Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhakijat, kuinka usein haastatteluun?

Vierailija
08.04.2014 |

Itse olen hakenut töitä nyt noin puoli vuotta, enkä ole haastatteluun saakka päässyt kertaakaan. Ilmeisesti hakemukset hukkuu massaan. Olen ammattitaitoinen pitkän työhistorian omaava ja monenlaisia työtehtäviä tehnyt. En kuitenkaan ole hyppinyt työpaikasta toiseen vaan löytyy pitkäaikaista sitoutumista yhteen työnantajaan myös.

Mietin välillä että onko se tänä päivänä rasite että on ollut vain muutaman työnantajan palveluksessa, kun tuntuu että on yleistä vaihtaa parin vuoden jälkeen. Ne paikat joissa etsitään nuorekkaaseen työyhteisöön, niin ovat saman tien ilmoittaneet, kiitos, mutta ei kiitos. En ole nuori, mutta olen nuorekas ja lapset on tehty ja noi tehtävät ois ollu mulle just eikä melkein, mut ei vaan tärppää. Mietin tätä kun hain samaa tehtävää kahteen kertaan ja yhtä nopeasti mut ohitettiin molemmilla kerroilla (jo heti viimeisen hakupäivän jälkeisenä päivänä tuli viesti että valinta ei kohdistunut minuun). Ekalla kerralla haettiin vakityösuhteeseen ja toisella kertaa haettiin ko. paikalle äitiyslomittajaa (eli vakisuhteeseen valittu jää jo puolen vuoden sisällä äitiyslomalle, toki hänellä on siihen täysi oikeus :)).

Kertokaa kokemuksianne, täällä missä asun on kyllä sopivia tehtäviä tasaiseen tahtiin, mutta työttömyyskin on kova, joten hakijoita on paljon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvoin niitä on tullut, tämän vuoden puolella ei vielä ensimmäistäkään.

Oliskohan aloittajan kohdalla on ollul tilanne, että on ollut jo valmiiksi tiedossa, kenet valitaan mutta muodollisesti on pitänyt laittaa paikka julkiseen hakuun? Onhan näitä, että hakuaika päättyy tiistaina, työ alkaisi torstaina tietenkin valituksi tullut saa hyvissä ajoin tiedon työn alkamisesta, käytännössä usein vain jatkopätkästä.

Vierailija
2/6 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on joka kolmas hakemus johtanut haastatteluun. Teen hakemukset huolella ja vaivalla, en spämmää samoja hakemuksia joka paikkaan minimimuutoksilla. Nyt töitä seuraavaksi neljäksi kuukaudeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin paristakymmenestä lähettämästäni hakemuksesta yksi johti haastatteluun. Suorastaan mieltä ylentävää. ;)

Vierailija
4/6 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 4 kk hakenut kesätöihin, yhdessä haastattelussa olen ollut enkä saanut paikkaa. Olen ylioppilas ja ensimmäisen vuoden amk-opiskelija, joten en ole varsinaisesti pätevä mihinkään. Satojen hakemusten joukkoon hukkuu vaikka olisi vähän alan työkokemustakin. Suhteitakaan minulla ei ole mihinkään, joten saa nähdä mistä saan elannon kesällä. Viime kesäksikin sain kuitenkin töitä vasta kesäkuussa, joten vielä on aikaa.

Vierailija
5/6 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:56"]

Mulla taas on joka kolmas hakemus johtanut haastatteluun. Teen hakemukset huolella ja vaivalla, en spämmää samoja hakemuksia joka paikkaan minimimuutoksilla. Nyt töitä seuraavaksi neljäksi kuukaudeksi.

[/quote]

Mulla kutakuinkin sama suhdeluku. Tosin haastatteluita on ollut jo yli kymmenen eikä vielä ole tärpännyt, joten oma ongelmani ilmeisesti on siinä vaiheessa prosessia. 

Vierailija
6/6 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 09:56"]

[/quote]

Mulla kutakuinkin sama suhdeluku. Tosin haastatteluita on ollut jo yli kymmenen eikä vielä ole tärpännyt, joten oma ongelmani ilmeisesti on siinä vaiheessa prosessia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi