Repsahtanut ruokavalio ja liikkuminen. Iltaisin leipää ja herkkuja - muutos takaisin arkeen, liikuntaan ja kotiruuan pariin. Kuinka nopeaa paino tippuu?
Osaako kukaan sanoa, kuinka nopeaa painon saa tippumaan, jos tilanne on alla kuvatun kaltainen?
Olen mies ja painoa on kertynyt liikaa muutamassa vuodessa noin 25 kiloa. Syitä tähän useampi, mutta liikuntamuotoja on tippunut vuosien varrella vähemmäksi entisistä ajoista, jolloin olin todella hyvässä kunnossa ja sain syödä mitä halusin. Liikuntamäärät on nyttemmin tippuneet, mutta ruokavalio on säilynyt kutakuinkin samana kuin ennen eli leipää ja herkkuja on tullut puputettua.
Tarkoitus olisi tehdä parannus ja töistä palattua syödä oikea kotiruoka ja terveellinen iltapala sekä lisätä liikkumista. Tarkoitus myös vähentää herkkujen syömistä roimasti.
Osaako kukaan sanoa, minkä aikaa kestää, että saa tuon ylipainon pois? Tarkoitus ei ole alkaa varsinaiselle laihdutuskuurille, vaan tehdä elämäntaparemontti. Alkoholia en ole kuitenkaan kuluttanut pitkään aikaan nimeksikään, joten siihen asiaan ei tarvitse nyt keskittyä. Nukunkin säännöllisesti sen 7-9 tuntia yössä.
Saako kesään mennessä mitään tuloksia?
Kommentit (8)
Kun muutat tapojasi, kehosi korjaa ensin vauriot. Laihtuminen alkaa vasta myöhemmin. Älä yritä mitään nopeaa laihtumista, vaan panosta nyt ensin siihen muutokseen.
Olen siis harrastanut ennemmin todella paljon ja ollut kilpaurheilutasoinen kaveri. Lihakset luulisi olevan hereämpänä heräämään henkiin tuon seikan takia ja ehkä kulutuksenkin saisi käynnistettyä sitä myöten vähän paremmin, kuin sellaisella, joka on ollut ikänsä huonossa kunnossa.
Ei sille voi aikarajaa etukäteen asettaa. Olen laihtunut tänä vuonna 12kg puolessa vuodessa, ja nyt taaa 3 kk junnannut paikallaan (huom. treenaan kovempaa eli kroppa muokkautuu vaikka painoa ei ole lähtenyt). Mutta kyllä viimeistään vuoden päästä voit olla 25 kg kevyempi.
Tärkeintä on aloittaa tänään. Ja ettei vedä mitään tiukkaa kuuria - itsensä nälkiinnyttäminen tai muu rääkkääminen ei tuota kuin hetken huuman. Laihduttaminen ei toimi vaan kilot tulevat korkojen kera takaisin. Elämäntapamuutos ja ilolla liikkuminen ovat niitä avainjuttuja. Tsemppiä!
25 kg vuodessa voisi olla hyvinkin mahdollinen. Mutta onko sillä nopeudella mitään väliä, kun kyse on koko loppuelämästä?
Mitä ihmeen väliä sillä nopeudella on? Mutta jos olet nuori tai nuorehko mies, jolla on läskin alla lihasta ja normaali aineenvaihdunta, jota dieetit tai jojolaihdutus eivät ole vielä sotkeneet, tuloksia tulee varmasti suhteellisen nopeasti.
Uskoisin, että vuodessa saat painon pois, mutta jo puolen vuoden päästä kroppa näyttää jo huomattavasti mukavammalta. Tuo loppuaika voi olla hifistelyä ja kroppa muutenkin tiivistyy, nahka palautuu minkä palautuu jne.
Lakkaa napostelemasta. Ei oikeastaan tarvi muuta jos muuten syöt ok.
En ole mikään asiantuntija mutta jos laihtuisit suosituksen mukaisesti max 0.5-1 kg viikossa niin toukokuun lopussa olisit laihtunut 10-20 kiloa. Kyllähän se 10 kiloakin näkyy ja tuntuu varsinkin jos on harrastanut (ei liian rajua!) liikuntaa. Liikunta/ravintovaje burnouttia ei kannata hankkia, siihen tyssää laihtuminen ja muukin elämä.