Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapaamissopimus ei toteudu

Vierailija
29.11.2020 |

Meillä on tapaamissopimus, jossa tarkat noutoajat molemmin puolin. Isä hakee lapsen milloin sattuu, yleensä vähintään tunnin myöhässä eli joudun pitämään lapsen mielialaa yllä ettei tajua isän olevan joka kerta reilusti myöhässä. Kuitenkin hakee lapsen yleensä aina, ennen jätti silloin tällöin vaan tulematta.

Kun haen lasta tapaamiselta kotiin sovittuun aikaan, hän on vähintään puoli tuntia myöhässä ilmoittamatta mitään ja vastaamatta viesteihin. Ovat aina poissa kotoa hakuaikaan eli joudun odottamaan autossa tyhjän panttina tyhjän asunnon edessä kunnes tulevat.

Voiko tällaiseen kiusantekoon puuttua mitenkään vai onko tällainen käytös vaan nieltävä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee kiusaa sulle. Käyttää valtaa. Oliko vallankäyttöä jo liitossa?

Meillä myös kun exän piti hakea, se oli tyypillisesti puolikin tuntia myöhässä. Teimme niin että tavarat oli kyllä valmiiksi pakattu, mutta emme mitenkään odottaneet takki päällä. Odotimme sohvalla lueskellen tai pelaillen, ja hän sai odottaa sen verran autossaan kun tuli, että lapsi kävi vessassa ja pukeutui.

Lapselle sanoin, että mukavampi odottaa näin, koska isä ei ole kauhean tarkka kellonajoista. Turha hänelle valehdella tai toisaalta tehdä siitä mitään juttujaan.

Itse odotteluun mulla ei ole mitään lääkettä, kuin kännykkä tai kirja mukaan

Ehkä tilanne helpottaa sitten kun lapsi voi itse mennä ja tulla bussilla tms. On ihan hyväkin, että hän on oppinut jo pärjäämään isänsä kanssa siiheksi.

Vierailija
2/2 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tapaamissopimus ei toimi - keksikää jotain parempaa! 

Tapaamissopimus tehdään siinä tapauksessa, että huoltajat eivät halua tai kykene kommunikoimaan tapaamisista muuten. Mutta kun sekään ei toimi, teidän on vain harjoiteltava... Ei se helppoa ole. Ehdota isälle jotain joustavampaa systeemiä. Se olisi teille kaikille eduksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi