Turun lukiot - mikä on paras?
Entä asuinalue. Kerrostaloasuntoa etsimme. Tai ehkä puutalokotia. Ei omakotitaloa.
Kommentit (12)
Esim Raunistulassa ja Portsassa (port Arthur) on puutaloja, joissa useita asuntoja.
Omani on Luostarivuoren lyseon lukiossa. Olen siihen ihan tyytyväinen.
Paras lienee keskiarvoltaan Kerttulin lukio. Siitä en tiedä mitään. Itse kävin turun suomalaisen yhteiskoulun lukion. Se on edelleen hyvä.
https://www.aamuset.fi/artikkeli/4978410/Turun+lukioiden+sisaanpaasyraj…
Tässä keskiarvorajat vuonna 2020.
Vierailija kirjoitti:
Esim Raunistulassa ja Portsassa (port Arthur) on puutaloja, joissa useita asuntoja.
Paras lienee keskiarvoltaan Kerttulin lukio. Siitä en tiedä mitään. Itse kävin turun suomalaisen yhteiskoulun lukion. Se on edelleen hyvä.
Koska Luostarivuoresta tuli lyseo? Kirjoitin itse sieltä ylioppilaaksi vuonna 2011, ja silloin mestan nimi oli Luostarivuoren lukio.
/3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Luostarivuoresta tuli lyseo? Kirjoitin itse sieltä ylioppilaaksi vuonna 2011, ja silloin mestan nimi oli Luostarivuoren lukio.
/3
Yhdistyi muutama vuosi sitten lyseon lukion kanssa ja tai on laskenut sen jälkeen paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
/3
Yhdistyi muutama vuosi sitten lyseon lukion kanssa ja tai on laskenut sen jälkeen paljon.
Oho! Miten multa onkin mennyt tämmönen ihan ohi.
/3
Yotilastot, vertailevaa tutkimusta miten yo kirjoitukset menneet
Vierailija kirjoitti:
Omasi?
Pitääkö kilpailu aloittaa jo tuossa iässä? Jokaisesta lukiosta Suomessa saa ihan pätevää opetusta.
Turussa yhdistettiin "hyvät ja huonot" lukiot joitain vuosia sitten. Ennen tätä oli selkeästi hyvät ja huonot, hyvät oli pääasiassa keskustan alueella. En ole ihan varma, ovatko erot taas sittemmin kasvaneet.
Turussa ns. huonot asuinaueet ovat jo aika leimaantuneita maineeseensa. Nämä tunnistaa jo hintatasosta. Perinteiset puutaloalueet, kuten Portsa ja Martti, ovat kaiketi pitäneet pääasiassa hyvän maineensa. Uudemmat kerrostaloalueet keskustan tuntumassa, kuten Kakola, lienevät edelleen ihan hyvässä maineessa.
Tsyk luonnontiedelinja v 2023 9.25 Kerttuli 9.00 ja joku muu 9.00
Kävin aikoja sitten Puolalanmäen lukion, se oli silloin paras - ja oisko edelleen? Itse kirjoitin vain 4 laudaturia ja olin siis hyvin keskiverto.