Paljonko lähihoitaja tienaa
Kommentit (11)
Sille alalle ei kannata raha mielessä lähteä. Etkö yhtään ole lukenut näitä kymmeniä ja satoja keskusteluja esim täältä? Raskas paskaduuni ja palkka on sen reilu pari tonnia brutto.
Riippuu missä on töissä ja mitä vuoroja tekee.
Itse ollut päiväkodissa hoitajana, brutto 1900 yksityisellä ja 2000 kunnallisella puolella.
Vanhuspuolella peruspalkka 2000 ja siihen sitten ilta-, yö- ja pyhälisät. Parhaimmillaan ehkä 500 euroa lisistä, mutta se vaatii sitten että tekee pääsääntöisesti iltaa/yötä ja viikonloppuja/pyhäpäiviä.
Keskiverto taisi olla 2700 tietämillä, mutta haarukka on melko laaja. Jotkut raapivat sen 2100 pintaa, jotkut onnistuvat ylittämään 4000e. Riippuu paikasta ja millaisia vuoroja saat.
Riippuu ihan siitä missä on töissä, millaiset työajat, mikä on vero% ja onko työkokemuslisiä palkassa.
15v/brutto 2400€/kk/8-15.45 työaika/kokemuslisät mukana.
Vierailija kirjoitti:
Keskiverto taisi olla 2700 tietämillä, mutta haarukka on melko laaja. Jotkut raapivat sen 2100 pintaa, jotkut onnistuvat ylittämään 4000e. Riippuu paikasta ja millaisia vuoroja saat.
Lähihoitaja ei yhtään missään tienaa neljää tonnia, ikinä.
/1
Meilahti HUS-sairaala 2310€/kk brutto päivätyö ilman mitään lisiä
Oikea kysymys on, että paljonko lähihoitajalle jää työstään vuokran ja muiden elinkustannusten jälkeen?
Vaikka pk-seudulla?
Tai sitten maakunnissa?
Ihmetteleppä pikemmin noita seikkoja...
Mulla on vajaa 9000/kk. Oon psykiatrian polilla päivävuorossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/1
Bruttona?
Helposti.
Vakkariyökkö vaikkapa vanhainkodissa tai missä vaan laitoksessa.
4133e oli mun viime kuun tili. Joulunpyhiä ootellessa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/1
Onhan se mahdollista jos on kokemuslisät ja tekee yö ja sunnuntaivuoroja.
Pelkät yövuorot nostaa palkan 3234 euroon, siihen vielä sunnuntailisät ja kokemuslisät
Rapiat 4000 e/kk.
Tämän kertoi lähihoitajakaverini, joka tosin on myös patologinen valehtelija.