Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sanoi SÄ OOT VÄÄRÄLLÄ KAISTALLA ja hätäännyin.

Vierailija
07.04.2014 |

Mua niin ärsyttää ajamistani koko ajan kommentoiva mies. Nyt se huudahti dramaattisesti mun olevan väärällä kaistalla, ja mä jo pelästyin että ajan väärään suuntaan tai jotain. Mutta mies tarkoittikin sitä, että kun olemme kerran menossa Prismalle ja kääntymässä kaksien liikennevalojen päästä oikealle, niin mun pitäisi olla nyt jo toisella kaistalla ja ennakoitava näin tuo kilometrin päässä oleva risteys.

Aaarghhhhh!!! Yleensä en edes suostu ajamaan autoa jos mies on apukuskin paikalla, mutta mun on pakko ajaa nyt kun herran kortti on kuivumassa kun ajoi ylinopeutta tutkaan. Mies saa seuraavan kerran jäädä kauppareissulta kotiin jos ei osaa pitää suutansa kiinni. Kaikesta on pakko sanoa jotain, vähintäänkin apukuskin paikalta kuuluu OHO jos kurvaan miehen mielestä vaikka liian lujaa pihaan.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kerran jättänyt miehen tien varteen jatkuvan neuvomisen jälkeen. Tokaisin vaan että "herra on hyvä ja kävelee kotia jos ei kyyti kelpaa!" Eipä ole sen jälkeen turhia neuvonut.

Vierailija
2/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehessä on vähän samaa vikaa. Arvaa vain, montako kertaa tuosta ajotapaani puuttumisesta on tullut kauhea sanasota. Mainittakoon, että en ole ikinä ajanut kolaria, enkä kolhinut autoa muutenkaan. Mutta neuvoja satelee vieruspenkiltä usein niin, että joudun kysäisemään, että kumpi tätä autoa ajaa, minä vai sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille, että jossei lopu niin huudat yllättäen HIRVI!!!! ja alat sätkiä, kun mies seuraavan kerran on ratissa.

Vierailija
4/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttua, niin tuttua.. Isäni on samanlainen, samoin oli exäni. Monet riidat ja kinastelut saatiin exän kanssa aikaan minun ajamiseni (turhasta) kommentoinnista. Eikä kyse tosiaan ole siitä, ettenkö osaisi ajaa. Useita vuosia ajokokemusta löytyy eikä yhtään kolaria tai kolhua. Ja jos hankala tilanne tulee niin kysyn kyllä neuvoa jos sitä tarvitsen!

Onneksi nykyinen mieheni on järkevämpi.

Vierailija
5/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on samanlainen. Joka asiaa kommentoi, mistä vaan keksii jotain sanottavaa. Siitäkin jaksaa joka kerta huomauttaa, että kun huomaan valojen vaihtuvan kohta vihreiksi, laitan jo valmiiksi ykkösvaihteen päälle. Herran mielestä kytkimen pito pohjassa kuluttaa sitä (?!) ja rasittaa jalkaa, joten ykkösvaihe pitäisi lätkäistä vasta viime tipassa kun valo on jo vaihtumassa hirveällä kiireellä. Viime kerralla ukko itse ajoi mietteissään reilusti päin punasia ja minulle aina vaahtoaa, kuinka ajaessa ei koskaan saa huomio herpaantua. Niin just...

Vierailija
6/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yleensä kytkin koko aika pohjassa, koska kukaan ei ole koskaan pystynyt todistamaan, kumpi kuluttaa kytkintä enemmän, sen pito pohjassa vai edestakainen ylösalasliike.

Vierailija
7/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoissa vaihde päällä ja kytkin pohjassa koko ajan. Kuis muuten...? Vapaalla vai? Pyh.

Vierailija
8/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jätä mies kotiin vaan! Ärsyttäviä nämä rouvissaan roikkuvat miehet kaupoissa seisomassa sormi suussa, että rouva antaa ohjeita.

Vierailija
9/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon nyt olisi voinut sanoa säikäyttämättä tyyliin "ota toinen kaista nyt kun on hyvin tilaa" tms.

Ihan sama kuin se, ettei autossa ikinä sanota HIRVI, kun halutaan kiinnittää muiden huomio pellon toisella laidalla hirviaidan takana löntystelevään hirveen.

Vierailija
10/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kuskin oma asia milloin kaistansa vaihtaa. Ei sitä tarvitse ohjeistaa ollenkaan. Todella ärsyttävää.

Vierailija
11/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 12:53"]

Mulla on yleensä kytkin koko aika pohjassa, koska kukaan ei ole koskaan pystynyt todistamaan, kumpi kuluttaa kytkintä enemmän, sen pito pohjassa vai edestakainen ylösalasliike.

[/quote]

Alapeukuttaja voi laittaa todistusaineistonsa tähän pinoon, ole hyvä!

