Uskaltaako pääkaupunkiseudun lähijunissa olla?
Vai kannattaako pelätä koronaa ja liikkua vain kodin lähellä ulkoilmassa?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin suurin osa tartunnoista saadaan kotona. KOTONA. Uskallatko olla kotona? Jos kyllä, niin uskallat kyllä olla lähijunassakin. Tartunnan saamisen junasta riski on hyvin pieni, lähes olematon.
Niin. Oletetaan, että saan junasta tartunnan. Kotona tartutan puolisoni ja poikani. Tilastollisesti perheeni tartunnoista noin 33 prosenttia on junasta ja 66 prosenttia kotoa. Tätä se tarkoittaa, että suurin osa tartunnoista saadaan kotoa. Mutta ne tulevat sinne alun alkaen muualta, ne eivät synny kotona itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et kuulu riskiryhmään, koronaa ei tarvitse pelätä. Sen voi aivan hyvin sairastaa :)
Siitä voi jäädä huomattavia pysyviä vaurioita loppuiäksi, arpia keuhkoihin noin niin kuin esimerkkinä.
Jotkut tutkijat arvelivat, että koronan sairastamisen seurauksena on eliniän lyhentyminen. Eli yksinkertaiseesti kuolet aikaisemmin, jos olet sairastanut koronan.
Koronatartunnan saamisen todennäköisyys on alle prosentin luokkaa, joten en jaksa pelätä asiaa, varovainen toki olen. Aivojaan saa käyttää.
Älä lähde oleskelemaan julkisille paikoille. Liikennevälineet ovat myös niitä.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin suurin osa tartunnoista saadaan kotona. KOTONA. Uskallatko olla kotona? Jos kyllä, niin uskallat kyllä olla lähijunassakin. Tartunnan saamisen junasta riski on hyvin pieni, lähes olematon.
Sinäpä olet itse OLEMATON. Kuule, ei missään kotona sitä koronaa saa, ellei oma perheenjäsen kanna. Junassa käy kaikki ihmiset suunnilleen jossain välissä. En tiennyt, että kaikki ihmiset kulkee sun kotona.
Ajattelin että koska ovat niin levottomia.
Älä tunge sinne jos ei kerta pakko ole. Anna niille tilaa jotka ei voi valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älkää olko noin hysteerisia, hiton penikat. Ettekö luota Jumalaan?
En usko mielikuvitusolentoihin (joulupukki, enkelit, jumala).
Hiton penikka, kirjaimellisesti painu hevonkuuseen!
Ymmärrätkö, mitä kirjaimellisesti tarkoittaa?
KYLLÄ. Ja käskin sinua painua hevonkuuseen. Eli kiipeä jonnkin kuusen, rahaa hevonen mukanasi, tiputa hevonen latvasta alas. Hyppää perässä. Kun oot pudottanut hevosen ensin, olet kuolematon! Kokeile!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisyys että eteen saapuu maskiton somalilauma on 95%
Oon nähnyt kuule enemmän kantasuomalaisia maskittomina, kuin somaleita.
Eli haluat asua somalien kanssa samassa kerrostalossa. Ellet asunnossakin jopa.
Mitä ihmettä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli haluat asua somalien kanssa samassa kerrostalossa. Ellet asunnossakin jopa.
Mitä ihmettä??
Niimpä. Lapsellisia agrumenttej. Ei ikinä kasveta aikuisiksi. On ne somalitkin ihmisiä, pöljä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhteellinen osuus, suhteellinen osuus.
No minä olen kulkenut niillä ihan normaalisti, pidän maskia ja turvaväliä. Seison mieluummin kuin istun kenenkään vieressä. Ihan terveenä olen pysynyt koko vuoden ja muutenkin uskon, että jos se korona tulee niin se tulee kohdallani ihan muualta kuin junasta.
Miksi sitä tautia, jonka useimmat sairastavat nuhakuumeen muodossa, pitää niin paljon pelätä? Mielenterveys menee. Vakavampi asia kuin itse koronan sairastaminen ja siitä kuvitellut "elinikäiset vauriot". Pandemian alusta on alle vuosi, miten joku voi väittää koronan jälkiseurausten olevan pysyviä?
Jos voit välttää menemisen sisätilaan, jossa on vieraita ihmisiä, niin vältä.
Spsiaalinen eristäytyminen on kaiken a ja o.
Vierailija kirjoitti:
... minä ainakin asun yksin eikä kukaan muu ole astunut kotiini korona-aikana. En asu kerrostalossakaan, ei ole mitään yhteisiä tiloja muiden kanssa. Pidän tartunnan saamista lähijunassa, lähikaupassa tai bussissa huomattavasti todennäköisempänä kuin sen saamista kotona.
Ap, kyllä uskaltaa. Kuljen töihin lentokenttäjunalla stadissa.
Käytät vaan maskia ja pidät turvaväliä, nyt on taas aika vähän sakkia junissa viime viikon rajoitusten kirisksen jälkeen. Jos voit valita kulkuajankohdan, vältä arkisin klo 7-9 ja 15-17 aikoja, niin ei ole ruuhkaakaan. Enimmäkseen saa aika yksin oleilla penkkiosastossa.
Lähijunat ovat ainakin minulle ainoa järkevä liikennemuoto. Junia kulkee 10 minuutin välein ja töihin pääsee kävelyosuuksineen yhteensä vartissa, kun omalla autolla aikaa kuluu puolisen tuntia.
Vierailija kirjoitti:
No minä olen kulkenut niillä ihan normaalisti, pidän maskia ja turvaväliä. Seison mieluummin kuin istun kenenkään vieressä. Ihan terveenä olen pysynyt koko vuoden ja muutenkin uskon, että jos se korona tulee niin se tulee kohdallani ihan muualta kuin junasta.
Jeh, sitähän et voi tietää. Tartunta voi tulla mistä vaan, missä on ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä tautia, jonka useimmat sairastavat nuhakuumeen muodossa, pitää niin paljon pelätä? Mielenterveys menee. Vakavampi asia kuin itse koronan sairastaminen ja siitä kuvitellut "elinikäiset vauriot". Pandemian alusta on alle vuosi, miten joku voi väittää koronan jälkiseurausten olevan pysyviä?
Jps saat tartunnat, olet myös tartuttaja. Oireet eivät heti tunnu.
Siksikin sitä tartuntaa on vältettävä.
Olen kulkenut niillä koko pandemian ajan ihan normaalisti. En ainakaan tietääkseni ole sairastanut koronaa. Tiedän paljon muitakin julkisilla kulkevia, kaikki pysyneet terveinä.
Tärkeintä on noudattaa niitä tyypillisiä ohjeita. Kyllä v*tuttaa jos näkee ettei joku noudata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jeh, sitähän et voi tietää. Tartunta voi tulla mistä vaan, missä on ihmisiä.
Niin? Siltikään en ole julkisista tartuntaa saanut enkä tiedä ketään joka olisi saanut, mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Maksatko sinä jatkossa taksimatkani töihin vai mitä meinaat? Ei kaikki kulje autolla varsinkaan pk-seudulla.
Alapeukut osoittavat aivojen umpisolmiutumisen ja logiikkalukon.