Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi käytät/et käytä maskia

Vierailija
29.11.2020 |

Kysymys otsikossa

Miksi käytät/et käytä maskia

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska ei kiinnosta.

Vierailija
22/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia nyt kolme viikkoa. Laitan sen naamalle kun menen julkisiin. Kun jään pois myttään sen taskuun. Eivätpä katso ihmiset paheksuen.

Ei siitä ole mitään hyötyä enää, ja siitä varmaan näkeekin jo että on vanha. Voit yhtä hyvin olla maskitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt samaa kertakäyttömaskia nyt kolme viikkoa. Laitan sen naamalle kun menen julkisiin. Kun jään pois myttään sen taskuun. Eivätpä katso ihmiset paheksuen.

Ei siitä ole mitään hyötyä enää, ja siitä varmaan näkeekin jo että on vanha. Voit yhtä hyvin olla maskitta.

Maski on säilynyt ihan suht siistissä kunnossa, joten ei sitä kukaan huomaa, että on pitkään käytetty. Vaihdan toki sitten kun repeää, tulee selkeä tahra tms. Ei muka hyötyä? On siitä juuri se hyöty, etteivät ihmiset katso pahalla silmällä. Ja tiedän, että näin toimii moni muukin!

Vierailija
24/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän koska minimoin riskejä. Koronaa en halua ja jos on pienikin mahdollisuus että maski auttaa joko saamasta tai levittämästä koronaa niin käytän sitä. Jos kaikki muutkin noudattaisivat vähimmän harmin periaatetta niin meillä ei olisi koronaa tai sitä olisi todella vähän. Mutta minkäs teet kun osa suomalaisista on itsekkäitä k***päitä.

Vierailija
25/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa taskusi kuhista monenlaista pöpöä. Käsi taskuun ja kas, sitten ihmitellään miksi taudit leviää.

Kai siellä joku määrä pöpöjä aina pyörii, mutta ihan ulkoisesti siistinä on maski säilynyt. Ja eipä voi kukaan tulla mussuttamaan etten käytä!

Käytätkö myös nenäliinoja aina vain uudelleen? Sehän on sama asia, räkäsen paperin uudelleen laitto naamalle molemmissa tapauksissa.

Vierailija
26/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten maski suojaa muita, mutta ei käyttäjää itseään? Ja kysyn siis ihan asiallisesti ja toivon myös asiallisia vastauksia, kiitos. Käytän maskia silloin harvoin kun julkisissa tiloissa käyn, eli lähinnä kerran viikossa kaupassa ja kerran kuukaudessa kirjastossa. Mutta tätä siis olen pohdiskellut.

Vierailija
27/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska haluan edes vähän osallistua koronatalkoisiin.

Olen introvertti ja epäsosiaalinenkin, ja minusta on monella tapaa helpompi olla maskin takana kuin ilman maskia. En tiedä miksi.

Vierailija
28/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa taskusi kuhista monenlaista pöpöä. Käsi taskuun ja kas, sitten ihmitellään miksi taudit leviää.

Kai siellä joku määrä pöpöjä aina pyörii, mutta ihan ulkoisesti siistinä on maski säilynyt. Ja eipä voi kukaan tulla mussuttamaan etten käytä!

Käytätkö myös nenäliinoja aina vain uudelleen? Sehän on sama asia, räkäsen paperin uudelleen laitto naamalle molemmissa tapauksissa.

No en tietenkään jos siihen liinaan oikein kunnon satsit on niistetty, mutta jos vain vähän kutiavan nokan kulmaa raaputettu niin sitten. Kuten jo kirjoitin niin maski on säilynyt kohtuu siistinä. En ole niistänyt siihen!

Vierailija
29/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska apatia

Vierailija
30/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on töissä pakollinen. Isossa talossa kaikki käyttää. Siinähän se menee vaikka tietysti ilman sitä olisi kivempi olla. Näillä mennään nyt.

Vierailija
31/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten maski suojaa muita, mutta ei käyttäjää itseään? Ja kysyn siis ihan asiallisesti ja toivon myös asiallisia vastauksia, kiitos. Käytän maskia silloin harvoin kun julkisissa tiloissa käyn, eli lähinnä kerran viikossa kaupassa ja kerran kuukaudessa kirjastossa. Mutta tätä siis olen pohdiskellut.

Ei suojaa muita eikä myöskään käyttäjäänsä. Jos maski on täysin tiivis esim ffp3 ja hengität vain ja ainoastaan venttiilin kautta niin se on jollain tasolla toimiva. Muuten täyttä hölynpölyä koska bakteerit pääsevät esim sivuilta kulkeutumaan.

Vierailija
32/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska se tuntuu epämiellyttävältä. Lisäksi koronahysteerikot pitävät paremmin etäisyyttä, kun ei ole maskia.

Vierailija
33/35 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirurginen maski suojaa oikein käytettynä tartunnalta:

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/more/masking-science-sars-cov…

Tuonhan nyt sanoo terve järkikin. Itse en ole sairastunut vaikka teen työtä ihmisten parissa, maski kasvoillani. 

Vierailija
34/35 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä koska haluan ärsyttää koronahysteerikkoja.

Ei, vaan sinä olet korona-ahdistunut, ja stressi yrittää purkautua uhman kautta.

Väärin arvattu. Minulla on mielenterveysongelma eikä minua voisi vähempää kiinnostaa sinun tai kenekään muunkaan tuntemattoman ihmisen hyvinvointi. Miksi pitäisi?

Vierailija
35/35 |
06.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä nyt enkä tulevaisuudessa, mulle on se ja sama kuolenko nyt vai huomenna. 12 vuoden työttömyyden jälkeen ei kuule vois hirveemmin kiinnostaa enää mikään, eläkettä kertynyt huimat 90e. Voin hyvin elää ilman tuota 90e eikä tulisi elämää ikävä, eipä tarttis joka aamu etsiä painavaa syytä miksi pitäisi kidutella vielä tämäkin päivä elossa eikä vaan hypätä ikkunasta ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi