Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tietty joukko pitää mustia maskeja kasvonsa peittona?

Vierailija
28.11.2020 |

Onko tuo musta maski joku muoti-ilmiö, vai onko se vain joidenkin mielestä "hieno", esim tumman puvun kanssa.
Suomessakin näitä näkee yhä enenevissä määrin.
Ovatko ne kankaasta? Mikäli, niin ovat hintavia varmaan ja liekkö edes tarkoituksenmukaisia lääkinnällisessä mielessä?
Sama kuin kietoisi huivin kasvojensa ympäri.
Pöpöjähän ne kerää ja käsittääkseni samaa maskia ei kauaa saisi edes käyttää, vaan tulisi useadti päivässä vaihtaa.
Tuskin nuo leikkaussalissa sallittuja ovat, vai ajavatko saman asian?
Kunhan kyselen, vaikka tuskin asia minulle edes kuuluu..

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on speedot

joillakin punaiset

Vierailija
2/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mustat maskit. Minusta hienommat kuin siniset. On kankaisia ja kertiksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne haluaa olla tyylikkäitä. Itselle on ihan yks ja sama paskan hailee miltä se maski näyttää jos sellaisen nyt pistän suuni suojaksi. Vaikka olen itse muotialalla.

Vierailija
4/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanmaskeja. Tyhjää parempia.

Vierailija
5/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kait se on mitä väriä, kunhan johonkin se omat roiskeet pysähtyy.

Mitähän tiettyä joukkoa tarkoitat?

Wolfordilla ainakin myytiin mustia kangasmaskeja.

Vierailija
6/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kangasmaskeja ovat. Ne keitetään tai pestään aina käytön jälkeen, ja niitä tulisi myös vaihtaa samoin kuin kertakäyttöisiä. Suojateho ei tosiaan ole kirurginmaskin luokkaa, mutta ajaa arjessa asiansa. Maksaa noin 8 e kappale. Mulla on kaksi (kylläkin kukka- ja pallokuvioiset eikä kokonaan mustat), jotka yleensä minun päivän toimissa riittävät. Välillä käytän myös kertakäyttöisiä, mutta niitäkin voi kuulemma puhdistaa keittämällä ja käyttää uudelleen (ainakin 10 kertaa).

Vierailija
7/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä löysin mustia kertakäyttöisiä apteekista. Kankaisista en ole kiinnostunut ollenkaan. Mustat maskit ovat mun mielestä paremman näköisiä kuin valkoiset tai vaaleansiniset. Olen yrittänyt googlettaa mustia ffp2 maskeja mutta en ole löytänyt. Tietääkö kukaan onko sellaisia jossain?

Vierailija
8/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistolla ainakin jaettiin ilmaiseksi noita. Siis mustia kangasmaskeja. Saattavat siis olla hy:n väkeä.

Vierailija
9/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä löysin mustia kertakäyttöisiä apteekista. Kankaisista en ole kiinnostunut ollenkaan. Mustat maskit ovat mun mielestä paremman näköisiä kuin valkoiset tai vaaleansiniset. Olen yrittänyt googlettaa mustia ffp2 maskeja mutta en ole löytänyt. Tietääkö kukaan onko sellaisia jossain?

roskakorissa?

Vierailija
10/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mustat maskit. Minusta hienommat kuin siniset. On kankaisia ja kertiksiä.

Tällaisina aikoina ei pitäisi olla päällimmäisenä mielessä, mikä maski näyttää hienoimmalta. Vaan se, mikä maski suojaa parhaiten.

Vierailija
11/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mustia kirurgisia maskeja. Parhaita maskeja, mitä olen mistään löytänyt. Hinta on vähän kalliimpi kuin niillä vaaleansinisillä

vastaavilla. Tykkään mustista maskeista, kun pukeudun muutenkin aina mustiin vaatteisiin.

Vierailija
12/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa olla tyylikkäitä. Itselle on ihan yks ja sama paskan hailee miltä se maski näyttää jos sellaisen nyt pistän suuni suojaksi. Vaikka olen itse muotialalla.

Niin ja tuon asenteen vuoksi korona sitten leviää. Kun maski ei suojaa ketään, jos sitä ei käytä oikein.

Vierailija
13/21 |
28.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kangasmaskeja ovat. Ne keitetään tai pestään aina käytön jälkeen, ja niitä tulisi myös vaihtaa samoin kuin kertakäyttöisiä. Suojateho ei tosiaan ole kirurginmaskin luokkaa, mutta ajaa arjessa asiansa. Maksaa noin 8 e kappale. Mulla on kaksi (kylläkin kukka- ja pallokuvioiset eikä kokonaan mustat), jotka yleensä minun päivän toimissa riittävät. Välillä käytän myös kertakäyttöisiä, mutta niitäkin voi kuulemma puhdistaa keittämällä ja käyttää uudelleen (ainakin 10 kertaa).

Virukset ei kuole keittämällä.

Vierailija
14/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs kolosta se ap on ryöminyt jos kangasmaskit ovat uusi juttu?

Kyllä minä mieluummin otan mustan, kuten kaikissa vaatteissani ja tavaroissa yleensäkin. On minulla kyllä sinisiä kertiksiäkin muutaman mustan kangasmaskin lisäksi, että ei se nyt mitenkään pakollista minulle ole. Ne mustat sattuivat löytymään edullisesti, eikä muita värejä tainnut niissä ollakaan siihen hintaan/siinä kaupassa.

Teinit ovat jo aiemmin tilanneet empistä mustia ja kuviollisia, jäiköhän pari € kappaleelle hintaa tarjouksessa.

Vierailija
15/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta oli aika hölmön näköistä kun joku THL:n asiantuntija oli telkkarissa Pikku Myy -maskissa. Meillä töissä sairaalassa ei ainakaan omat maskit ole sallittuja vaan kaikki käyttävät samoja kertiksiä jotka työnantaja tarjoaa.

Vierailija
16/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat satanisteja, varo niitä.

Vierailija
17/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tämä samaa mustaa siksi ettei lika näy , eli siihen asti kunnes tämä maskipaniikki loppuu.

Vierailija
18/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanmaskeja. Tyhjää parempia.

Tämä asenne laskee yleisen maskitehon alle sen mikä saavutettaisiin, jos vain oireelliset käyttäisivät kunnollisia maskeja. Kansanmaskit eivät suojaa ketään ja kun ihmiset ovat tottuneet käyttämään niitä varmuuden vuoksi, niin he käyttävät samoja vaikka olisi tartunta todettu.

Vierailija
19/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virukset ei kuole keittämällä.

Jostain luin kerran, että suonensisäisestä huumeiden käytöstä saatu c-hepatiitti on monesti levinnyt kun on virheellisesti luultu pöpöjen kuolevan keittäessä.

Osaan pöpöistä saattaa toimiakin, välineitä on keitetty ja oletettu sitten niiden olevan puhtaat ja kas, myöhemmin on todettu c-hepatiitti.

Jollain sivustolla varoiteltiinkin tästä virheellisestä käytännöstä ja sanottiin, että neulojen tulisi AINA olla käyttämättömiä, steriilissä pakkauksessa olevia kertakäyttöneuloja.

Tietenkin parasta olisi, että näitä käyttäisivät vain ammatilaiset iv lääkintään.

Päihteiden käyttö on itsetuhontaa.

Lasi, pari viiniä tai olutta lämpinä kesäiltana tuskin on pahasta kuitenkaan, jos ei ongelmaa ole.

Raittius ei ole pahasta.

Jeesuskin puhui hyvästä ja huonosta viinistä.

Huonoa viiniä oli se, kun vieraat alkoivat myöhemmin päihtyä.

Meni vähän ohi aiheen, mutta siitä maskien keittämisestä..

Vierailija
20/21 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään "tietty joukko". Niitä voi olla kenellä vaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän