Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

harmittaako kun kohta sossun tukia ei voi enää kutsua sossun tuiksi

Vierailija
08.04.2014 |

eikä sossun eläteitä sossun eläteiksi. Sossutuet muuttuu kelan maksettaviksi... ja kaikki me ollaan kelaelättejä, kun lapsilisiä saamme. Ähäkutti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin kaikki? Juu lapsi olen ollut jos saivarrellaan mutta lapsia ei minulla ole.

Vierailija
2/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä taas en usko että tuo pidemmän päälle madaltaa toimeentulotuen hakemisen kynnystä tai vähentää siihen liittyvää häpeää. Totta kai nyt Kelaa ei nähdä köyhien paikkana, mutta kymmenen vuoden kuluttua varmasti pidetään, kun köyhät alkavat asioimaan siellä. En ymmärrä tuota logiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai me palkansaajat sentään kelan elättejä olla jos lapsilisää saadaan? Meinaan kuoltais kyllä kaikki jos lapsilisällä elää pitäisi :)

Vierailija
4/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:15"]

Ei kai me palkansaajat sentään kelan elättejä olla jos lapsilisää saadaan? Meinaan kuoltais kyllä kaikki jos lapsilisällä elää pitäisi :)

[/quote]

Eivät työmarkkinatukea saavatkaan sinun logiikallasi ole sossun tai kelan elättejä. Suuri osa heistä on koulutuksessa tai työkokeilussa. He antavat vastineen saamalleen rahalle, kuten sinäkin. Toimeentulotukea saa myös moni työssäkäyvä. Entäs sossun työntekijät, eivätkö hekin saa palkkansa sossusta ;)))... vai ovatko lääkärit kuntien ja valtion elättejä, kun saavat niiltä tulonsa, eivätkä ole yksityisen sektorin palveluksessa tai yrittäjiä?

Vierailija
5/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaankin kaiken maailman työn sankareita harmittaa kun joutuvat keksimään uusia nimityksiä joilla yrittävät potea ylemmyydentuntoa työttömiä kohtaan.

Vierailija
6/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:10"]

Miten niin kaikki? Juu lapsi olen ollut jos saivarrellaan mutta lapsia ei minulla ole.

[/quote]

no ainakin kansaneläkettä nostat jossain vaiheessa

Vierailija
7/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:14"]

Jaa, minä taas en usko että tuo pidemmän päälle madaltaa toimeentulotuen hakemisen kynnystä tai vähentää siihen liittyvää häpeää. Totta kai nyt Kelaa ei nähdä köyhien paikkana, mutta kymmenen vuoden kuluttua varmasti pidetään, kun köyhät alkavat asioimaan siellä. En ymmärrä tuota logiikkaa.

[/quote]

Minä uskon, että se madaltaa kynnystä. Onhan sossussa ihan eri asia asioida kuin kelassa. Enkä nyt usko, että ihmiset yhtäkkiä alkaisivat pitämään kelan asiakkaita köyhinä tai sossupummeina sillä jokainen varmasti tietää, että siellä asioivat varakkaatkin ja kaikki muutkin asevelvollisista eläkeläisiin.

Vierailija
8/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:14"]

[/quote]

Minä uskon, että se madaltaa kynnystä. Onhan sossussa ihan eri asia asioida kuin kelassa. Enkä nyt usko, että ihmiset yhtäkkiä alkaisivat pitämään kelan asiakkaita köyhinä tai sossupummeina sillä jokainen varmasti tietää, että siellä asioivat varakkaatkin ja kaikki muutkin asevelvollisista eläkeläisiin.

[/quote]

mahtaa niitä varakkaita harmittaa, kun tulevaisuudessa joutuvat asioimaan siellä rupusakin keskellä ;))

t. rupusakkilainen

Vierailija
9/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:20"]

[/quote]

[/quote]

Kuulepa kun eivät kaikki eläkeläiset saa kansaneläkettä. Jos on ollut riittävän pitkään työssä, saa vain työeläkettä koska kansaneläkkeen tulorajat ylittyvät. 

Vierailija
10/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 20:20"]

[/quote]

[/quote]

Kuulepa kun eivät kaikki eläkeläiset saa kansaneläkettä. Jos on ollut riittävän pitkään työssä, saa vain työeläkettä koska kansaneläkkeen tulorajat ylittyvät. 

[/quote]

no ainakin käyt yksityisellä gynellä tai hammaslääkärissä ja saat kelakorvausta.

Vierailija
11/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uudeksi nimeksi rakkaalle lapselle? Kelätti? Kelatti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän