Perustakaa henkilöt niitä yrityksiä!
Saatte ihan itse päättää mitä teette ja miten. Palkata haluamanne ihmiset yms.
Kommentit (21)
PERUSTAKAA NIITÄ KASVOMASKEJA VALMISTAVIA YRITYKSIÄ, VÄLITTÖMÄSTI!
Perustin jo ajat sitten. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
PERUSTAKAA NIITÄ KASVOMASKEJA VALMISTAVIA YRITYKSIÄ, VÄLITTÖMÄSTI!
Eiku käsidesiä!
Ai niin, markkinat taitavat olla jo tukossa ...
Naiset olisivat kyllä ihan vapaita perustamaan yrityksiä, niin ei tarvitsisi valittaa, kun miesten perustamat yhtiöt eivät kuulemma ajattele tarpeeksi naisten tarpeita.
Voihan sitä perustaa vaikka sata yritystä mutta ei minulla esim ole mitään tuotteita joita joku haluaisi ostaakin.
Mitä kitiset, perusta itse. Tai myy se kannattava yrityksesi, sillä jos sinulla ssellainen on, tiedät toki, että yrityksen omistaminen ei automaattisesti tuo edes leipää pöytään, saati rikastuta.
Maksatko sä vähintään muutaman sata miljoonaa starttirahaa?
Ap, millä summalla sitoudut ostamaan yritykseni palveluja? En nimittäin haluaisi perustaa tappiollista yritystä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset olisivat kyllä ihan vapaita perustamaan yrityksiä, niin ei tarvitsisi valittaa, kun miesten perustamat yhtiöt eivät kuulemma ajattele tarpeeksi naisten tarpeita.
Miehetkö ovat niin ylimielisiä, että mitään kehitysideoita ei haluta kuunnella, edes maksavilta asiakkailta?
Ei kaikista ole siihen. Itseäkin pelotti kamalasti, mutta onneksi on aika helppo ala yrittäjyyden suhteen ja vain toiminimen tarvitsee. Jos haluaa ison yrityksen niin pitää elää työtä varten ja tarvitsee paljon tietoa ja taitoa että pärjää. Helppohan se on huudella.
Nouseehan noita pieniä yrityksiä koko ajan.
Kilpailu on kovaa, etenkin pienien ruokapaikkojen kesken.
Suomalaiset perustivat myös paljon pieniä hoivayrityksiä, kun hoivattavien iäkkäisen määrä alkoi suuresti lisääntyä vuosia sitten. Mutta ulkomaiset yritykset söivät ne pois markkinoilta.
Mutta onhan noita pieniä yrittäjiä tosi paljon, jotka ovat ns. elinkeinon harjoittajia kuten:
Ompelijat, kampaajat, käsityöläiset, jonkin ketjun liikkeen yrittäjinä kutan R-kioskin yrittäjät jne.
Lisäksi on pienyrittäjiä tosi paljon: Kiinteistöhoitofirmat, kuorma-autoilijat, maanrakennusfirmat, sähköasennusfirmat, Lvi-firmat, metallituotteita alihankkijoina valmistavat yritykset, siivousyritykset jne. Nämä ovat pieniä yrityksiä ja sitten tulee ne keskisuuret yritykset.
Näitä suomalaiset perustaa omalla osaamisellaan ja palkkaavat niihin suomalaisia työntekijöitä.
Suuret kansainväliset yritykset kun metsäyhtiöt ja muut, ovat kokonaan eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrettävästi pieleen menee niin kauan kuin pelkkää miestä pidetään ihmisen mallina, kas kun naiset poikkeavat monissa asioissa miehistä. Naiset eivät kuitenkaan ole mikään marginaalinen vähemmistö, vaan heitä taitaa olla yli puolet väestöstä.
Olen miettynyt bordelliketjun perustamista. Panemisesta maksetaan aina vaikka sinne menisi viimeiset ruokarahat.
Sitähän tässä yritetään koko ajan. Koitan kehittää uutta tuotetta, jossa olisi uutta ajatusta. Ihan maailmanlaajuisesti. Jos menestyn, minulla on markkinat Euroopassa ja Amerikassa. Tuotteen pitää olla laadukas, en halua myydä huonoa. Olen joutunut ostamaan uusia laitteita ja joutunut opettelemaan puusepän taitoja. Minun pitää tuotekehittelyn lisäksi vastata markkinoinnista: olen tehnyt kotisivut ja instaan sivut. Koitan opetella tekemään mainosvideoita ja muutenkin opetella markkinointia. Tämän lisäksi teen tuotteeseen liittyvää kirjoitustyötä ja mietin markkinointia messuilla ym. tapahtumissa.
Mainitsen vielä, että olen totaaliyh. Ei nyt ihan huonosti, kun yksin pyöritän tätä kaikkea.
Olen jo yrittäjä mutta kiitos ap kannustuksesta, se lämmittää näinä vähän hiljaisempina kuukausina.
Joku taideyritys vois olla kiva. Tai lahjatavarakauppa, josta saa koriste-esineitä, juu.
Yks mukava olis lastenvaunu ja vauvatarvike butiikki. Sellainen pikkunen ja söpö.
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä perustaa vaikka sata yritystä mutta ei minulla esim ole mitään tuotteita joita joku haluaisi ostaakin.
Et siis osaa tehdä mitään? Olet työtön, koska sulla ei ole mitään sellaista osaamista, josta kukaan haluaisi maksaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Sitähän tässä yritetään koko ajan. Koitan kehittää uutta tuotetta, jossa olisi uutta ajatusta. Ihan maailmanlaajuisesti. Jos menestyn, minulla on markkinat Euroopassa ja Amerikassa. Tuotteen pitää olla laadukas, en halua myydä huonoa. Olen joutunut ostamaan uusia laitteita ja joutunut opettelemaan puusepän taitoja. Minun pitää tuotekehittelyn lisäksi vastata markkinoinnista: olen tehnyt kotisivut ja instaan sivut. Koitan opetella tekemään mainosvideoita ja muutenkin opetella markkinointia. Tämän lisäksi teen tuotteeseen liittyvää kirjoitustyötä ja mietin markkinointia messuilla ym. tapahtumissa.
Mainitsen vielä, että olen totaaliyh. Ei nyt ihan huonosti, kun yksin pyöritän tätä kaikkea.
On hiukan eri asia olla alkutuottaja, kuin markkinoida valmista tuotetta. Toisaalta parhaimmat katteet tulee alkutuotannosta ja saa itse olla vastuussa koko prosessista. Jossain vaiheessa ulkoistan markkinoinin. Ensin minun pitää saada myytyä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et siis osaa tehdä mitään? Olet työtön, koska sulla ei ole mitään sellaista osaamista, josta kukaan haluaisi maksaa mitään?
Suomen sosiaalijärjestelmä ei ole kovin vakaalla pohjalla, joten kannattaa miettiä yrittäjyyttä yhtenä vaihtoehtona.
Siinähän joutuisi tekemään töitä. Ei sovi palstan mielialalääkkeitä lutkuttaville xxl av-mammoille.