutta kun tulee kalliiksi...Ja ottaako taksi kyytiin oireilevaa...
Menin bussilla maski päässä kun testi oli tunnin päästä varauksesta. Tuli nega. En todellakaan käytä omia rahojani tuohon hulluuteen.
Mene bussilla. Vai ovatko he kyttäämässä jokaisella alueesi bussipysäkillä ettet vain nouse kyytiin?
Vierailija kirjoitti:
Miten kaukana?
Itse olen kävellyt 30 kilometriä painava rinkka selässä. Kyllä sen matkan ainakin jaksaa löntystellä kuka vaan.
Jos on koronassa, kävely sängystä vessaan voi tehdä tiukkaa.
No bussilla menisin. Yhtä lailla se taksissa leviää tai pahemmin kun pienempi tila vaikka siellä olekaan kuin kuljettaja.
Jos sinulla on koronaoireita, olisi edesvastuutonta ottaa taksi. Höngit sen kuljettajan kanssa samassa suljetussa tilassa tunnin, tai mitä se nyt kestääkään. Jos sinulla on se virus, tartutat kuskin lähes sataprosenttisen varmasti. Aika on juuri sopivan pitkä tartuntaa varten. Ja kuski hönkii joka työpäivä siinä samassa suljetussa tilassa monen asiakkaan kanssa. Hän jos kuka on työnsä puolesta supertartuttaja, kunnes on sitten sairaslomalla.
Soita sinne työterveyshuoltoon takaisin ja kysy sieltä ratkaisua asiaan. Helppoa.
Ainakin HUS:in ohjeistus on, että voi mennä julkisilla, kunhan käyttää maskia.
Kannattaako töissä käydä, jos ei silti ole varaa pariin taksimatkaan?