Vierailija
12/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvasin, ettet pysty!

Vierailija
13/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:10"]

On ihan kuskin oma asia milloin kaistansa vaihtaa. Ei sitä tarvitse ohjeistaa ollenkaan. Todella ärsyttävää.

[/quote]

Ennakoivasta ajotavasta muistutus on kyllä ihan asiallista. Vaarallisia ja varsin ärsyttäviäkin nämä, jotka sitten viime tingassa sitä kaistaa vaihtaa kiilaten muiden eteen.

Vierailija
14/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Mun mies neuvoo myös koko ajan: "aja tuota kautta" "vaihda jo kaistaa" "ehdit ihan hyvin" "varo tuota jalakulkijaa 100m päässä"  jne... koko ajan äänessä...

Nyt olen laittanut miehen ajamaan jotta saan hiljaisuuden autoon.

Vierailija
15/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mitään kytkintä kuluta jos polkimen pohjassa pitää, vähänkö pölkky mies tuolla yhdellä :D

Vierailija
16/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies taas tsemppaa mua koko ajan, "hyvä, nyt meni hienosti, hyvin on auto hallussa, tosi hyvä"... :D Hyväähän se tarkoittaa, mutta kyllä sekin on vähän tympeetä. Ihan kuin olisin joku taapero ratissa...

Entä ovatko muut huomanneet, kuinka monella miehellä ainakin oman kokemukseni perusteella on tarve saada tehdä viimeinen säätö kaikkiin namiskoihin? Käännän lämppäriä pienemmälle - mies koskee siihen heti perään ja kääntää sitä ihan inasen jompaankumpaan suuntaan, ei niin että se oleellisesti muuttuisi. Käännän radiota pienemmälle - mies hipaisee sitä vielä yhden tai kahden säädön verran, jälleen ei mitään oikeaa muutosta, mutta pitää saada tehdä se viimeinen silaus! :D Tää vaan huvittaa kylläkin, selkeästi on miehen reviiriä. ;)

Vierailija
17/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:28"]

Mun mies taas tsemppaa mua koko ajan, "hyvä, nyt meni hienosti, hyvin on auto hallussa, tosi hyvä"... :D Hyväähän se tarkoittaa, mutta kyllä sekin on vähän tympeetä. Ihan kuin olisin joku taapero ratissa...

Entä ovatko muut huomanneet, kuinka monella miehellä ainakin oman kokemukseni perusteella on tarve saada tehdä viimeinen säätö kaikkiin namiskoihin? Käännän lämppäriä pienemmälle - mies koskee siihen heti perään ja kääntää sitä ihan inasen jompaankumpaan suuntaan, ei niin että se oleellisesti muuttuisi. Käännän radiota pienemmälle - mies hipaisee sitä vielä yhden tai kahden säädön verran, jälleen ei mitään oikeaa muutosta, mutta pitää saada tehdä se viimeinen silaus! :D Tää vaan huvittaa kylläkin, selkeästi on miehen reviiriä. ;)

[/quote]

Juu en ole huomannut. Ihan aikuisen miehen kanssa olen naimissa, joka ei pidä minua enää lapsena.

Vierailija
18/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ajaa autoa siinä vänkärin paikalla. Ihan hiton ärsyttävää, kun sen jalat etsii polkimia vaikkei siellä jalkatilassa niitä ole. Roikkuu kauhukahvassa ja jakelee ohjeita. Mulla on ollut kortti jo 15 vuotta, ajan yli 30 000km vuodessa, ilman kolareita tähän asti, yhden ainoan kerran olen ajanut ojaan. Sekin johtui siitä, että pikkupojat olivat tehneet pilaa ja siirrelleet aurauskeppejä, käännyin isolta tieltä pikkutielle, eikä tierumpu ollutkaan siinä kohtaa vaan oja. Mies on kolaroinut kaksi autoa lunastukseen ja muita pieniä ruttuja lisäksi, sillä on ollut kortti 10 vuotta kauemmin kuin minulla, mutta ajot on ehkä pari tuhatta kilsaa vuodessa. En enää helposti hätkähdä, vaikka mies siinä vieressä jotain rääkäisee, keskityn vaan omaan suoritukseeni.

Vierailija
19/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niimpä. Tietynlaiset ihmiset näyttävät vetävän tietynlaisia ihmisiä puoleensa. Hymiöitä!

Vierailija
20/48 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 13:30"]

[/quote]

Juu en ole huomannut. Ihan aikuisen miehen kanssa olen naimissa, joka ei pidä minua enää lapsena.

[/quote]

Juu ihan aikuisen kanssa minäkin olen naimisissa. Mut varmaan sun päivästäsi nyt tuli parempi, kun sait ilkeiltyä ventovieraalle, toivottavasti. Aargh.